توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 46840
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۵
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشورِی هشدار داد
تشدید بحران صندوق بازنشستگی با مصوبه بازنشستگی پیش ازموعد زنان/ فشار زیادی را تحمل می‌کنیم
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشورِی گفت: صندوق بازنشستگی با بحران مواجه است و مصوبه بازنشستگی پیش ازموعد زنان به این بحران می افزاید؛ اگر روی گنج نشسته بودیم و از این بذل و بخشش‌ها می‌کردیم ایرادی نداشت اما در فشار هستیم.
تشدید بحران صندوق بازنشستگی با مصوبه بازنشستگی پیش ازموعد زنان/ فشار زیادی را تحمل می‌کنیم
محمود اسلامیان در گفت‌وگو با خط نیوز و به نقل از فارس، در رابطه با مصوبه بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه گفت: صندوق‌های بازنشستگی یکی از مشکلات جدی کشور ماست البته فقط مختص به ما نیست بلکه در کشورهایی که درست مسائل صندوق‌ را تبیین نکرده‌اند صندوق‌ها به یک بحران در کشور تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ تصویب مصوبه بازنشستگی پیش از موعد زنان نیز به این بحران می‌افزاید مانند کشتی که چندین سوراخ دارد و به جای پوشاندن آن سوراخ دیگری ایجاد می‌کنیم بنده از مجلس و نمایندگان تقاضا دارم برای اینگونه تصمیم‌گیری‌ها تیم‌های کارشناسی وجود داشته باشد.

اسلامیان ادامه داد:‌ ما در صندوق با هیچ مصوبه‌ای مخالفت نداریم اما یک حرف را می‌زنیم این مصوبه هزینه دارد آن را حساب کنید در این صورت ما مشکلی برای اجرای آن نداریم و کاری به این نداریم که این سیاست غلط است یا درست، این را باید بزرگان تشخیص دهند و ما فقط مجری هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، گفت: از شورای نگهبان خواسته‌ایم به دقت این مصوبه را بررسی کنند چرا که از نظر من این مصوبه بی‌احترامی به جمعیت زنان است در حال حاضر درصد زیادی از زنان در دانشگاه‌ها، حوزه ورزش و بسیاری از زمینه‌های دیگر خود را نشان داده‌اند و چه دلیل دارد که یک زن با 20 سال سابقه در اوج پختگی دز منزل بنشیند این کمک به زنان نیست.

وی افزود: اگر روی گنج نشسته بودیم و از این بذل و بخشش‌ها می‌کردیم ایرادی نداشت اما وقتی در این فشارها هستیم و یک بازنشسته حقوق 1 میلیون و 450 تومانی دارد که عمرش را صرف ما کرده ما باید این را اولویت قرار دهیم نه اینکه هزینه جدید دیگری را تحمیل کنیم.

بازنشستگی پیش از موعد را نتوانستیم اجرا کنیم

وی در رابطه با جبران هزینه احتمالی از اجرای مصوبه بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه گفت: ما منبع نمی‌سازیم هر طرحی که اعتبار داشته باشد را اجرا می‌کنیم در رابطه با بازنشستگی پیش از موعد که سال گذشته تصویب شد ما نتوانستیم ان را اجرا کنیم چون عدد و رقم و هزینه‌اش را درآوردیم و آن را اعلام کردیم و به مسئولان گفتیم اگر می‌خواهید اجرا شود، بودجه‌اش را تأمین کنید.

اسلامیان گفت:‌به اعتقاد ما این مصوبه بحران صندوق بازنشستگی را تشدید می‌کند ما وظیفه داریم هر قانونی را اجرا کنیم مشروط به اینکه منابعش را به ما بدهند.
Share/Save/Bookmark