توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69805
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه معرفی شد
حمدامین بهرامی به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه معرفی و از خدمات معصومه حسنی خوانسار مدیرکل پیشین قدردانی شد.
مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه معرفی شد
محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان که همزمان با نشست شورای اداری استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که اکنون در این حوزه در استان وجود دارد، موضوع پروژه نیمه کاره کتابخانه مرکزی کرمانشاه است که متاسفانه متوقف است.

وی تصریح کرد: پیگیری هایی را انجام داده‌ایم تا بتوانیم این پروژه را فعال کنیم و چنین فضای فرهنگی مهمی را در استان داشته باشیم.

سیدباقر میرعبداللهی معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی کشور نیز از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی نام برد و گفت: این نهاد براساس قانون متولی کتاب و کتابخوانی در کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح کشور بالغ بر ۳۷۰۰ کتابخانه وجود دارد و گاها در برخی از مناطق کتابخانه ها تنها نهاد فرهنگی آن منطقه به شمار می‌روند.

معاون کتابخانه های عمومی کشور بااشاره به فعالیت حدود ۹۰ کتابخانه عمومی در سطح استان کرمانشاه، گفت: در حوزه کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه مشکلات و چالش هایی داریم که امیدوارم با تغییر مدیریت این چالش ها برطرف شود.

معصومه حسنی خوانساری مدیرکل پیشین کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز با اشاره به حدود هفت و سال و نیم فعالیتش در کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: از زمانی که وارد این نهاد فرهنگی در استان شدم، تلاش کردم تا با نویسندگان، هنرمندان، کتابداران، کتابخوانان و... ارتباط خوبی داشته باشم.

وی تصریح کرد: در کنار اینکه تلاش شد تا بخشنامه های ابلاغی از طرف کشور به موقع اجرایی شود، از انجام برنامه‌های خلاقانه هم غافل نشدیم.

حسنی خوانساری با بیان اینکه طی این سالها در راستای ایجاد تغییرات مثبت در این نهاد اقداماتی صورت گرفته، افزود: در این مدت ۱۶ باب کتابخانه به تعداد کتابخانه های استان اضافه شد و به تبع تعداد اعضای ما هم افزایش پیدا کرد.

محمد امین بهرامی مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه نیز در این مراسم، بااشاره به اهمیت کتابخوانی بویژه برای نسل جدید، اظهارکرد: اگر می‌خواهیم نسل جدید در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان بایستد، باید کتابخوانی را ترویج دهیم.

وی در پایان به استاندار کرمانشاه هم پیشنهاد داد که از این پس در هرکدام از جلسات شورای اداری استان یک کتاب به مدیران استان در حوزه‌های مختلف معرفی شود تا به ترویج کتابخوانی بین مدیران کمک کرده باشد.
Share/Save/Bookmark