توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 72042
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۱
استاندار کرمانشاه
برنامه‌های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با بکارگیری ابتکارهای خلاقانه برگزار شود
استاندار کرمانشاه با تاکید بر برگزاری برنامه‌های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت به دور از کلیشه‌های مرسوم و رایج، گفت: برخی برنامه‌های این حوزه نیازمند جذاب‌سازی و بکارگیری ابتکارهای خلاقانه است تا ایثارگران انگیزه بیشتری برای مشارکت در اینگونه برنامه‌ها داشته باشند.
برنامه‌های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با بکارگیری ابتکارهای خلاقانه برگزار شود
«محمدطبیب صحرایی» در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور مشاور استاندار در امور ایثارگران، رئیس سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان و مدیران عضو برگزار شد؛ با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای استان کرمانشاه افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که آثار و برکات مثبت این کنگره بزرگ تنها به همان ایام برگزاری رویداد محدود نشود و پس از آن هم شاهد تداوم این اثرگذاری مثبت در فضای فکری استان باشیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها و همایش‌های حوزه فرهنگ شهادت باید به گونه‌ای برگزار شوند که نیازها و سلایق گوناگون جامعه ایثارگران و خانواده های معزز شهدا را برآورده کند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: موفقیت در برنامه‌های این حوزه نیازمند انجام کارهای عمیق فرهنگی در سه سطح محلات، مدارس و دانشگاه و حوزه های علمیه است، البته در کنار انجام این کارها، نباید از کارهای خلاقانه غفلت کرد.

صحرایی تصریح کرد: این مجموعه اقدامات می تواند فضای شهر کرمانشاه را به سمت تعالی و معنویت ببرد.

وی همچنین بر ضرورت دوری از کلیشه های رایج مراسمات دولتی تاکید کرد و گفت: ترویج برگزاری یادواره های خانوادگی برای شهدا یک کار پسندیده است که می‌تواند فضای تازه ای را در جامعه ایجاد کند.

در ابتدای این نشست گزارش اقدامات انجام شده در راستای اجرای مصوبات جلسه گذشته و گزارش مدیران و مسئولین اجرایی استان در طرح سپاس توسط مدیرکل بنیاد مستضعفان و امور جانبازان استان ارائه شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم یک هزار و ۱۳ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.
Share/Save/Bookmark