توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67527
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵
رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقوا تهران:
نظارت اتحادیه ها با موازی کاری‌ تعزیرات تضعیف شده است
رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقوا تهران با انتقاد از موازي کاري سازمان ها و مراکز ديگر با وظایف اتحادیه‌ها می‌گوید ورود بدون هماهنگی تعزیرات و بازرسی به مقوله نظارت، باعث تضعیف عملکرد اتحادیه ها در این زمینه شده است.
نظارت اتحادیه ها با موازی کاری‌ تعزیرات تضعیف شده است
احمد شريفان با بیان اینکه اتحاديه ها منبع اطلاعات و پتانسيل موجود در صنوف مختلف هستند، اظهار داشت: قطعا ديگر ارگان ها در قضاوت و بازرسي، اشراف کاملتري نسبت به اصناف ندارند اهر چند بدون تردید حضورشان با همفکري اتحاديه ها بسيار خوب و موثر است.

وی با اشاره به اینکه بيشتر از تغيير قوانين نيازمند تعامل با هم هستيم، افزود: ما بيشتر از تغيير قوانين نيازمند تعامل با هم هستيم تا در قالب يد واحده در يک مسير حرکت کنيم. نبايد خودسر عمل کرد.

رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقوا تهران با انتقاد از موازي کاري سازمان ها و مراکز ديگر در امور اتحاديه ها تاکید کرد: در حال حاضر به دليل موازي کاري بسياري از مراکز، اتحاديه ها جهت نظارت بر اعضاي خود به قدر کفايت قدرت ندارند. جايي که اتحاديه بايد ورود کند تعزيرات و بازرسي ورود کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تعزيرات باید با هر صنفي همکاري کرده و در کنارشان در يک جهت قرار گيرد.

رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقوا تهران ادامه داد: اکنون شهرداري ها خودشان نيروي پليس دارند و در صورت نياز به پلمب از نيروي انتظامي کمک مي گيرند ولي شهرداري پلمب مي کند نه نيروي انتظامي. بررسي، رسيدگي و بازرسي از واحد صنفي بايد از سوي اتحاديه ها انجام گيرد و در کنارشان نيروي تعزيرات و انتظامي هم باشد.

وی در فلسفه تشکيل اتحاديه ها بيان داشت: مفهوم اتحاديه به اين معناست که يک گروه براي منفعت يک طيف متحد مي شوند و مجموعه اي را به نام اتحاديه تشکيل مي دهند. در واقع هدف هيئت مديره اتحاديه رسيدن به منافع اعضاي مشترک است.

شریفان با تاکيد بر استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل روساي اتحاديه ها در کميسيون هاي اتاق اصناف و ديگز مراکز تصميم گيرنده بيان کرد: استفاده و بهره بردن از تخصص و توانايي روساي اتحاديه ها بسیار ارزنده و مطلوب بوده و چه بسا نيروهاي خدوم و باتجربه اي که در راس اتحاديه ها هستند و مي توانند کمک باشند اما ديده نمي شوند.
Share/Save/Bookmark