به گزارش جهان نيوز، حجتالاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی(ع) با تبریک نیمه شعبان اظهار داشت: لیلةالقدر، ظرف نزول قرآن است؛ قرآن بهعنوان کتاب کامل و نیمه شعبان ظرف مولود بابرکتی است که او انسانی است کامل و زمین بهبرکت وی پر از عدل و داد خواهد شد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نیمه شعبان جلوه امید و دلدادگی به خداست، افزود: این میلاد برای بشر آیندهای درخشان و نورانی و همراه با عدالت و امنیت و رشد و تعالی را نوید میدهد؛ اعتقاد به موعود امری است که فقط به ما بهعنوان شیعه مربوط نمیشود بلکه امری دینی مربوط به تمام ادیان ابراهیمی است. تمام ادیان ابراهیمی آمدن منجی عالم بشریت را نوید دادهاند.
حجتالاسلام رئیسی گفت: اعتقاد به موعود امری قطعی است و فقط اعتقاد به مهدویت، اعتقاد ما شیعیان نیست؛ تمامی مذاهب اهلسنت، بزرگان علما و دانشمندانشان نسبت به شخصیت امام عصر بیش از 30 کتاب مستقل نوشتهاند.
وی با تصریح به اینکه انتظار آثار عقیدتی و عملی دارد، اظهار داشت: وجود مقدس حضرت قائم(عج) پرچمدار توحید است و اعتقاد به او، اعتقاد به توحید و نبوت است.
ایشان عصاره رسالت همه انبیای الهی است؛ اعتقاد به وجود مقدس او، اعتقاد به معاد است. اعتقاد به ایشان، اعتقاد به امامت و عدل است زیرا ایشان جلوه عدالت پروردگار است.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: آثار عقیدتی برای یک انسان منتظر، آثار زیادی است و آثار اجرایی نیز برای یک انسان معتقد به مهدویت زیاد است؛ انسانی که منتظر مصلح است خود باید صالح باشد؛ در صلاحیت او تمامی آنچه او میپسندد، باید باشد.
حجتالاسلام رئیسی با اشاره به استمرار در قرائت زیارت آلیاسین تأکید کرد: معروف آن است که امام میگوید؛ سیره مهدوی را بهعنوان اینکه بدانیم امام عصر چگونه حکومت میکنند ندیدهایم اما سیره مهدوی، همان سیره علوی و حسینی است و خود ایشان نیز فرمودند برای اصلاح عالم بشریت، نسخهام همان نسخه مادرم صدیقه فاطمه(ع) است.
وی ادامه داد: هیچ معروفی در عالم نیست که آن معروف، ایشان را شادمان نکند و هیچ منکری نیز نیست که ایشان را ناخشنود نکند؛ نظامسازی قرآنی مدنظر حضرت ولیعصر(عج) است؛ ارتباط انسان با خدا و دیگران و ارتباط انسان با خودش و عالم هستی چهار تعامل اصلی هستند که اگر انسان در مسیر آن گام بردارد، در مسیر عدالت گام برداشته است.
رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: همه آمدن ایشان را بهعنوان مصلح کل عالم نوید دادهاند؛ آنچه از بایدها و نبایدها باید توجه کنیم و همه آحاد بشر باید مدنظر داشته باشند، عنوان شده و باید زمینه ظهور را آماده کرد؛ تردید نکنید از هر ظلم و فساد و منکری که نهی شود برای رضای خدا، موجب شادمانی امام عصر(عج) است. هر باید و عدالتی در جامعه گسترش یابد هم در جهت خواست وجود مقدس ایشان است. از شاخصههای حکومت مهدوی، عدالت است و همه هم امید عدالت ایشان را دارند و هیچ مفهومی بعد از توحید گسترده نیست.
حجتالاسلام رئیسی راجع به اجرای عدالت در جامعه به عنوان فلسفه بعثت افزود: معاد و محشر، جلوه عدالت پروردگار متعال است و به ما نیز گفتهاند "تلاش کنید عدالت انفسی و آفاقی داشته باشید". عدالت باید در بطن و متن جامعه اجرایی شود. بسیار در باب عدالت کتاب نوشته شده اما سخن در باب عدالت اثباتی است که باید مردم طعم شیرین آن را در جامعه بچشند.
وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی، امیدوار است و حق ندارد کسی در جامعه یأس و نومیدی داشته باشد، مستکبران در مسیر نومیدی تلاش میکنند؛ امروز اگر رسانههای بیگانه رصد شود شاهد هستیم امپراتوری خبری دشمن برای القاء یأس و نومیدی در جوامع بشری است؛ به لبنانی، افغانستانی، سوری، تونسی، لیبیایی، ایرانی و عراقی میگوید "شما نمیتوانید"؛ فیلمهای سینمای هالیوود را مشاهده کنید که اساس آن القاء یأس و نومیدی است؛ امروز در عالم دو مکتب داریم که شامل مکتب انتظار و انظلام است که هر کدام شاخصههایی دارد. مکتب دوم، مکتب ظلمپذیری است.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: منظلم، بستر را برای ظلم ظالم فراهم میکند، مکتب انظلام اساس کار مکتب غربی است که میخواهد فرهنگ ما نمیتوانیم را القاء کند و بگوید "سرنوشت شما این است که به آقایی و کدخدایی آمریکا تن دهید و آن را بپذیرید"؛ در مقابل مکتب انتظار است که مکتب امید و اعتقاد به توحید و معاد و منجی عالم بشریت و ایستادگی در راه هدف و دشمنشناسی و دشمنستیزی است. مکتب انتظار اعتقاد به باورهای دینی است، مکتب خستهشدن و ناتوانشدن و فشلشدن و عقبگرد نیست و مکتب پیشرفت و تعالی است.
حجتالاسلام رئیسی افزود: مکتب انتظار، مکتب دلدادگی به خدا و ایستادگی در راه هدف است و این پرچم را امام بزرگوار برافراشت و به تمام مردم ایران، القاء امید کرد و فرمودند "ما میتوانیم حکومت ظلم و ستم پهلوی را کنار بزنیم و به نام اعتقاد به مهدویت نظامی را ضدظلم و ضداستکبار برپا کنیم"؛ ایشان این پرچم را بهدست گرفته و وعده الهی عملی شد و حکومت ستمشاهی به زبالهدان تاریخ فرستاده شد.
وی گفت: اهداف نظام اسلامی در حکومت و سیره مهدوی گفته شده است؛ مردم با این اعتقاد و باور پیش رفتند؛ بسیاری از ملتها که نومید شده بودند و نگاهشان به میزهای سازمان آزادیبخش بود موفقیت مردم ایران را دیدند و روح امید میان فلسطینیها دمیده شد و بچههای حزبالله لبنان به مردم ایران با بصیرت نگاه کردند و دیدند ملتی دنبال امامش رفته و با توجه به مهدویت پیش میرود و حزبالله لبنان کار را آغاز کرد و امروز ملتهای دنیا این را شاهد هستند.
رئیس قوه قضائیه با ابراز اینکه امپراتوری رسانهای دنیا زشتها را زیبا جلوه میدهد و بالعکس؛ تأکید کرد: جوان عزیز، آینده از آنِ کیست؟ آینده از آنِ پولدارها و زورمداران و وابستگان به قدرت بزرگ است؟ در عالم، فساد و ناتوانی بیداد میکند و زرمداران دنبال زراندوزی هستند و قدرتمندان دنبال کلاهک هستهای؛ اما آینده از آنِ کیست؟ قرآن میفرماید آینده از آنِ متقین و صالحین است و باید به این باور داشته باشیم زیرا بنای عالم هستی مبتنی بر حقمداری است.
حجتالاسلام رئیسی گفت: با همه مشکلات و فساد و تبعیضی که وجود دارد آینده از آنِ صالحین است؛ اعتقاد به مهدویت در انسان امید ایجاد میکند. یأس، القاء شیطان است که میگوید جامعه بشری از زیرِ بار استکبار خلاص نمیشود اما اعتقاد به مهدویت آینده روشن را نشان میدهد. نیمهشعبان نماد امید به خدا و آینده توحیدی و رقمزدن عدالت در زندگی انسان معاصر است.
