توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63117
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷
شهید سلیمانی و وحدت‌آفرینی جامعه
فعالان سیاسی استان کرمانشاه معتقدند که شهادت سردار سپهید قاسم سلیمانی موجب وحدت و انسجام گروه‌ها و احزاب سیاسی کشور شده و مردم ایران را برای مبارزه با امریکا و استکبار جهانی مصمم‌تر کرده است.
شهید سلیمانی و وحدت‌آفرینی جامعه
این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گویند: سردار سلیمانی در زمان حیاتش عامل وحدت بین گروه های سیاسی کشور بود و بعد از شهادتش نیز انسجام و اتحاد اقشار مختلف کشور را بیشتر کرد.
یکی از فعالان سیاسی اصول‌گرا و رزمندگان دوران دفاع مقدس کرمانشاه در این باره گفت: خون شهدا در تاریخ موجب تاریخ سازی و وحدت آفرینی در جامعه اسلامی و شکست و افول دشمنان بوده است.
بهروز همتی، با اشاره به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی؛ مهم ترین نمونه تاریخ سازی و وحدت آفرینی شهدا را واقعه کربلا و شهادت حضرت اباعبدالله امام حسین (ع) دانست و افزود: در این واقعه تاریخی با وجود شکست ظاهری امام حسین (ع) و یاران با وفایش اما خون پاک و راه مقدس آنها طی قرن ها موجب وحدت و تقویت جبهه حق علیه باطل شد و هنوز عشق به این امام همام (ع) و ادامه راهش در دل مومنان حرارت جوشش و خروش ایجاد می کند.

همتی در ادامه به شهادت آیت الله بهشتی در اوایل انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان در دوران حیات شهید بهشتی انواع تهمت ها و توهین ها به او نسبت دادند اما بعد از شهادت، خون پاک شهید باعث وحدت بین تمام افراد، جناح ها و گروه ها و تقویت جبهه حق شد و در مقابل جبهه باطل افول کرد.

وی گفت: خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی هم موجب اثر عمیق وحدت آفرینی در جامعه شد، همه گروه ها، احزاب و جناح ها که در این مملکت تنفس می کنند حول محور او جمع شدند و یک اسوه ملت و نظام بود و خون پاک این شهید گرانقدر همانند دیگر شهدا جبهه حق تقویت و موجبات افول و نزول دشمنان هستیم.

شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت گسترده مردم و نظام شد

دبیر حزب کارگزاران سازندگی در استان کرمانشاه نیز گفت: باشهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی خون این شهید در رگ همه آحاد جامعه جاری شد و مایه وحدت، همدلی و همراهی وحدت جامعه در راستای اهداف انقلاب اسلامی شد همان طور که در زمان حیات نیز موجب وحدت جامعه و جناح ها بود.

مهدی نوروزی با بیان اینکه باید خصایص و رشادت های حاج قاسم سلیمانی به نسل جوان انتقال داده شود، افزود: آمریکا بعد از اتفاقات آبان در کشور و حتی در عراق فکر می کرد بین مردم و نظام فاصله افتاده و به این اقدام خبیثانه دست زد ولی حرکت عظیم مردمی درپی شهادت سردار سلیمانی و نمایش پیوند عمیق مردم و نظام نتیجه برعکس این تصمیم به آنها نشان داد.

شهادت سردار سلیمانی زلزله ای در کشور ایجاد کرد

دبیر جمعیت پویندگان انقلاب اسلامی کرمانشاه هم در گفت و گو با ایرنا گفت: شهادت سردار سپهبد سلیمانی در کشور زلزله ای از احساسات و حزن به وجود آورد طوری که کمتر کسی بعد از شنیدن خبر شهادت او گریه نکرده باشد که انگار یکی از اعضای خانواده یا اقوام خود را از دست داده است.

محمدامین بهرامی افزود: واقعا مردم سردار سلیمانی را فارغ از چپ و راست و جناح بندی دوست داشتند و بدون تعارف سردار سلیمانی قابلیت جایگزینی ندارد، هر چقدر هم بخواهیم انتقال بگیرم جبران نمی شود.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی بر گردن مردم ایران، مردم منطقه، شیعه و بشریت حق زیادی دارد زیرا سال ها در زمان جنگ تحمیلی برای امنیت کشور جنگیده، لبنان را از دست اسرائیل و منطقه را از دست داعش خارج کرد.

بهرامی در ادامه حتی حفظ امنیت کشورهای غربی از دست داعش را هم مدیون سردار سلیمانی دانست و افزود: زیرا در زمان داعش کشورهای غربی آماج حملات تروریستی بودند و فقط ۱۱ هزار شهروند این کشورها عضو داعش بود که با نابودی داعش امنیت آنها هم حفظ شد.

او در بخش دیگر از سخنان خود عنوان کرد رویارویی و مواجهه ایران و آمریکا بعد از شهادت شهید سپهبد سلیمانی وارد مرحله تازه خواهد شد، مطمئنا رویکرد انقلاب اسلامی و تمام نهضت مقاومت اسلامی شکل جدیدی بخود می گیرد.

دبیر جمعیت پویندگان انقلاب اسلامی کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: سردار سلیمانی در زمان حیات منشاء وحدت بود و شهادت او نیز وحدت و همبستگی و اتحاد بیشتری را در کشور بین گروه ها و اقشار مختلف مردم ایجاد کرد و این را در آیین های تشییع پیکر مطهر او می بینیم.

بهرامی اضافه کرد: سردار سلیمانی با روحیه شهادت طلبی، ایثار و پیروی از ولایت فقیه ۴۰ سال از انقلاب اسلامی دفاع کرد و یک اسوه تاریخی زنده بود که باید خصوصیات اخلاقی، منش و رفتار سردار سلیمانی را به نسل جوان و تاریخ انعکاس داد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
Share/Save/Bookmark