توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69846
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
معاون سیاسی وزارت کشور برای حفظ انسجام قوا تغییر کرد/ گره‌گشایی از کار مردم به جای بازی قدرت!
دولت سیزدهم اما وارد بازی قدرت‌طلبی نشد و با فداکاری، درصدد حفظ انسجام قوای سه‌گانه برآمد، نکته‌ای که مورد تاکید همیشگی رهبر انقلاب بوده است.
معاون سیاسی وزارت کشور برای حفظ انسجام قوا تغییر کرد/ گره‌گشایی از کار مردم به جای بازی قدرت!
شب گذشته(یکشنبه ۲۲ مرداد) مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در خبری کوتاه و بدون بیان جزییات از تغییر محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خط نیوز به نقل از رجانیوز؛ محمدرضا غلامرضا به‌عنوان مجری انتخابات در راستای برگزاری هرچه سالم‌تر انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، خرداد ماه امسال به استانداران، فرمانداران و رؤسای ستادهای انتخاباتی سراسر کشور اعلام کرد که برای جلوگیری از سوءاستفاده تبلیغاتی، در همراهی با نمایندگان برای جلسات و برنامه‌های با اهداف خاص و هماهنگ نشده اجتناب کنند.

این بخشنامه مورد اعتراض نمایندگان مجلس قرار گرفت و با واکنش تند آنها روبرو شد و برخی از نمایندگان با چماق و تهدید استیضاح به وزیر کشور، خواستار برکناری معاون سیاسی وزارت کشور شدند.

این بازی کودکانه مجلس شورای اسلامی قریب به دو ماه افکار عمومی جامعه را درگیر کرد اما نتیجه‌اش چیزی جز ارضای قدرت‌طلبی نمایندگان نبود.

دولت سیزدهم اما وارد بازی قدرت‌طلبی نشد و با فداکاری، درصدد حفظ انسجام قوای سه‌گانه برآمد، نکته‌ای که مورد تاکید همیشگی رهبر انقلاب بوده است.

اردیبهشت ماه سال جاری و در خطبه دوم نماز عید فطر، رهبر انقلاب، همکاری، همدلی و هم افزایی سه قوه را یک راهبرد بسیار مهم و اساسی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور اعلام کردند و فرمودند: اگر قوای مقننه، مجریه و قضاییه به‌طور کامل همکاری کنند، کارها به هیچ وجه گره نمی‌خورد که خودِ مسئولان و مدیران این قوا می‌دانند که این همکاری و هم‌افزایی چگونه ایجاد می‌شود.

رهبر انقلاب، تمرکز بر حل مسائل و خودداری مردم و مسئولان از درگیر شدن و سرگرم شدن به حاشیه‌ها را یک راهبرد ضروری دیگر خواندند و افزودند: حاشیه‌ها همیشه ساخته و پرداخته دست دشمن نیست بلکه گاهی از روی غفلت یا عوامل دیگر و با انگیزه‌های گوناگون، حاشیه‌هایی در اطراف یک کار یا یک شخص ایجاد می‌شود که مردم باید بی‌اعتنا باشند و مسئولان هم بدون توجه به حواشی، تلاش خود را بر کارهای مهم و مشکل‌گشا متمرکز کنند.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز در واکنش به خبر تغییر معاون سیاسی وزیر کشور در توییتی نوشت: «تغییر معاون سیاسی وزارت کشور، فداکاری و از خودگذشتگی دولت برای تقویت راهبرد مورد تأکید در نماز عید فطر یعنی همکاری قوا است. دشمنان ایران بیش از هر چیز به اختلافهای زیر خیمه انقلاب دل بسته‌اند و دولت ولو به قیمت کوتاه آمدن از حق خود، مصلحت بزرگتر را کور کردن چشم این فتنه میداند.»



حالا دولت سیزدهم بدون توجه به حاشیه‌سازی نمایندگان غافل درصدد گره‌گشایی از کار مردم برآمده و اولویت اول کشور را نه دعواهای سیاسی بلکه کار جهادی قرار داده است.
Share/Save/Bookmark