توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34348
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
همت براى تشرف؛
دستورالعمل آیت الله بهجت ره برای تشرف یافتن خدمت امام زمان(عج)
ياد دائم حضرت، كار مشكلى نيست حتى از تنفس فيزيكى بدن نيز آسانتر است. ولى همت مى خواهد.
دستورالعمل آیت الله بهجت ره برای تشرف یافتن خدمت امام زمان(عج)
به گزارش خط نیوز، حضرت آيت الله العظمى بهجت رحمةالله علیه، در پاسخ به سؤ ال يكى از مسئولين حزب الله در مورد چگونگى امكان تشرف به محضر مقدس ‍ حضرت بقية الله اعظم فرمود:«راه رسيدن به حضرت، ياد دائم آن بزرگوار است، ياد دائم و عدم غفلت لحظه اى از آن حضرت، آدمى را به محضر آن حضرت مى رساند. ياد دائم حضرت، كار مشكلى نيست حتى از تنفس فيزيكى بدن نيز آسانتر است. ولى همت مى خواهد. انسان عاشق حضرت، پس از توجه دائم همانند رسيدن به بلوغ، خود را طورى ديگر مى يابد.»(۱)



شاید گفته این عالم عارف برای برخی، درکش سخت باشد؛ چگونه ممکن است "دائم به یاد امام غایب" بود؟



در جواب این افراد باید گفت: ميان ظهور و حضور تفاوت بسيار است. غيبت به معناى ظاهر نبودن است و نه حاضر نبودن، و اگر به چنین تفکری معتقد شدیم آن موقع قوام توجه به حضور است و نه ظهور، پس مى توان توجه دائم داشت با اينكه او غائب است مى‌توان آمدنش را به انتظار نشست در حالى كه او حاضر است مى‌توان دل داده‌اش شد و صبح و شام او را خواند در حالى كه حضورش به نزدمان حتمى است.



آرى انتظار محض، خواستارى ظهور است و نه حضور.



انتظار پس از يافت حضور است.



كسى كه امام را غائب مى پندارد هرگز منتظر نيست كسى كه امام عليه السلام را ناظر بر اعمال خويش نمى داند او هرگز به انتظارش ننشسته است.



كسى او را زلال قلب بارانى، نسيم صبا، نغمه داودى مى پندارد كه او را ناظر و حاضر بيابد، كسى در انتظارش دل از دست داده است كه تنها ظهورش را نمى يابد و نه حضورش را، او به دنبال آن است كه در پایيز زندگى هاى تلخ مادى و هياهوى وزش تندباد فتنه ها، مهدى را بر شاخسار دل اش ظاهر ببيند، او بدنبال آن است كه غبار گناه را، پرده هاى حجاب را، بدور افكند او را كه با ديده دل حاضر مى يافته ، به ديده عيان نيز ببيند او براى ديدن قبله قافله ها و شعله شبروان، سرود انتظار را زمزمه مى كند.





پی نوشت:

۱) تشرف یافتگان( از مجموعه شمیم عرش)
Share/Save/Bookmark