توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69019
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱
زنگ انقلاب در مدارس کرمانشاه نواخته شد
در اولین روز از ایام دهه مبارک فجر، زنگ انقلاب در مدارس استان کرمانشاه نواخته شد.
زنگ انقلاب در مدارس کرمانشاه نواخته شد
سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، امروز(12 بهمن) در مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان ستایش کرمانشاه، با اشاره به نقش جوانان و نوجوانان در پیروزی انقلاب، گفت: این قشر در مرحله تثبیت انقلاب نیز با حضور در جبهه‌های جنگ با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کرده و نقش‌آفرینی کردند.

وی ادامه داد: امروز هم نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان کشور وظیفه خطیری برعهده دارند و برای حرکت به سمت شکل گیری تمدن نوین اسلامی، چشم امید جامعه به نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است.

محمدی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب هم 40 مرتبه از نوجوانان و جوانان نام برده شده که نشان دهنده جایگاه مهم این قشر در آینده کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه به پیشرفت‌های رخ داده در حوزه آموزش و پرورش در سالهای پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: سال 1357 تنها 187 هزار مترمربع فضای آموزش در استان داشتیم که اکنون به بیش از یک میلیون و 800 هزار مترمربع رسیده است. یعنی تنها 9 درصد فضاهای آموزشی ما مربوط به قبل از انقلاب است و 91 درصد این فضاها در سالهای پس از انقلاب احداث شده است.

وی افزود: امروز در دورافتاده‌ترین روستاهای استان هم مدرسه داریم و شرایطی فراهم است که همه بتوانند به تحصیل پرداخته و باسواد شوند.

محمدی وسعت فضاهای ورزشی مدارس استان در سال 1357 را نیز سه هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: اکنون 104 هزار مترمربع فضای ورزشی در مدارس داریم، یعنی تنها سه درصد سالن‌ها و اماکن ورزشی ما مربوط به قبل از انقلاب است و 97 درصد این فضاها در دوران پس از انقلاب ساخته شده است.

وی در پایان گفت: 26 هزار فرهنگی و 370 هزار دانش آموز استان تلاش خواهیم کرد در مسیر ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری یعنی شکل گیری تمدن نوین اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم و با تمام توان در این مسیر گام برداریم.
Share/Save/Bookmark