به گزارش خط نيوز به نقل از روزنامه جوان، سایت جماران از قول حجتالاسلام محمدجواد حجتی کرمانی، کنشگر سیاسی اصلاحطلب نوشته که «امروزه زوری که به خانمها میگویند، باعث شده که بیحجابی رواج پیدا کند.
بیحجابی مسئله بدی است و من با آن مخالف هستم، اما مقصر وضعیت فعلی حجاب آنهایی هستند که سخت گرفتند، قانون بیخودی وضع کردند یا بدون قانون عمل کردند یا به زنان زور گفتند و به آنان توهین و جسارت کردند.»
تلگرام جهان نیوز
قانون مجازات اسلامی در سال ۶۴ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در آن برای عدم رعایت حجاب در معابر عمومی مجازات تعیین شد.
در عین حال، از ۱۳۵۹، یعنی چهار سال پیش از تصویب قانون حجاب در مجلس، به دستور امام خمینی از ورود زنان بدون حجاب به ادارات دولتی جلوگیری میشد.
به گواه اسناد و مدارک و مقالات منتشرشده در روزنامههای ۱۳۵۷ اولین جرقههای قانونی شدن حجاب در اسفند ۱۳۵۷ یعنی کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب زده شد. ۱۶ اسفند روزنامه کیهان با این تیتر منتشر شد: «زنان باید با حجاب به ادارات بروند».
در صفحه اول این روزنامه به نقل از امام خمینی نوشته شده بود: «در وزارتخانه اسلامی نباید معصیت بشود. در وزارتخانهها زنها بروند، اما باحجاب باشند. مانعی ندارد بروند کار کنند لیکن با حجاب شرعی باشند.»
روز بعد روزنامه کیهان با حجتالاسلام اشراقی، داماد امام خمینی مصاحبهای انجام داد که او در این مصاحبه به بیان نظرات امام خمینی در موضوع قانون حجاب پرداخت.
اشراقی در این مصاحبه گفت: «باید حجاب رعایت شود و قوانین اسلامی مو به مو اجرا گردد و در همه مؤسسات و دانشگاهها به این موضوع توجه شود.
ایتا جهان نیوز
اما باید در نظر داشت که حجاب به معنای چادر نیست. همین قدر که موها و اندام خانمها پوشانده شود و لباس آبرومند باشد، حالا به هر شکلی مهم نیست.
چادر چیز متعارفی است و بسیار خوب است. اما به خاطر طرز کار و نوع کار خانمها شاید گاهی پوشاندن بدن و مو به طریق دیگر هم حجاب باشد، حرفی نیست.
باید طبق نظر مبارک امام، حجاب اسلامی در سطح کشور توسط خانمها با اشتیاق اجرا شود.... درباره اقلیتهای مذهبی همیشه نظر مبارک امام این بوده که آنها از هر حیث مورد احترام و حمایت باشند، اما اگر خانمهای اقلیتهای مذهبی هم رعایت حجاب اسلامی را بکنند چه بهتر»؛ لذا قانون حجاب با نظر مساعد امام خمینی تصویب و اجرایی شد و ایشان حتی قبل از قانونی شدن رسمی حجاب هم ادارات را از داشتن کارمندانی بیحجاب برحذر داشتند.
رسانههای اصلاحطلب علیرغم ادعای پیروی از خط امام، گفتوگوی حجتی کرمانی را با ذوقزدگی پوشش دادهاند. در این میان وضعیت سایت جماران بدتر است.
این رسانه چنانچه از اسم آن برمیآید باید در خدمت حفظ و نشر آثار امام باشد، اما عملاً خلاف نظرات امام عمل میکند و در حالی که رسانههای دفتر حفظ و نشر آثار امام طبعاً باید فراجناحی باشند، سایت جماران رسانهای کاملاً جناحی و در خدمت جریان اصلاحطلب است و حمایتهای آن از اصلاحطلبان و خصوصاً در جریان انتخابات عیان و علنی و روشن است.