توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69478
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۳
قیمت قانونی فروش مرغ در کرمانشاه چند تومان است؟
اواسط اردیبهشت ماه بود که نرخ مصوب مرغ ۷۳ هزار تومان اعلام شد، اما آنچه اکنون در مرغ فروشی‌ها مشاهده می شود فروش مرغ با قیمت بیش از قیمت مصوب است.
قیمت قانونی فروش مرغ در کرمانشاه چند تومان است؟
با گذشت بیش از یک ماه از اعلام نرخ جدید مرغ، همچنان فروش مرغ در بازار کرمانشاه با قیمت بیش از نرخ مصوب ادامه دارد و مردم مجبورند در بهترین حالت مرغ را با قیمت کیلویی ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کرده و بابت هر کیلو ۵۵۰۰ تومان بیش از قیمت مصوب بپردازند.

واحدهای صنفی فروش مرغ نیز عمدتا قیمت ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را سر درب مغازه های خود نصب کرده و به نوعی به آن رسمیت بخشیده اند و در این شرایط این سئوال برای مردم ایجاد شده که بالاخره قیمت قانونی مرغ چند تومان است. ۷۳ هزار تومانی که اعلام شده یا ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومانی که به فروش می رسد؟!

علی چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در مورد دلیل بالاتر بودن قیمت مرغ از قیمت مصوب در بازار کرمانشاه، گفت: قیمت مصوب مرغ همان قیمت ۷۳ هزار تومان است، اما در حال حاضر برای جلوگیری از خارج شدن مرغ تولیدی از استان و عرضه آن در بازار استان های همجوار، با فروشندگانی که مرغ را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب و تا محدوده قیمتی ۷۵ هزار تومان عرضه می کنند، مدارا می شود.

وی با بیان اینکه در استان های دیگر مرغ با قیمت بالاتری به دست مصرف کنندگان می رسد، گفت: در برخی استان ها مرغ با قیمت هر کیلوگرم حدود ۱۰۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسد و اگر با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مرغ مدارا نکنیم، احتمال خارج شدن بخش زیادی از تولیدات استان به خارج از استان و ایجاد کمبود در بازار مرغ استان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه استانها اختیاری برای تغییر قیمت مصوب مرغ ندارند، گفت: ما در مجموعه جهاد کشاورزی استان فقط به بازرسان خود گفته ایم که با عرضه کنندگان مرغ با قیمت حدود ۷۵ هزار تومان مماشات کرده و فعلا آنها را جریمه نکنند.

چاله چاله یادآور شد: هم اکنون در کرمانشاه با فروشندگانی که مرغ را بیشتر از هر کیلوگرم ۷۵ هزار تومان بفروشند، برخورد می شود.

وی با بیان اینکه در برخورد با گرانفروشان بازار مرغ جدی هستیم، گفت: گرانفروشان بازار مرغ استان از ابتدای امسال ۱۵ میلیارد تومان جریمه شده‌اند و با همه متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد می کنیم.

وی تاکید کرد: مردم می توانند گرانفروشی مرغ را با سامانه ۱۲۴ گزارش کرده و مطمئن باشند واحدهای متخلف جریمه می شوند.
Share/Save/Bookmark