توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69305
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۸
یک فعال صنعت مرغ:
بازار مرغ از قیمت دستوری حرف شنوی ندارد
یک فعال صنعت مرغ با بیان اینکه بازار مرغ از قیمت دستوری حرف شنوی ندارد، گفت: قیمت مرغ در کشور ما دستوری است و با این شیوه نباید انتظار داشت بازار مرغ در کشور به خوبی مدیریت شود.
بازار مرغ از قیمت دستوری حرف شنوی ندارد
شهاب مارابی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اصلاح قیمت مرغ نیاز به کار کارشناسی دارد، گفت: دولت باید در فرآیند اصلاح قیمت‌ها حتما از نظر فعالان عرصه مرغداری استفاده کند تا بتواند قیمت منطقی برای مرغ تعیین کند که برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی داشته باشد.

مارابی با بیان اینکه در حال حاضر دولت در تصمیم گیری های مرتبط با بازار مرغ از نظر کارشناسان و صاحبنظران استفاده نمی‌کند، گفت: قیمت مرغ در کشور ما دستوری است، در حالیکه بازار مرغ از قیمت دستوری حرف شنوی ندارد و با این شیوه نمی توان انتظار داشت بازار مرغ در کشور به خوبی مدیریت شود.

مدیرعامل پیشین مجمع خبرگان کشاورزی شهرستان روانسر با بیان اینکه هم اکنون تعداد زیادی از واحدهای مرغداری به خاطر برخی مسائل از جمله گرانی عوامل تولید و صرفه نداشتن تولید جوجه ریزی نمی کنند، گفت: دولت برای سرپا نگهداشتن صنعت مرغداری کشور باید از مرغداران حمایت کرده و با تخصیص تسهیلات ارزان قیمت زمینه نوسازی تجهیزات واحدهای مرغداری را فراهم کند.

مارابی با بیان اینکه قیمت مرغ باید به گونه‌ای تعیین شود که یک حاشیه سود برای تولیدکننده داشته باشد، افزود: در غیراینصورت با کاهش تولید و به تبع آن افزایش بی رویه قیمت مواجه خواهیم شد.

امروز(۱۳ اردیبهشت) نرخ جدید مرغ گرم برای مصرف کننده کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام شد. پیش از این نرخ مصوب هر کیلو مرغ ۶۳ هزار تومان بود.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark