توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63077
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸
با انجام 3 جراحی
مرکز کاشت حلزون شنوایی کرمانشاه آغاز به‌کار کرد
مرکز کاشت حلزون شنوایی کرمانشاه آغاز به‌کار کرد
اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی استان کرمانشاه با انجام سه عمل جراحی در این مرکز، از امروز(12 دی) رسما آغاز به کار کرد.

دکتر بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه آغاز به کار رسمی این مرکز در محل بیمارستان امام خمینی(ره) کرماشاه در جمع خبرنگاران، افتتاح این مرکز را افتخار و برندی برای حوزه درمان استان عنوان کرد وافزود: گرفتن مجوز راه اندازی مرکز کاشت حلزون کار دشواری است و خیلی سخت به استان ها مجوز داده می‌شود.

وی افزود: حدود هفت سالی است درخواست راه اندازی این مرکز را داده ایم، اما متاسفانه سنگ اندازی ها و مشکلاتی که وجود داشت موجب شد طی این مدت نتوانیم مجوز راه اندازی این مرکز را بگیریم.

روشنی با اشاره به پیگیری مجدانه مسئولین دانشگاه در دو سال گذشته برای گرفتن این مجوز، گفت: در نهایت با سماجت بسیار مسئولین و به ویژه رییس دانشگاه، موفق شدیم امسال مجوز راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی به عنوان دوازدهمین مرکز کاشت حلزون در کشور را برای استان بگیریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص اعتبارات لازم برای راه اندازی این مرکز گفت: خوشبختانه تجهیزات مورد نیاز این مرکز با تجهیزات مرکز گوش و حلق و بینی تقریبا یکسان است و از همان تجهیزات در راه اندازی این مرکز استفاده شده است.

وی افزود: برای راه اندازی بخش توانبخشی این مرکز نیز حدود 100 میلیون تومان هزینه شده است.

روشنی با بیان اینکه در غرب کشور در کنار استان کرمانشاه، استان همدان نیز مرکز کاشت حلزون دارد، گفت: اهمیت مرکز کاشت حلزون کرمانشاه به دلیل قطبیت آن در غرب کشور است، چرا که استان های همجوار کردستان، ایلام و لرستان به دلیل قرابت زبانی و فرهنگی بیشتر به حوزه درمان کرمانشاه مراجعه دارند و با راه اندازی این مرکز عملا مشکلات بیماران غرب کشور تا حد زیادی در این حوزه مرتفع می شود.

وی افزود: هم مرز بودن با کشور عراق نیز موجب شده تا راه اندازی این مرکز در بحث توریسم درمانی بتواند کمک موثری در جذب بیماران عراقی باشد.
Share/Save/Bookmark