توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 46832
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۰
مدیرکل دفتر بیمه خدمات سلامت عمومی بیمه سلامت تشریح کرد
خدمات گرانقیمت دندانپزشکی و گنجاندن حداقل خدمات در بسته‌های بیمه‌ای
خدمات گرانقیمت دندانپزشکی و گنجاندن حداقل خدمات در بسته‌های بیمه‌ای
مدیرکل دفتر بیمه خدمات سلامت عمومی بیمه سلامت اظهار کرد: درحال حاضر برای حدود 28 میلیون نفر جمعیت روستایی کشور، خدمات پیشگیری را با همکاری وزارت بهداشت در سرانه روستایی لحاظ کرده‌ایم و به بیمه شدگان ارائه می دهیم.

به گزارش خط نیوز و به نقل ازایسنا، دکتر کوروش فرزین مدیرکل دفتر بیمه خدمات سلامت عمومی بیمه سلامت در خصوص خدمات بهداشت دهان و دندان بیان کرد: طبق قانون بیمه همگانی مصوب سال 73، بیمه‌های پایه موظف هستند حداقل امور خدمات را برای کل آحاد جمعیت کشور فراهم کنند.

وی با اشاره به بیمه سلامت و دید بیمه‌ها به سلامت و درمان گفت: دید بیمه‌ها قبل از اینکه اساسنامه سازمان بیمه سلامت تصویب شود، بیشتر درمانی بود و ما خدمات را از دید درمانی پوشش می دادیم و چون خدمات دندانپزشکی عمدتا خدمات گران قیمتی است و نیاز به سرانه قابل توجهی دارد حداقل خدماتی را که می شد به صورت اورژانس انجام داد در بسته خدماتی آورده شده است.

وی یادآور شد: از سال 93 نیز با مصوبه هیئت دولت بسته خدمات دندان پزشکی تغییری کرد و بیشتر خدماتی که جنبه پیشگیری برای بهداشت و سلامت دهان و دندان را دارد وارد خدمات دندانپزشکی شد.

مدیرکل دفتر بیمه خدمات سلامت عمومی بیمه سلامت که در یک گفت‌وگوی رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به خدمات بیمه ای روستاییان اظهار کرد: الان ما برای حدود 28 میلیون نفر جمعیت روستاییان در کل کشور ، خدمات پیشگیری را با همکاری وزارت بهداشت در سرانه روستایی دیده ایم و خدمات را در کل شبکه بهداشت و درمان کشور به بیمه شدگان ارائه می دهیم.

وی در خصوص تعرفه خدمات بیمه‌ای گفت: خدمات پایه‌ای سلامت حدود 160 خدمت می شود اینها همه خدمات پایه است مثلا پر کردن، کشیدن دندان، پر کردن دندان شماره 6 فقط برای کودکان 6 تا 14 سال، جرم گیری و فلوراید تراپی از این جمله هستند.

فرزین با بیان اینکه خدمات مازاد بر خدمات پایه، معمولا جزو بسته خدمات بیمه مکمل است و باید بیمه های مکمل و با مشارکت بیمه شده با پرداخت سرانه پوشش داده شود، تصریح کرد: الان در جمعیت های مختلف مثل پرسنل نیروهای مسلح یا ادارات و بانک ها و جاهای دیگر برای بیمه شدگان و کارمندانشان بسته بیمه‌های تکمیلی را خریده‌اند و هرچه تعداد افراد بیشتر باشد سرانه پرداختی کمتر شده است.
Share/Save/Bookmark