توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 72019
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۴
دکتر حهانبخش زنگنه تبار
اولین شرط پذیرش مسئولیت داشتن ظرفیت است
اولین شرط پذیرش مسئولیت داشتن ظرفیت است
به گزارش خط نیوز

دکتر جهانبخش زنگنه تبار هادی سیاسی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) امروز یکشنبه مورخ ۲۵ شهریور ماه در جمع خواهران بسیجی عضو پایگاه‌های شهیده مریم کاظمی و ثارالله فرهنگیان فاز ۱ شهر کرمانشاه در مسجد علی بن ابیطالب(ع) در خصوص اخلاق کارگزاران در ادیان الهی، به خصوص در دین مبین اسلام وسیره امامین انقلاب سخنرانی کرد.
وی ضمن تبریک آغاز هفته وحدت ومیلاد سرتاسر سعادت خاتم الانبیاء حضرت محمدمصطفی (ص)گفت: خداوند متعال همه پیامبران الهی را بر اساس شا یستگی آنها برگزید، در همه ادیان الهی ویژگی‌های مشترکی برای کارگزاران در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به ایمان، توحید، اجتناب از خودکامگی، منطق نرم و مدارا با مردم، اخلاق حسنه، کارآمدی و قاطعیت، توانایی‌های علمی و جسمی، امانت داری، توان تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها، اشاره کرد.
زنگنه تبار گفت: در سیره نبوی علاوه بر موارد فوق الذکر، بینش و بصیرت، عدالت خواهی و دارا بودن تناسب قومی و فر هنگی هم در واگذاری مسئولیت‌ها به کار گزاران، در نظر گرفته می‌شد.
وی‌گفت: از دیدگاه حضرت امام(ره) هم، کارگزاران باید دارای چنین شرایطی باشند حضرت امام(ره) بر امانت داری، ساده زیستی، ابراز محبت به مردم، شجاعت، خضوع و فروتنی برای مسئولان تاکید ویژه داشتند.
وی درادامه گفت: حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به طور مکرر ویژگی‌های کارگزاران را، هم خطاب رؤسای قوای سه گانه، مدیران ارشد کشور و هم خطاب به مردم که در انتخاب نمایندگا ن و مسئولا نی که با رای مردم انتخاب می‌شوند، بیان فرمودند. از جمله شاخص‌ ها ی مد نظر معظم له برای کارگزاران، تدین، تقوا، پاکدامنی، پاکدستی، اعتقاد به مبانی فکری نظام اسلامی، کارآمد و قوی بودن، دلسوز بودن برای مردم، داشتن روحیه جهادی و از بن دندان مبارزه کردن با فساد می‌باشند.
زنگنه تبار گفت: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (حفظ الله) در مورد مدیرانی که اختلاس می‌کنند گفتند: سگ شکاری که صاحبش پرنده ای را شکار می‌کند، در میان ریگزارها می‌گردد، شکار را پیدا می‌ کند و سالم به صاحبش تحویل می‌دهد، اما کسانی که اختلاس می‌کنند.به امانتی که به آنها سپرده شده است،خیانت می کنند، مصداق آیه شریفه اُولئِکَ کَالاَنعامِ بَل هُم اَضَل هستندیعنی اینها همچون چهارپایان هستند بلکه گمراه تر.
این گونه اقدامات موجب بروز ناامیدی می‌شود، دشمن آنها را بزرگنمایی می‌کند هر چند تعداد اینگونه افراد مفسد نسبت به خیل عظیم مدیران خدمتگزار زیاد نیست، اما موجب بدبینی مردم نسبت به همه مدیران می‌گردد.
وی گفت : امیرالمومنین(ع) فرمودند: اولین شرط پذیرش مسئولیت، داشتن ظرفیت است.لذا می بینیم هرگاه فردی ظرفیتش از مسئولیتی که بر عهده گرفته است کمتر است درهرجایگاهی که باشد،دست به کاری می‌زند یا مواضعی می‌گیرد که تمام،آبرو، اندوخته‌ها ی معنوی و تجارب خود را بر باد می‌دهد.
زنگنه تبار درپایان،ضمن اشاره به اینکه،آقای دکترپزشکیان رئیس جمهور همه ملت است وهمه ما موظف هستیم که هرچه می توانیم از دولت حمایت کنیم، گفت:ازجمله دغدغه های رئیس جمهور محترم در مناظره های انتخاباتی، عدم تحقق برنامه های پنجساله اقتصاد ی، اجتماعی وفرهنگی،عدم اجرای سیا ست‌ های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری،عدم تحقق کامل سندچشم انداز و اوضاع معیشتی مردم بود. و دولت چهاردهم را دولت وفاق ملی اعلام کرده اند و وعده توجه به نظر کارشناسان متخصص در هر حوزه را داده اند،که امیدواریم دولت محترم در رفع همه این دغدغه ها وتحقق این وعده ها موفق باشند.
Share/Save/Bookmark