توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 56899
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶
احتمال کودتای نظامی در گابن/ افسران نظامی ساختمان رادیوی دولتی را تصرف کردند
افسران نظامی گابن در اقدامی که گمان می‌رود کودتای نظامی باشد، صبح امروز دوشنبه رادیوی دولتی این کشور را تصرف کرده و نارضایتی‌شان را از عملکرد رئیس‌جمهور «علی بنگو» اعلام کرده‌اند.
احتمال کودتای نظامی در گابن/ افسران نظامی ساختمان رادیوی دولتی را تصرف کردند
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، منابع خبری گزارش داده‌اند در گابن افسران نظامی در اقدامی که گمان می‌رود کودتای نظامی باشد، صبح امروز دوشنبه رادیوی دولتی این کشور را تصرف کرده و نارضایتی‌شان را از عملکرد رئیس‌جمهور «علی بنگو» اعلام کرده‌اند.

ستوان «کلی اوندو»، رهبر جنبشی که عنوان «جنبش مهین‌پرستانه نیروهای دفاعی و امنیتی گابن» را برای خودش برگزیده گفت: «سخنان بنگو برای آغاز سال جدید میلادی، تردیدها درباره توانایی رئیس‌جمهور برای انجام مسئولیت‌هایش را تقویت می‌کند.»

بی‌بی‌سی نوشته در خیابان‌های «لیبرویل»، پایتخت این کشور واقع در غرب آفریقای مرکزی، تانک‌ها و خودروهای نظامی مشاهده می‌شوند. ارتش گابن در بیانیه قرائت‌شده تشکیل شورایی موسوم به «شورای ملی اصلاح» را اعلام کرده است.

علی بنگو سال 2009 قدرت را در گابن به دست گرفت. برخی گزارش‌ها حاکی است او در ماه اکتبر سکته قلبی کرده و در مراکش تحت درمان قرار گرفت. وی در بیانیه سال جدید میلادی برای پایان دادن به شایعات درباره سلامت جسمی‌اش گفته بود که حالش خوب است.

نظامیان گابن از این بیانیه انتقاد کرده و آن را نشانه «تلاش بی‌امان او (بنگو) برای چسبیدن به قدرت» توصیف کرده‌اند. شورشی‌ها از نظامیان خواسته‌اند «برای خدمت به کشور» کنترل سامانه حمل و نقل، زرادخانه‌های مهمات و فرودگاه‌ها را به دست بگیرند.
Share/Save/Bookmark