توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70235
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۲
همایش بخش صنعت در راستای تبیین ماده ۱۶ قانون جهش تولید و انرژیهای تجدید پذیر به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد
همایش بخش صنعت در راستای تبیین ماده ۱۶ قانون جهش تولید و انرژیهای  تجدید پذیر به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد
محمد مرادی در همایش صنعت گفت: طبق ماده ۱۶ قانون جهش تولید مازاد مصرف برق صنایع بصورت جرائم در صورت حساب های مشترکین با نرخ تجدیدپذیر محاسبه می شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه همایش بخش صنعت با حضور محمد مرادی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره توزیع برق،اسدی مدیر عامل برق منطقه ای غرب، محمدی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ،محمد نژاد مدیر کل دفتر مدیریت طرح های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی(ساتبا) ،مرزی دبیر سازمان صنعت معدن و تجارت استان، کردستانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و به میزبانی شرکت توزیع برق در سالن جلسات برگزار گردید.
محمد مرادی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: بسیاری از کشورها برای تأمین انرژی شان، بیشتر بر نفت و گاز طبیعی متکی هستند اما وابستگی به سوخت های فسیلی یک مشکل بزرگ به همراه داردکه میزان سوخت های فسیلی محدود است و در نهایت به اتمام خواهند رسید، همچنین سوخت های فسیلی باعث آلودگی هوا، آب و خاک می شوند و گازهای گلخانه ای تولید می کنند که باعث گرم شدن کره زمین می شوند.
مرادی بیان کرد: ایران با داشتن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت تابش خورشید در سال، یکی از کشورهای با پتانسیل بالای انرژی خورشیدی محسوب می‌شود .
وی در مورد آیین نامه اجرایی ماده ۱۶ جهش تولید گفت: مشترکین یک و بالای یک مگاوات طبق ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان(تامین برق صنایع)، صنایع با مصرف برق بیش از یک مگاوات، موظفند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند و این روند بایستی تا پایان سال پنجم به پنج درصد برسد. در غیر این صورت باید به همان میزان از تالار بورس سبز نسبت به خرید همان میزان اقدام نمایند یا با قیمت تجارتی انرژی های تجدید پذیر محاسبه و در صورت حساب آنها قید می گردد.
محمدی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ضمن تقدیر از استقبال بخش صنعت در همایش، حمایت همه جانبه خود و مسئولین بالادست را در زمینه تولید و صنعت در استان اعلام نموده و ضمن ارائه نقطه نظرات خود مشارکت بخش صنعت در تولید برق از طریق انرژی های تجدیدپذیر بر اساس ماده ۱۶ را بسیار ضروری دانسته و همکاری با شرکت توزیع برق و دست اندرکاران این صنعت را تاکید نمودند.
Share/Save/Bookmark