توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 72058
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۷
واکاوی کدهای معنادار سید حسن نصرالله در مورد تحرکات تروریستی اخیر اسرائیل/ افشای یک واقعیت معنادار
موضع گیری اخیر دبیرکل حزب الله لبنان در مورد حمایت های جدی فناورانه جهان غرب از رژیم صهیونیستی و برتری فناورانه این رژیم، این نکته را برجسته سازی می کند که اسرائیل از خود هیچ ندارد.
واکاوی کدهای معنادار سید حسن نصرالله در مورد تحرکات تروریستی اخیر اسرائیل/ افشای یک واقعیت معنادار
رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بر شدت تحرکات تروریستی خود علیه مقاومت اسلامی و ملت لبنان افزوده است. در این راستا، در ابتدا شاهد حمله پیجری این رژیم و البته اقدام آن در منفجر کردن برخی وسایل الکترونیک نظیر بی‌سیم ها، موبایل ها، لپ تاپ ها و حتی پنل های خورشیدی مولد برق بوده ایم. اقداماتی که با انتقادات گسترده بین المللی رو به رو شدند و بسیاری، رژیم صهیونیستی را متهم کردند که ابزارهای غیرنظامی را به اهرمی برای تحرکات نظامی خود تبدیل کرده و به نوعی، اجتماعی‌کردنِ جنگ علیه لبنان را در دستورکار قرار داده است.

در ادامه، رژیم صهیونیستی حملات هوایی گسترده ای را به بخش های مختلف لبنان و به ویژه مناطق جنوبی این کشور در دستورکار قرار داده است. حملاتی که تنها ظرف یک روز موجب به شهادت رسیدن بیش از ۵۰۰ لبنانی و زخمی شدن صدها تن دیگر شده‌اند. اشغالگران اسرائیلی این قبیل اقدامات را با هدف وادار کردن حزب الله لبنان جهت متوقف کردن حملاتش به مناطق شمالی فلسطین اشغالی انجام می دهند. جنبش مقاومت اسلامی لبنان از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون، حملات مداومی را به مناطق شمالی فلسطین اشغالی در دستورکار قرار داده است.یونیست از این مناطق و وارد آمدن ضربات جدی به اسرائیل در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی شده اند. در قریب به یک سال اخیر، اسرائیل هرکاری که توانسته انجام داده تا شاید بتواند مانع از تداوم حملات حزب الله به این مناطق شود با این حال، مقاومت لبنان به صراحت تاککید کرده که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین کاملا مصمم و راسخ است و تا زمانی که کارزار قتل و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در جریان است، این حملات نیز ادامه خواهند یافت و جالب اینکه حزب الله لبنان در واکنش به تحرکات تروریستی اخیر صهیونیست ها، نه تنها بر شدت حملات خود به مناطق شمالی اراضی اشغالی افزوده، بلکه دامنه این حملات را نیز گسترده تر کرده و عمق اراضی اشغالی و به طور خاص مناطق راهبردی نظیر بندر حیفا و تل آویو را نیز هدف قرار داده و می دهد.

با این همه، یکی از نکات قابل تامل در بحبوحه اوج گیری تنش و درگیری ها میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی به ویژه پس از حمله پیجری رژیم اشغالگر قدس، جنس رهبری توام با تدبیرِ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در نبرد با دشمن اسرائیلی است. به طور خاص وی پس از حمله پیجری اخیر صهیونیست‌ها، واکنش های معناداری را در جریان یک سخنرانی از خود نشان داد که حامل پالس ها و پیام های معناداری بودند. در این راستا، به طور خاص می توان به 3 نکته مهم در این رابطه اشاره کرد.

یک: رهبریِ واقع گرایانه سید حسن نصرالله
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تنها اندکی پس از حمله پیجری اخیر رژیم اشغالگر قدس، در سخنرانی به صراحت به این مساله تاکید کرد که این حمله جنایتکارانه، "ضربه بی‎سابقه ای" را به این جنبش وارد کرد. این جنس از موضع گیری دبیرکل حزب الله لبنان در بحبوحه تشدید تنش ها با رژیم صهیونیستی در نوع خود، 2 نکته را به ذهن متبادر می کند. اولا، بار دیگر نصرالله نشان داد که در خوانش روند تحولات صداقت دارد.

