توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67859
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
امام جمعه کرمانشاه:
به 7 استاندار "بیکاری" کرمانشاه را تذکر داده‌ام/ تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است
امام جمعه کرمانشاه از بیکاری به عنوان معضل اصلی استان یاد کرد و افزود: در این زمینه به هفت استاندار تذکر داده ام، اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.
به 7 استاندار "بیکاری" کرمانشاه را تذکر داده‌ام/ تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است
آیت الله مصطفی علما امروز (25 مرداد) در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان با اشاره به آمار بالای بیکاری استان، گفت: در حال حاضر تمام مسئولین در زمینه این معضل و مشکلات آن توجیه هستند و اکنون نیاز است که در زمینه رفع آن، اقدامات جدی و موثری صورت گیرد.

وی افزود: بنده بارها از مسئولین استان رفع این معضل را خواستار شده ام و بارها در خصوص بیکاری و معضلات آن هشدار داده‌ام، اما تاکنون اتفاق خوبی که باید در این زمینه نیفتاده و این معضل همچنان در راس معضلات استان قرار دارد.

آیت الله علما گفت: برخی استانداران قبلی آمارهایی از کاهش بیکاری استان ارائه می کردند که بنده خیلی به آمار آنها اعتقاد ندارم چرا که بیکاری در سطح استان بصورت واضح مشهود است و تا الان اقدام موثری در زمینه رفع این معضل مشاهده نکرده ایم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: در این زمینه به استاندار جدید کرمانشاه هم بارها متذکر شده ام و به ایشان گفته ام که هفتمین استانداری است که در خصوص این معضل به او تذکرمی دهم و حتی راهکار ارائه می کنم.

آیت الله علما گفت: در استان، 900 هزار هکتار اراضی کشاورزی داریم و آبهای زیرزمینی هم به میزان مناسب وجود دارد و اینکه چرا نباید بسیاری جوانان ما در حوزه کشاورزی فعال شوند جای سوال است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل بیکاری استان تنها به مسئولین استان مربوط نمی شود و یکی از معضلاتی که ما در این زمینه داریم مربوط به ضعیف بودن فرهنگ کار در استان است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: متاسفانه یک مقداری جوانان ما اهل کار نیستند و همه به دنبال داشتن یک میز و صندلی می گردند که این امر شدنی نیست، به هرحال بدنه دولت هم یک ظرفیت مشخصی دارد و نمی شود که همه پشت میز و صندلی بنشینند.

آیت الله علما گفت: در زمینه تقویت همین فرهنگ کار هم بارها از مسئولین درخواست کرده و تذکر داده ام که باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: ما جوان های خوب و توانمندی داریم، اما همه نمی توانند صاحب شغل دولتی شوند و باید به دنبال کسب مهارت های دیگر و فعالیت در سایر مشاغل باشند.

"جهاد تبیین" و "گام دوم انقلاب" باید خوراک همه رسانه ها شود

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها گفت: یکی از رسالت های مهم رسانه‌ها "جهاد تبیین" است که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید ویژه ای دارند.

وی افزود: جهاد تبیین یعنی تبیین شرایط گذشته و حال کشور و مقایسه این دو با هم، همه باید بدانند که ایران در گذشته چه بوده و اکنون به کجا رسیده است.

آیت الله علما گفت: بسیاری جوانان ما از گذشته اطلاع دقیقی ندارند و نمی دانند ایران واقعا در چه شرایط سختی قرار داشته و با چه حقارت ها و مشکلاتی دست و پنجه نرم می کرده است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: جوانان ما باید بدانند که در چه شرایطی به سر می برده ایم که مردم دست به انقلاب زدند و حاضر نشدند بیش از این، آن شرایط سخت را تحمل کنند.

وی افزود: بیان شرایط سخت گذشته نه تنها به حال جوانان سودمند است، بلکه به میانسالان و سالمندان هم سختی های آن دوره را یادآوری می کند که در چه شرایطی به سر می بردند و اکنون در چه وضعیتی هستند.

آیت الله علما گفت: در کنار فقر و فلاکت و مشکلات اقتصادی و اجتماعی متعدد آن دوران، کشور عملا در آن زمان دست بیگانگان بود و از بسیاری کشورها در ایران حضور داشته و برای ما آقابالاسر بودند.

وی افزود: در آن زمان حتی نمی توانسیم یک پیچ هواپیما را بدون کمک گرفتن از بیگانگان عوض کنیم، اما اکنون موشک و هواپیما می سازیم و این ها باید برای نسل جوان و تمام افراد جامعه تبیین شود.

آیت الله علما تاکید کرد: "جهاد تبیین" و "گام دوم انقلاب" باید خوراک همه رسانه ها شود و در این مسیر باید گذشته ایران به درستی برای نسل امروز تبیین شود چرا که بدون بیان شرایط گذشته، تبیین شرایط فعلی بی اثر خواهد بود و جوانان باید بدانند که کجا بوده ایم و به کجا رسیده ایم.
Share/Save/Bookmark