توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47337
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲
وزیر دادگستری: عناوین مجرمانه جدید درفضای سایبری ایجاد نکنیم
وزیر دادگستری: عناوین مجرمانه جدید درفضای سایبری ایجاد نکنیم
وزیر دادگستری گفت :خواهش من این است که در فضای سایبری عناوین مجرمانه جدید ایجاد نکنیم ،این امر یک هنر و دقت بسیاری را می طلبد.

به گزارش خط نیوز و به نقل از ایرنا حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در همایش رو یا رویی با جرائم سایبری ،چالش ها و راهکارهای آن که در دانشگاه نیروی انتظامی امین برگزارشد، افزود:دنیای سایبری دنیای بزرگ امروز و دنیای بزرگتر برای آینده است و برتمام ابعاد انسانی و اجتماعی مسلط خواهد شد.
وی ادامه داد: از چند سال قبل به وزارت دادگستری ابلاغ شده بود در زمینه فضای مجازی با ارائه پیشنهاد و لایحه از طریق دولت به مجلس ،مبارزه با تخلفات این فضا به وجود آوریم و دراین زمینه کم کاری و تعلل از ناحیه ما انجام شده است .
پور محمدی با ابراز خشنودی از برگزاری این گونه همایش ها گفت : امیدواریم دستاورد ها و پیشنهاد ها و مجموعه مقالات که در این همایش ارائه می شود به پیشنهاد قوانین و آیین نامه هایی در عرصه اجرا تبدیل شود و ما برای طی کردن مراحل تکمیلی این مسیر با تمام توان کمک خواهیم کرد.
وزیر دادگستری ادامه داد: فضای مجازی اکنون حاکم بر جامعه است و بیش از 3 میلیارد و 700میلیون کاربر در دنیا و حدود 45 تا 46 میلیون کاربر نیز در کشور ما دراین فضا فعالیت می کنند .
وی گفت : ضریب نفوذ اینترنت در کشور مان 57 درصد و کاربری اینترنت و تلفن همراه نیز 42 درصد است که ضریب نفوذ اینترنت ما از میانگین جهانی بالاتر است .
پور محمدی ادامه داد: در سالهای اخیر پهنای باند و دامنه آن گستردتر شده و در بخش های خصوصی و دولتی فعالیت دراین زمینه به گونه ای گسترده شده که همه ابعاد زندگی ما را در برگرفته است .
وزیر دادگستری گفت :در جرم شناسی فضای سایبری ،فضای تاریک و مبهم بر ذهن ما غلبه می کند و این نگاه در برنامه ریزی در حوزه پیشگیری و برخورد، ایراداتی به وجود می آورد و باید دراین حوزه نگاه باز و گسترده تری داشته باشیم .
پورمحمدی در مورد آثار غلبه بر دنیای نامحسوس و ساییر گفت: وقتی با نقاط منفی این حوزه مواجه می شویم باید عظمت مسیر را در نظر داشته باشیم چرا که همه پلیدی ها و جنایات نظام هستی انجام می شود.
وی ادامه داد: برای سلامت جامعه سریعا جرم انگاری می کنیم و با اینکار سال به سال به آمار پرونده و مجرمان ما اضافه می شود و این چرخه با توجه به آثار آن ناقص است و به جای کاهش زندانی ها به آن ها اضافه شده است.
پورمحمدی افزود: هر تکنولوژی ابزار خود را هم دارد و می تواند مضرات خود را تشخیص دهد که ما باید با استفاده از این ابزار خروجی داشته باشیم که سلامت جامعه را تضمین کند.
Share/Save/Bookmark