او برخلاف مقام های رژیم صهیونیستی که ماه هاست بر پایه سیاست سانسور و تحریف واقعیت ها سعی در مدیریت بحران های متعدد علیه خود دارند، صحنه نبرد و تشریح آن برای ملت لبنان را از چشم اندازی صادقانه انجام می‌دهد. البته نصرالله در دادنِ وعده های انتقام جویانه علیه رژیم صهیونیستی
۵۰۰
همواره صادق بوده و همین صداقت دبیرکل حزب الله لبنان بوده که وی را به شخصیتی معتبر حتی نزد دشمنان جریان مقاومت و به طور خاص صهیونیست ها تبدیل کرده است. کما اینکه بسیاری از نشریات اسرائیلی بر این باورند که سخنان نصرالله را باید دقیق تر و مورد اعتماد تر از مواضع مقام های ارشد اسرائیلی دانست. نکته دوم اینکه بار دیگر نگاه واقع گرایانه دبیرکل حزب الله لبنان به معادله نبرد با دشمن اسرائیلی و تحلیل تحولات جاری هم آشکار شد.

واقع گرایی یکی از الزامات رهبریِ درست است و سید حسن نصرالله، هم واقعیت را تشریح کرد و هم پالس های معناداری را در مورد تحولات آتی مخابره کرد. موضوعی که نشان می دهد حزب الله لبنان و کادر رهبری آن، به خوبی بر میدان و نبرد با دشمن صهیونیست اشراف دارند.

دو: افشای نکته ای معنادار در مورد برتری فناورانه صهیونیست ها
یکی از نکات مهم و معناداری که دبیرکل حزب الله لبنان تنها اندکی پس از جنایت پیجری اخیر رژیم اشغالگر قدس در لبنان مورد اشاره و تاکید قرار داد، بحث برتری فناورانه صهیونیست ها بود. برتری که از نگاه وی، ناشی از حمایت های گسترده جهان غرب از رژیم اشغالگر قدس است.

این نکته ای پوشیده و پنهان نیست که شمار قابل توجهی از قدرت های غربی در جهان کنونی، علیه محور مقاومت فعال هستند با این حال، موضع گیری دبیرکل حزب الله لبنان در مورد حمایت های جدی فناورانه جهان غرب از رژیم صهیونیستی این نکته را برجسته سازی می کند که این رژیم از خود هیچ ندارد و ارائه سیل قابل توجهی از حمایت های جهان غرب از صهیونیست ها است که موجب برتری آن در عرصه فناوری و متعاقبا استفاده از این اهرم در ضربه زدن به ملت و مقاومت لبنان شده است.

البته که در ماه های گذشته، استقلال سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در روند تحولات منطقه ای به شدت مخدوش شده است و مثلا در جریان عملیات وعده صادق ایران نیز به عینه شاهد بودیم که قریب به 10 کشور غربی و منطقه ای، برای مقابله با عملیات انتقام جویانه ایران و دفاع از اسرائیل، وارد میدان شدند و با این حال، باز هم موشک های ایرانی به اهداف خود در عمق سرزمین های اشغالی اصابت کردند. از این رو، سید حسن نصرالله ضمن اشاره به برتری فناوری صهیونیست ها، واقعیتی مهم را نیز در این رابطه هدفِ افشاگری قرار داد.

سه: پالس معنادار نصرالله به ماجراجویی‌های تازه صهیونیست ها
در نهایت باید گفت که دبیرکل حزب الله لبنان در جریان سخنرانی اخیر خود، پیام معناداری را نیز در مورد هرگونه تجاوز رژیم اشغالگر قدس به خاک لبنان مخابره کرد. وی با اشاره به تهدیدات مکرر صهیونیست ها در این رابطه، به این مساله اشاره کرد که آنچه دشمن اسرائیلی به عنوان تهدید علیه لبنان مطرح می کند، برای جریان مقاومت فرصت است زیرا این جریان به دنبال اهدافی نظیر سرباز و تانک های دشمن است تا آنها را هدف قرار دهد و کاملا برای این سناریو آمادگی دارد.

نصرالله همچنین تاکید کرده که حزب الله لبنان به تک تک جنایات روزهای اخیر اسرائیل علیه لبنان نظیر حمله پیجری و یا ترور برخی از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان، به صورت جداگانه پاسخ خواهد داد و اراضی اشغالی را به جهنم تبدیل می کند. به بیان ساده تر، بر پایه آنچه تاکنون گفته شد، سید حسن نصرالله هم خوانش دقیقی را از تحرکات اخیر صهیونیست ها ارائه کرده و هم چشم اندازهای روشنی را در مورد آینده میدان های نبرد با دشمن اسرائیلی مطرح ساخته است. موضوعی که می تواند سناریوهای ناامیدکننده ای را برای رژیم اسرائیل نوید دهد.
Share/Save/Bookmark