توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 45549
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲
امريكا در گرداب تقلب
ترامپ: اگر ما تقلب را مطرح مي‌كرديم مي‌گفتند «تئوري توطئه» / جنجال‌ها بر سر دخالت هکرهاي روسي در انتخابات رياست جمهوري امريکا بالا گرفته است. سازمان‌هاي اطلاعاتي امريکا و حزب دموکرات بر اين باورند که روسيه در انتخابات امريکا به نفع دونالد ترامپ دخالت کرده است و با جديت دنبال پيگيري اين قضيه هستند.
امريكا در گرداب تقلب
به گزارش خط نیوز؛ جنجال‌ها بر سر دخالت هکرهاي روسي در انتخابات رياست جمهوري امريکا بالا گرفته است. سازمان‌هاي اطلاعاتي امريکا و حزب دموکرات بر اين باورند که روسيه در انتخابات امريکا به نفع دونالد ترامپ دخالت کرده است و با جديت دنبال پيگيري اين قضيه هستند. نيويورك‌تايمز نوشته است که ترامپ بايد ترديدها نسبت به پيروزي خود را از بين ببرد. رئيس سابق سيا دخالت روسيه در انتخابات امريکا را هم‌وزن حادثه 11 سپتامبر مي‌داند ولي در نقطه مقابل، يک عضو ارشد حزب جمهوريخواه با رد دخالت روسيه، بر نقش احتمالي دولت اوباما در حملات سايبري به انتخابات امريکا تأکيد کرد.

به گزارش «جوان»، در شرايطي که دموکرات‌ها، روسيه را به حملات سايبري در انتخابات رياست جمهوري امريکا و احتمال تقلب در نتيجه انتخابات متهم مي­‌کنند اما جمهوريخواهان اين ادعا را رد کرده­‌اند. در ادامه جنجال بر سر ادعاي دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري 2016 امريکا، جان بولتون، يکي از گزينه‌هاي جنجالي دونالد ترامپ براي سمت وزارت خارجه در اين‌باره اظهارنظر کرده است. جان بولتون ادعاها درباره حملات سايبري روسيه در روز انتخابات را «دروغين» و «آدرس غلط دادن» خوانده است. او يک‌شنبه شب در مصاحبه با فاکس‌نيوز تأکيد کرد محتمل است که حملات سايبري که به گردن روسيه انداخته شده، توسط دولت باراک اوباما انجام شده باشد. بولتون به تحقيق اف‌بي‌آي از ايميل‌هاي شخصي هيلاري کلينتون اشاره کرد و اين منطق را زير سؤال برد که در اين ماجرا هيچ مدرکي از نفوذ سازمان اطلاعاتي کشوري خارجي پيدا نشد اما در ارتباط با انتخابات امريکا «اثرهاي انگشت سايبري» پيدا شد.

در جريان مبارزات مقدماتي، بارها ادعاهايي عليه روسيه درباره حملات سايبري به انتخابات امريکا به ويژه حملات عليه دموکرات‌ها مطرح شد؛ ادعاهايي که روسيه همواره آنها را رد کرده است. اخيراً سازمان اطلاعات مرکزي امريکا (سيا) در يک ارزيابي محرمانه، روسيه را به دخالت در فرآيند انتخابات و تلاش براي فراهم کردن زمينه‌هاي پيروزي ترامپ متهم کرد. باراک اوباما، رئيس‌جمهور امريکا هم چند روز پيش دستور داد تا احتمال مداخله روسيه در انتخابات به طور دقيق مورد بررسي قرار گيرد. بولتون در ادامه سخنان خود گفت: «براي من ماجراي هک کردن کميته ملي حزب دموکرات و کميته ملي جمهوريخواه، موضوع آدرس غلط دادن نيست، اما بايد اين سؤال را پرسيد که چرا روس‌ها در ماجراي سرور هيلاري سازمان اطلاعاتي باهوش عمل کردند اما سرويس اطلاعاتي شان در ماجراي انتخابات، احمقانه عمل کرد.»

