توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70416
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۶
دفع غیربهداشتی پساب‌های خانگی و فاضلاب‌های شهری در طول مسیر آبشوران
مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: کلانشهر کرمانشاه از مشکلات بهداشتی متعدد مزمن رنج می‌برد که آبشوران و دفع غیربهداشتی پسماند خانگی از جمله این موارد است.
دفع غیربهداشتی پساب‌های خانگی و فاضلاب‌های شهری در طول مسیر آبشوران
امیر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه بهداشت محیط اهمیت به سزایی در سلامت جامعه دارد اظهار داشت: کلانشهر کرمانشاه به دلایل متعدد از مشکلات بهداشتی مزمن و کهنه‌ای رنج می‌برد که آبشوران یکی از این معضلات است.

وی عنوان کرد: دفع غیربهداشتی پساب‌های خانگی و فاضلاب‌های شهری در طول مسیر آبشوران که از داخل شهر گذر می‌کند مشکلاتی را به ویژه در فصل تابستان برای شهروندان ایجاد کرده و بارها گزارشاتی را در این زمینه دریافت و به دستگاه‌های مربوطه انعکاس داده‌ایم.

کرمی با بیان اینکه ساماندهی آبشوران بر عهده شهرداری، آبفا و آب منطقه‌ای است که سال‌ها به دلیل کمبود منابع و مشکلات فنی بلاتکلیف مانده است گفت: ما به عنوان متولی سلامت جامعه، مشکلات را انعکاس داده‌ایم و در این زمینه به مراجع قضایی طرح شکایت کرده‌ایم.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: وجود اراضی کشاورزی در پایین دست آبشوران و کشت و برداشت شبانه سبزیجات به دور از چشم بازرسان بهداشت و نیروی انتظامی زنجیره معیوبی را ایجاد کرده که سلامت جامعه و محیط زیست را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت نامطلوب زباله‌های خانگی عنوان کرد: خطرات و مشکلاتی که مدیریت نامطلوب زباله‌های خانگی به دنبال خود دارد به مراتب بیشتر از دفع فاضلاب است و بیش از 124 گونه بیماری می‌تواند از طریق این مدیریت نامناسب ایجاد شود.

کرمی با بیان اینکه شیوه کنونی جمع‌آوری و حمل و نقل زباله خانگی در کرمانشاه در بسیاری از نقاط کشور منسوخ شده است گفت: باید به سمت حذف نگهداری و ذخیره موقت زباله حرکت کنیم و زباله خانگی رأس ساعت معین توسط شهرداری جمع‌آوری شود و البته این اقدام نیازمند فرهنگ سازی در جامعه دارد.

وی درباره خرید و فروش ضایعات مرغ گفت: بخش اعظمی از ضایعات مرغ بسته بندی شده و برای خوراک حیوانات خانگی عرضه می‌شود و هرچند منکر مصارف انسانی آن نیستیم اما در کارخانجات تولید سوسیس امکان استفاده از آن‌ها به دلیل نظارت قوی و مجازات سنگین وجود ندارد.
Share/Save/Bookmark