توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69497
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۴
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:
فراهم کردن زیرساخت‌های اربعین باید با نگاه بلندمدت باشد
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه تا ۱۳ سال دیگر ایام اربعین در فصل گرما خواهد بود، گفت: لازم است زیرساخت‌هایی با نگاه بلندمدت ایجاد کنیم تا حداقل برای ۱۳ سال آینده جوابگوی نیاز زوار باشد.
فراهم کردن زیرساخت‌های اربعین باید با نگاه بلندمدت باشد
داریوش امانی، شب گذشته(۲۳ خرداد) در بازدید از پایانه مرزی خسروی در استان کرمانشاه که به منظور بررسی شرایط این مرز برای تردد زوار اربعین صورت گرفت، با بیان اینکه سال گذشته اقدامات زیرساختی برای آماده سازی مرز خسروی در ایام اربعین در فرصت کمی انجام شد، گفت: با این وجود خوشبختانه با تلاش جهادی همکاران کرمانشاه و جذب مناسب اعتبارات کارها به خوبی پیش رفت.

وی با بیان اینکه برای اربعین امسال برنامه‌ریزی برای ارتقاء برخی زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی از جمله مرز خسروی از همان سال گذشته آغاز شد، عنوان کرد: امیدواریم امسال بتوانیم با فعالیت‌هایی که انجام شده خدمات بهتری به زوار اربعین که از سراسر کشور به مرزهای غربی می‌آیند، ارائه دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین موضوعی که حداقل تا ۱۳ سال آینده برای ایام اربعین با آن مواجهیم را قرار گرفتن این ایام در فصول گرم سال دانست و افزود: این شرایط می‌طلبد زیرساخت‌های مورد نیاز زوار را با نگاه بلندمدت برنامه‌ریزی و فراهم کنیم.

امانی توسعه سایبان‌ها، سیستم‌های مه‌پاش، تونل سرد، جت فن، افزایش سرویس‌های بهداشتی و گیت‌های گذرنامه و... را از جمله برنامه‌هایی دانست که اجرای آنها نیازمند تلاش شبانه‌روزی است.

وی یکی دیگر از برنامه‌هایی که مورد تاکید وزیر کشور نیز بوده را ایجاد "جاده برکت" با هدف جدا کردن مسیر زوار از کامیون‌های ترانزیتی و باری دانست که کمک می‌کند در کنار راهپیمایی عظیم اربعین، بخش اقتصادی و ترانزیتی نیز مغفول نماند و عنوان کرد: بخشی از اعتبارات این طرح از منابع استانی و بخشی هم ملی تامین خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در پایان ضمن قدردانی از تلاش مدیران استان کرمانشاه، خدمت به زوار اربعین را وظیفه همه مسئولین اعلام کرد و گفت: باید شرایط را بگونه‌ای فراهم کنیم که زوار در زمان ورود به پایانه‌های مرزی و همچنین حین بازگشت به کشور احساس امنیت و آرامش کنند.

به گزارش ایسنا، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز در این نشست از هزینه کرد ۱۱۸۰ ملیلیارد تومانی برای نگهداری و اصلاح راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و خصوصا شریانی استان در سال گذشته خبر داد که حدود ۸۰۰ میلیارد تومان آن اعتبارات داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۳۰۰ میلیارد تومان آن از منابع استانی بوده است.

وی اقدامات انجام شده در سال گذشته در زمینه نگهداری، ساخت و روکش راه‌ها را طی ۲۰، ۳۰ سال گذشته کم سابقه دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه یکی دیگر از اولویت‌های مهم را اصلاح نقاط حادثه خیز برشمرد که از ۱۰۲ نقطه حادثه خیز استان ۹۰ مورد آن اصلاح شده و از ۱۸ نقطه جدید شناسایی شده نیز حدود ۱۰ مورد با اصلاحات هندسی رفع شده است.
Share/Save/Bookmark