توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69020
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱
استاندار کرمانشاه در دیدار سرکنسول عراق:
همکاری حداکثری ایران و عراق، بسترساز رفاه مردم است
استاندار کرمانشاه در دیدار سرکنسول عراق در استان گفت: یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان، همکاری حداکثری با کشور عراق با رویکرد برادری به منظور رفاه بیشتر برای مردم است.
همکاری حداکثری ایران و عراق، بسترساز رفاه مردم است
«محمدطیب صحرایی» در دیدار با «جعفر ستار الخزعلی» سرکنسول عراق در استان کرمانشاه که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ عنوان کرد: مردم ایران و عراق از یک اقلیم، تاریخ، فرهنگ و یک دین مشترک برخوردار هستند و در دو کشور همسایه با برادری و صمیمت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: این دیدارها منجر به تعامل بهتر و جدی‌تر میان دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی خواهد شد.

صحرایی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی و دغدغه‌های جدی مدیریت ارشد استان گسترش همکاری‌های دو جانبه و تعامل حداکثری با کشور عراق با رویکرد برادری به منظور رفاه بیشتر همراه با خیر و برکت برای مردم است.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون زمینه های بسیار خوبی برای گسترش مناسبات وجود دارد و این ارتباطات باید تقویت شود.

در ادامه این نشست سرکنسول عراق در کرمانشاه بر علایق مشترک دینی و اعتقادی مردم دو کشور به ویژه عشق به امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: آماده هرگونه تسهیل گری در چارچوب خدمات کنسولی به مردم کرمانشاه در حوزه های مختلف از جمله تردد زوار و زیارت عتبات عالیات هستیم.

استان کرمانشاه با بیش از دو میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی فعال است.
Share/Save/Bookmark