توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47538
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
«کارزار سخت و تلخ انتخابات» یعنی چه؟
آشنا، مامور تک دوره ای کردن ریاست جمهوری روحانی
فارغ از ترس دولت یازدهم از سایه خود، اما استفاده ازعبارت کارزار تلخ و سخت در جمهوری اسلامی چه معنایی می تواند داشته باشد؟ باید آقای مشاور به این سوال پاسخ دهد مگر در جمهوری اسلامی رقابت جز برای خدمت است؟ یا در نگاه ایشان و سایر دولتمردان یازدهم رقابت در جمهوری اسلامی برای اهداف دیگری مدنظر است.
آشنا، مامور تک دوره ای کردن ریاست جمهوری روحانی
به گزارش خط نيوز به نقل از جهان نيوز: «دشمن دانا بلندت می کند، بر زمینت می زند نادان دوست» شاید نوشتن حتی کلمه ای بیشتر از این ضرب المثل معروف و پرمعنی برای معرفی جامع عملکرد حسام الدین آشنا در نسبت با آقای رئیس جمهور و جایگاه مشاوره ایشان قلم فرسایی باشد اما بیان به اختصار چند جمله حتما خالی از لطف نیست که نگارنده را برآن داشت تا چند خطی بیشتر از این ضرب المثل بنویسد.

در طول تقریبا چهارساله عمر دولت یازدهم، بارها و بارها دلسوزان نظام به آقای روحانی توصیه کردند که از حصر مشاوران خود خارج شده و با نگاه عمیق یک مسئول اجرایی رده بالا و نفر دوم کشور که قانون اساسی اختیارات گسترده ای به وی جهت حل مشکلات و پیشرفت کشور اعطا کرده به مسائل بنگرد اما متاسفانه در سال های اخیر رئیس جمهور نه تنها خود را در جایگاه یک رئیس جمهور به معنای واقعی برای همه مردم ندانست و چنین نگاهی را نیز برنتافت که مع الاسف روحیه دوران انتخابات را حفظ نمودند و جبهه گیری در برابر 50 درصدی که به وی رای ندادند را ادامه داده و در رهگذر هر موقعیتی عباراتی توهین آمیز نثار آنان کرد.

به زبان دیگر می توان گفت که آقای رئیس جمهور در چهارسال دولت یازدهم، خود را در قامت یک رئیس جمهور ندید و جایگاه عظیم ریاست جمهوری را به جایگاه یک کاندیدا با ایراد نطق های انتخاباتی تنزل داد.

اما به زعم بسیاری از کارشناسان این جهت گیری های آقای رئیس جمهور نشات گرفته از بکارگیری مشاورانی از جنس حسام الدین آشناست. مشاور رسانه ای که بیشتر به صبغه امنیتی اش شناخته می شود.

به ظاهر مشاوری که طعنه های سیاسی اش روزی نصیب فرمانده دلاور سپاه قدس و علمدار مدافعان حرم می شود، روزگاری به عزت الله ضرغامی حمله می کند، روزگاری به بهانه تصادف اتوبوس سربازان اذهان جامعه را از موضوعات مهم منحرف می کند، به بهانه پلاسکو، از آب گل آلود ماهی می گیرد و به شهردار تهران هجوم می برد و می خواهد کارش را در پلاسکو تمام کند، روزگاری به آیت الله رئیسی طعنه می زند، روزگاری نمک به زخم مردم خوزستان می پاشد و...

اما فارغ از سخنان و توئیت های جنجالی وی، آشنا در آخرین توئیت منتشر شده اش به بهانه انتخابات و حضور محتمل آیت الله رئیسی برای رقابت با حسن روحانی طعنه ای نثار وی کرد که جدا از طعنه او، عبارتی را به کار می برد که قابل تامل است. معرفی انتخابات به عنوان یک «کارزار تلخ و سخت» از سوی آشنا در این توئیت نکته قابل توجهی است.

فارغ از ترس دولت یازدهم از سایه خود، اما استفاده ازعبارت کارزار تلخ و سخت در جمهوری اسلامی چه معنایی می تواند داشته باشد؟ باید آقای مشاور به این سوال پاسخ دهد مگر در جمهوری اسلامی رقابت جز برای خدمت است؟ یا در نگاه ایشان و سایر دولتمردان یازدهم رقابت در جمهوری اسلامی برای اهداف دیگری مدنظر است.

این عبارت می تواند به این معنی باشد که کسب قدرت در نگاه این جریان به هر طریقی اولویت دارد و انتخاب وسیله توجیه پذیر است. با چه استدلالی آقای آشنا انتخابات را کارزار تلخ و سخت قلمداد کرده است؟

خوب است که جناب آشنا جمله مهم رهبر انقلاب در دیدار اخیر با اعضای خبرگان را جهت تنویر افکارشان بخوانند: « اگر احساس مسئولیت در مسئولان بگونه ای بود که آنان همواره دغدغه کار و تلاش و هدف گرایی و مجاهدت داشتند، نشان می دهد آنان در خطوط اصلی حکومت اسلامی، حرکت می کنند اما اگر بر خلاف این بود باید بدانیم که از چارچوب های حکومت اسلامی خارج شده ایم. » هرچند ملت ایران انتظار موضع گیری سهوی و یا عمدی آقای روحانی را در تقابل با بیانات رهبری را می کشد اما باید گفت که صبر براین تقابل ها یک صبر استراتژیک و انقلابی است که حد، مرز و نهایتی دارد.

باید در انتها باید به آقای رئیس جمهور متذکر شد که جدا از ناکارآمدی جدی دولت یازدهم، اما استفاده از مشاورانی همچون جناب آشنا و یا به کارگیری فلان سردبیر روزنامه های زنجیره ای برای نگارش نطق های سخنرانی های پرحاشیه جنابعالی و یا... کار را برای شما بدان جا رسانده که به اعتراف حامیان شما، محوبیبت و مقبولیت شما در پایان دوره اول بر خلاف سایر روسای جمهور افت چشمگیری داشته که به احتمال بالایی که تجریه اولین رئیس جمهور تک دوره ای نصیب شما خواهد شد و حتی می توان گفت آن تعداد آرای شما در حقیقت رای از سر ناچاری بوده و به نوعی یک رای سلبی به سایر کاندیداست که میزان قابل توجهی هم نیست چرا که در عمل دلیلی حتی برای حامیان شما جهت تمدید یک دوره دیگر وجود ندارد.

«خودکرده را تدبیر نیست»... والسلام
Share/Save/Bookmark