وی افزود: امروز در اطراف ما و در بسیاری از کشورها، اعتقاد به مهدویت و اعتقاد به مکتب انتظار در حال گسترش است و شعاع آن عالمگیر شده و اعتقاد و باور ما این است که زمینههای ظهور با همین دلدادگیها و جانفشانیها مهیا میشود. بهترین عزیزان ما برای حاکمیت حق حاضرند از جان شیرین خود بگذرند.
حجتالاسلام رئیسی گفت: انقلاب اسلامی در کشور ما در گام دوم خود زمینهساز برای ظهور است و کارهای بسیاری بهبرکت حضور مردم و خون مطهر شهیدان و اخلاص مخلصان صورت گرفته و کارهای زیادی نیز باید صورت بگیرد اما سمتوسوی این نظام، سمتوسویی است که امام زمان(عج) برای حاکمیت حق و ارزشهای الهی میپسندد. سمتگیری اصلی نظام امر مثبت و آیندهای درخشان است.
وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و مصائب، آینده بسیار روشن و نویدبخش است. معتقدان به حضرت مهدی(عج) هیچگاه آینده را تاریک نمیبینند و ضعفها و کاستیها ناشی از عملکرد ماست؛ کاستیها و قصورات باید برچیده شود و حرکت توفنده مکتب انتظار در پیش است. ما یقین داریم جرقهای که امروز در کشورهای مختلف زده شده و بهبرکت اخلاص شماست، باید با قدرت ادامه پیدا کند و این جرقهها، مشتعل شده و دامن ابرقدرتها را خواهد گرفت و انشاءالله شاهد حکومت عدل مهدوی خواهیم بود.
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: باید در مسیر حق و عدالت و در مسیر ابطال باطل گام برداشت؛ این تصمیم یک زائر و انسان سالک و انسان منتظر است؛ میثاقی که با امام عصر(عج) داریم این است که در نظامی که براساس مکتب انتظار است باید امید را رواج داد و یأس و نومیدی را از میان برداشت و از سوی دیگر باید آنچه را قلب ولیعصر(عج) را شادمان میکند که همان اخلاص است دنبال کنیم.
حجتالاسلام رئیسی تأکید کرد: مگر انسانی میتواند در جایی باشد و توجهی به اطرافش نداشته باشد؟ مگر میشود به ملت مسلمان و همسایهها بیتوجه بود؟ مگر میتوانیم به مردم فلسطین و لبنان و مردم سیلزده کشور خودمان بیتوجه باشیم؟ توجه به نیازمندان قلب امام عصر(عج) را شادمان میکند. تلاش برای گسترش معروف باید بیشتر شود؛ پاکی و صداقت و پایبندی به میثاقها باید رایج شود و آنچه از ظلم و تعدی وجود دارد، مورد غضب و خشم حضرت ولیعصر(عج) است و وظیفه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و فساد را با تمام وجود دنبال کنیم تا هیچگونه فسادی در جامعه باشد؛ فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و نباید اجازه داد فساد در هیچ بخشی از نظام اسلامی لانه کند.
رئیس قوه قضائیه همچنین گفت: با تمام وجود امیدمان به خدا و توکل به حضرت حق است؛ دشمنان، آمریکا و اروپاییها تاکنون گرهای از کشور نگشودند و امیدی به گرهگشایی آنها نداریم و امید ما به خدا و جوانان است؛ از دشمن انتظاری نیست آنچه انتظار ماست، توکل به خدا و عنایات حضرت حق و دستان توانای جوانان است. رمز موفقیت توکل و اعتماد به نفس و داشتههای خودمان است. امداد الهی را در این 40 سال شاهد بودهایم و انشاءالله با دنبالهروی از ولایت و رهبری و اعتقاد به مهدویت، بهپیش میرویم.
منبع:تسنیم