به نوشته واشنگتن پست، سازمان سيا در گزارشي داخلي به اين نتيجه رسيده که افرادي مرتبط با دولت روسيه شناسايي شده‌اند که هزاران ايميل هک ‌شده از ستاد انتخاباتي هيلاري کلينتون را در اختيار سايت افشاگر ويکي ‌ليکس قرار داده‌اند. روزنامه نيويورک تايمز نيز گزارش داده بود که سازمان‌هاي امنيتي و اطلاعاتي با «اطمينان نسبتاً بالايي» بر اين باورند که هکرهاي روس به سيستم‌هاي کامپيوتري حزب دموکرات و همچنين حزب جمهوريخواه امريکا نفوذ کرده‌‌اند، اما نکته توجه‌برانگيز آن است که تنها اطلاعات مربوط به حزب دموکرات‌ها افشا و علني شده است.

دخالت روسيه در حد 11 سپتامبر است
هرچند جمهوريخواهان احتمال دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري را رد مي‌­کنند، اما برخي مقامات امريکايي همچنان روسيه را متهم مي­‌کنند. در همين راستا، ميشل مورل، رئيس سابق سيا روز دوشنبه گفت: «گزافه گويي نمي‌کنم دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري امريکا و کمک به ترامپ به لحاظ نقطه نظر سياسي هم وزن حادثه 11 سپتامبر 2001 است. دخالت يک حکومت خارجي در انتخابات امريکا به نظر من يک تهديد موجوديتي به روش زندگي ماست.» روزنامه واشنگتن‌ پست روز جمعه در گزارشي به تحقيقات سازمان اطلاعات مرکزي امريکا (سيا) درباره نقش روسيه در انتخابات رياست جمهوري امريکا پرداخته بود.

ترامپ: دخالت روسيه مسخره است
دونالد ترامپ گزارش سيا در مورد نقش هکرهاي روس در شکست کلينتون، رقيب دموکراتش در انتخابات را «مسخره» خواند. ترامپ يک‌شنبه شب در گفت‌وگو با شبکه «فاکس نيوز» دموکرات‌ها را مسئول چنين گزارش‌هايي دانست. ترامپ گفت که دموکرات‌ها در اين انتخابات «يکي از سنگين‌ترين شکست‌هاي خود در تاريخ سياسي امريکا» را متحمل شده و حال به اين گزارش‌ها متوسل گرديده‌اند. ترامپ همچنين ديروز در صفحه توئيتر خود نوشت: «آيا مي­‌توانيد تصور کنيد که اگر نتيجه انتخابات عکس بود و دموکرات‌ها پيروز مي‌شدند و ما سعي مي­‌کرديم از کارت روسيه و سيا استفاده کنيم، آنها مي‌گفتند اين تئوري توطئه است.»

ترامپ همچنين در توئيت ديگري نوشت: «نمي­‌توان تأييد کرد که چه کسي آراي انتخابات را هک کرده و اگر اطمينان داشتيد چرا قبل از انتخابات اين مسئله را اعلام نکرديد.»
روزنامه نيويورک تايمز روز دوشنبه در سرمقاله شوراي سردبيري خود نوشت، باتوجه به اينکه مداخله هکرها در انتخابات هم به نفع و ضرر جمهوريخواهان بوده است بايد ترامپ رهبري درخواست بازشماري آرا و تحقيق در مورد نتيجه انتخابات را برعهده بگيرد زيرا اين تنها راهي است که ابرهاي تيره و تار را از رياست جمهوري او مي­‌زدايد. حل نکردن چنين پرسش‌هايي درباره روسيه ترديدها را در ميان ميليون‌ها امريکايي تقويت خواهد کرد و موضوع اصلي نامزدي او يعني اينکه در انتخابات واقعاً تقلب شده را زير سؤال مي‌­برد.
منبع : روزنامه جوان
Share/Save/Bookmark