حجتالاسلام مهدی طائب فرمانده قرارگاه فرهنگی عمار در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تعریف واژه "اعتدال" با بیان اینکه اعتدال به معنای پرهیز از افراط و تفریط است، گفت: ما یک صراط و خط مستقیمی داریم که احکام و امور اجرایی است که اسلام برای ما تدوین کرده است؛ وقتی در این خط مستقیم حرکت کنیم، فرد معتدلی هستیم و متصل به صفت عدالت هم میشویم اما اگر از این خط مستقیم کوتاه آمدیم یا اینکه جلوتر رفتیم، ما به صفت متقدم و متاخر و نامتعادل متصل میشویم.
وی درباره اینکه برخی چهرههای اصلاحطلب دولت نهم و دهم را مصداق افراط و تفریط بوده و دولتهای هاشمی و خاتمی را نماد اعتدال میدانند، اظهار داشت: کلمه اصلاحات را نباید به طور مطلق به کار برد، بلکه باید از کلمه "مدعیان اصلاحات" استفاده کرد زیرا اصلاح یعنی خروج از بیاعتدالی و قرار گرفتن در اعتدال.
رئیس قرارگاه عمار ادامه داد: آقای خاتمی با شعار اصلاحات بعد از آقای هاشمی آمد، یعنی ادعای آقایان این بود که در دوران آقای هاشمی اعتدال نبوده و خرابی بوده و ما آمدیم اصلاح انجام دادیم، یعنی گفتند دولت، دولتِ اصلاحات است.
طائب با تاکید بر اینکه از دیدگاه این افراد دولت قبلی، دولت بیاعتدال و خارج از اصلاح بوده و آقایان آمدند اصلاحات انجام دادند، تصریح کرد: در دوره آقای خاتمی خود آنهایی که با شعار اصلاحات آمده بودند، دچار تفرقه شدند و برخیشان گفتند این روش، روش اصلاحات نبود و تندروانه بود و ما باید بازگردیم.
وی افزود: خود این افراد ادعا میکنند در سال ۸۴ علل رای نیاوردنشان تفرقه بوده است، بنابراین اینکه یک مجموعه دور هم جمع شدند و ادعا کنند حرکت ما اصلاحات است، دلیل نمیشود که واقعا اصلاحات باشند.
به گفته رئیس قرارگاه عمار، کسانی که با شعار اصلاحات آمده بودند، بعدها اعتراف کردند که طی ۸ سال در قواره اصلاحات حرکت نکردند و بسیاری از آنها تندروانه حرکت کردند، بنابراین اینکه الان برخی میگویند دولت هاشمی دولت اعتدال بوده، خودشان را رد میکنند زیرا اصلاحات در برابر دولت آقای هاشمی مطرح شد.
طائب با یادآوری فتنه سال ۸۸، گفت: در فتنه ۸۸ تعدادی که بازی خورده بودند، اعلام برائت کردند ولی آنهایی که اعلام برائت نکردند، اصلاً در جریان خودی نباید محسوب شوند تا بعد از آن ببینیم معتدلند یا نه.
وی با بیان اینکه جریان فتنه ۸۸ از بیرون مرزها و از طرف سرویسهای امنیتی آمریکا و اسرائیل هدایت میشد و کسانی که از این حرکت اعلام برائت نکردند، مهر تائید روی حرکت آنها میزنند، تصریح کرد: فتنه ۸۸ بحث خیانت است نه اعتدال و تندروی و کندروی. کسانی که در فتنه و حتی پس از آن اعلام برائت نکردند و نگفتند این حرکت اشتباه بوده، با دشمن همکاری کردند.
رئیس قرارگاه عمار تاکید کرد: کسانی که از رهبران فتنه ۸۸ حرف میزنند، شرح حالشان خروج از اعتدال نیست، بلکه حمایت از خیانت است.
طائب اظهار داشت: مدعیان تقلب، در انتخابات یازدهم دیدند که ۳۷۰ هزار رای از سوی نظام مورد احترام قرار گرفت و همان دولت انتخابات را برگزار کرد که انتخابات سال ۸۸ را برگزار کرده بود؛ من اعتقادی به اینکه نتیجه انتخابات به نفع آنها بوده ندارم ولیکن آنها ادعا میکنند نتیجه به نفع آنهاست و نتیجه را پذیرفتند، بنابراین معلوم میشود که در سال ۸۸ چون نتیجه انتخابات به نفع آنان نبوده، ادعای دروغ و تقلب را مطرح کردند و الان حاضر نیستند به این مسئله اقرار کنند.
وی افزود: این خروج از اعتدال نیست بلکه خیانت است. کسانی که نام سران فتنه را مطرح میکنند، افراد با اخلاصی نیستند. باید بر روی این افراد بیشتر بررسی صورت گیرد تا مشهود شود از کجا دستور میگیرند.
رئیس قرارگاه فرهنگی عمار درباره حضور این افراد در کابینه ولت یازدهم اظهار داشت: ما در موضع این نیستیم که برای رئیسجمهور جدید تعیین تکلیف کنیم. معتقدیم آقای رئیس جمهور با شعارهایی آمده و انتظاراتی را در بین مردم که از جمله ما هم از آحاد مردم هستیم، ایجاد کردند.
طائب با بیان اینکه ما هم منتظریم ببینیم که رئیسجمهور شعارهایی که دادند را با چه کابینه و نیرویی محقق میکند، تصریح کرد: مهم این است که آقای رئیسجمهور بداند شعارهایی دادند و انتظاراتی ایجاد کردند،البته مردم ما عاقل و هوشیار هستند و میدانند انتظارها دو روزه محقق نمیشود ولی از آغاز زود متوجه میشوند که کابینه معرفی شده، آیا در خط برآورده کردن انتظارات پیش میرود یا نمیرود.
وی افزود: نباید در بین مردم انتظارات را سرعت بخشید و دولت جدید را با مشکل مواجه کرد اما رئیسجمهور باید خوب بداند و میداند که بعد از ۳۴ سال مردم ما آنقدر با تجربه شدهاند که با یک نگاه متوجه شوند این کابینه آیا در صدد برآورده کردن انتظارات است یا به دنبال ایجاد بحران در بحران است.
رئیس قرارگاه فرهنگی عمار در توصیهای به رئیسجمهور تأکید کرد: به رئیسجمهور از باب دلسوزی توصیه میکنم که از بهکارگیری کسانی که هم و غمشان ایجاد بلوا و آشوب و دعواست، پرهیز کند و سراغ افرادی برود که بتوانند در کارها به رئیسجمهور کمک کنند.