توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57471
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
شاید اصلاح طلبان «میادین تره‌بار» هم پولی کنند!
شهرداری به ازای خدماتی که ارائه می‌دهد، می‌تواند درصد محدودی دریافت کند تا بخشی از هزینه‌هایش تامین شود.
شاید اصلاح طلبان «میادین تره‌بار» هم پولی کنند!
به گزارش خط نيوز، «مرتضی الویری»، فعال اصلاح‌طلب، عضو شورای شهر تهران و فردی که گفته می‌شود رئیس در سایه شورای تهران است به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با تأکید بر اینکه مردم باید این واقعیت را بپذیرند که هزینه‌های زندگی در کشور را بپردازند، گفته است: دریافت عوارض و اخذ هزینه به‌ازای خدمات شهری، دو شاهراه اساسی برای تامین منابع مالی شهرداری تهران است و اگر این راه‌ها را مسدود کنیم، شهرداری مجبور می‌شود به راه‌های خلاف روی آورد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون دریافت هزینه شهرداری از مردم بواسطه خدمات شهری اظهار می‌کند: فروش خدماتی که شهرداری به شهروندان ارائه می‌دهد، از درآمدهای پایدار است. به طور مثال خدماتی که در فروشگاه‌های شهروند یا میادین میوه و تره‌بار ارائه می‌شود، از جمله این خدمات است. شهرداری به ازای خدماتی که ارائه می‌دهد، می‌تواند درصد محدودی دریافت کند تا بخشی از هزینه‌هایش تامین شود.

الویری از این هم گفته است که شهرداری تهران امسال از محل بازیافت زباله در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت!

*صحبت‌های الویری مصداق آن تحصیلکرده بیکاری است که کارهای عموم مردم را کسر شأن می‌داند اما برای رسیدن به درآمد دلخواه حاضر است دست به فحشا بزند!

شهرداری و شورای شهر اصلاح‌طلبان تهران اگر راهی برای درآمدزایی به نظرشان نمی‌رسد؛ اشتباه کرده‌اند که به شورای شهر و شهرداری آمده‌اند...

اکنون نیز که راهی برای درآمدزایی نمی‌یابند باید از مردم عذرخواهی کنند نه اینکه به فکر دست کردن در جیب مردم باشند و یک روز به بهانه واقعی نبودن بلیط مترو و روز دیگر به بهانه خدمات شهری! (که وظیفه ذاتی شهرداری است) بحث سرکیسه کردن مردم تهران را پیش بکشند.

الویری قبل از این هم بحث دریافت «مالیات محلی» از مردم تهران را پیش کشیده بود.

در کنار او، محمود میرلوحی، دیگر عضو اصلاح‌طلب شورای تهران نیز بحث واقعی نبودن بلیط متروی تهران را پیش کشیده و از این گفته بود که قیمت بلیط باید گرانتر شود!

اظهاراتی که واکنش تند عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاح‌طلبان را نیز در پی داشت.

رمضان‌زاده در یک توییت پیرامون این مسئله نوشته بود: «به جای سخن گفتن از بلیط ۱۰ هزار تومانی مترو به اصلاح ساختار گَل و گشاد شهرداری بپردازید و شهرداری را هوشمند و چالاک بکنید.»

«پولی شدن تونل‌های تهران» نیز طرح جدیدی است که اصلاح‌طلبان شورای شهر در حال بررسی آن هستند...

منبع: مشرق
Share/Save/Bookmark