توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 68770
چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۴
برای هر کار دولت هورا نمی‌کشیم؛
برای هر کار دولت هورا نمی‌کشیم؛
محمد حسین ترکمن: روزهای اخیر کم کم چهره های غبار گرفته اغتشاش و سکوت معنی دار زخمداران خفته قاعد خود را می‌نمایاند.
اغتشاشات، هجوم و جنگ ترکیبی جهانی علیه حکومت راست قامتان گرچه با همت مردم فروکش نموده اما انقلاب هرزگان، در قامت پنهان خویش حامل دسیسه های فراوانی است.
ترکیب اعتراض و اغتشاش و معجعون براندازی و تجزیه کشور هرگز پایان نیافته است و تولید ترکیبی آن به شدت ادامه دارد.
از اغتشاش آموختیم که حتی مرگ روزمره افراد در کشور و حتی خود کشی و انتحار می‌تواند دست مایه قرار گیرد تا فتنه‌ای را در کشور کلید بزنند.
آموختیم اراذل و اوباش کشور قابل ترحم نیستند.
آموختیم سلاح و مهمات فراوانی توسط تروریستها به کشور وارد شده است! آموختیم سربازان دشمن و اسب تروای آن در کوچه و خیابانها جولان می‌دهند،
آموختیم دوربین و جاسوسان اجاره ای در کشور وجود عینی دارد،
آموختیم که بسیجی مرد میدان‌دار عشق است،
آموختیم در برخی مواقف تا بن دندان نفوذ بال گسترانیده و مهمتر از همه آموختیم، اعتراض به وضعیت موجود به طور قهری وجود دارد
یادمان باشد دشمن نوک فتنه اش کجاست و جان و آبروی چه کسانی را هدف قرار داده است!
مقامات امنیتی و اطلاعاتی به خوبی دریافتند ستون و عماد اصلی نظام چه کسانی هستند و نقش بی بدیل ولایت چه نقش موثر، راهبردی و دشمن کوبی است. مسئولین دریافتند که مردم این خاک یزدان نشان و اهورایی چقدر نجیب و شریفند.
اما این درس ها یک روی سکه بود. دولت باید برای برون رفت مردم از وضعیت شکننده اقتصادی و خودمختاری نمادهای خودمختاری اقتصادی کشور فکر اساسی ارائه دهد.
اینکه مصاحبه کنیم که اجناس ارزان می‌شود ولی اجناس گران بشوند و همه را به دوش آمریکا و اروپا بیندازیم از حرفهایی است که بیشتر به طنز شبیه است.
امروز دولت به انقلاب اقتصادی درون زا محتاج است. انقلابی که بتواند شاخه و شانه دیو گرانی را بشکند فقط رجز خواندن و خط و نشان کشیدن هیچ دردی را دوا نمی‌کند.
استخوان مردم زیر فشارها در حال خرد شدن است، کنار گود ایستادن و لنگ کردن که کاری ندارد!
برنامه ریزی درست تیم اقتصادی دولت امری واجب است. اقتصاد با سخنرانی و دستور درست نمی‌شود، تصمیمات غیر عاقلانه کشور را به کشور ابر میلیاردها تبدیل نموده است.
چرخ اقتصاد هر روز به کام ثروت های انباشته است.
به نظر می‌رسد در دولت تیمی اقتصادی همگون و حتی تیم سیاسی سامان یافته ای وجود ندارد و مجلس نیز در این ایام توسط برخی از نمایندگان محل رتق و فتق فردای نمایندگی است.
بدون ملاحظات سیاسی بسیاری از اندیشه های ولی امر مسلمین که می‌توانست و می‌تواند کشور را در زمینه های گوناگون به ابرقدرتی نزدیک کند یا دریافت نشده یا به آن جامه عمل قانونی پوشیده نمی‌شود. اگر مجلس به اوامر و نواهی مقام معظم رهبری با عمق بخشی به رفتارهای سیاسی ،اقتصادی و... تن می‌داد و عاشقانه به میدان رزم اقتصادی می‌آمد امروز در بحث اقتصادی هم چون بحث نظامی در تراز برترین بودیم.
از مجلس انقلابی به شدت باید گله کرد که نطق ها بیش از نیاز جامعه، انتخاباتی است تا انقلابی!
از سوی دیگر قوه قضائیه هم به پایش و پالایش، نیاز مبرم دارد.
اینها درس هایی است که از اغتشاش باید گرفت. باز هم ملک و مملکت به طور جدی نیازمند آسیب شناسی است.
از تریبون سالاری و سخنانی که هیچ رایحه‌ای جز ناهماهنگی و ناهمسویی از آن به مشام می‌رسد نمی‌توان امید بن بست‌شکنی داشت و به مجروح اقتصاد جز عمل سنگین و طراحی و جراحی عمیق و شهامت در برخورد با باندهای قدرت و ثروت و مفاسد کلان نمی‌توان ره به صلاح وفلاح اقتصادی گشود.

مصاحبه و وقت کشی برای عرضه مرغ مانند طنزی تلخ است مرغ گوشتی را گرفته ایم و مرغ طلا و دلار و ماشین سر به آسمان می‌ ساید.
صدها و هزاران کسب و کار در آستانه ورشکستگی است.
علی رغم این فشارها منابع و منافع اقتصادی بانک ها حکم می‌کند باب تسهیلات با شرایط سخت هم بسته باشد و آقایان اقتصادی شعار و آمار کاغذی بدهند.
از امروز دولت باید مرزهای کاذب را درهم نوردد و انقلاب اقتصادی را بنا به مشی ولایت و اقتضای کشور بنا بنهد.
قیمت کاذب ارز که بیشترین صدمه را مردم می‌بیند باید بشکند، به مافیای خودروسازی بیش از این میدان ندهد و ارابه قدرت و ثروت را با تمام توان متوقف کند که اقتصاد کشور له نشود.
بدیهی است باید دانست اعتراض به وضعیت موجود که حاصل سالها سلطه نفوذ و اصلاح و اعتدال و اقتصاد یله تفکر کارگزارانی است ،باید خاتمه یافته و برای حل معضلات انباشته باید به دنبال راهکاری همچون راهکار روشن صنعت موشکی بود.
و به اين نتيجه مي رسيم كه ما براي هر كار ىولت هورا نمي كشيمز
Share/Save/Bookmark