توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47470
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹
كندوكاوي پيرامون نامزدهاي رياست جمهوري
»رئـيسي صـالح مقبـول«
ضعف دولت فعلي در عملي كردن شعارهاي خود و بروز ركود بي سابقه اقتصادي در كشور، ضعف مطلق در سياست خارجي كه پيامد آن گستاخي بي سابقه حتي از سوي جزاير كوچك خليج فارس و نقض برجام از سوي غرب شده، خبرهاي نا اميدكننده و دلسرد كننده اي كه از عملكرد مديران دولت به بيرون درز مي كند هم چون حقوق هاي نجومي، رفتارهاي زشت و زننده با مردم هم چون برخورد وزير بهداشت با فرماندار بدره، توهين هاي مكرر به منتقدان، بي تدبيري محض و بي اعتنايي عجيب در قضايايي همچون وضعيت رقت بار مردم خوزستان و سيستان و... همه و همه موجب شده تا دولت يازدهم در شيب منحصر به فردي در طول تاريخ انقلاب از نظر اعتماد مردمي قرار بگيرد و همگان تطابق عنوان » دولت تك دوره اي« را به اين دولت نزديك به واقع بدانند.
»رئـيسي صـالح مقبـول«
به گزارش گروه سیاسی خط نیوز؛ كمتر از 2 ماه تا برگزاري دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري، زمان باقي مانده است. ضعف دولت فعلي در عملي كردن شعارهاي خود و بروز ركود بي سابقه اقتصادي در كشور، ضعف مطلق در سياست خارجي كه پيامد آن گستاخي بي سابقه حتي از سوي جزاير كوچك خليج فارس و نقض برجام از سوي غرب شده، خبرهاي نا اميدكننده و دلسرد كننده اي كه از عملكرد مديران دولت به بيرون درز مي كند هم چون حقوق هاي نجومي، رفتارهاي زشت و زننده با مردم هم چون برخورد وزير بهداشت با فرماندار بدره، توهين هاي مكرر به منتقدان، بي تدبيري محض و بي اعتنايي عجيب در قضايايي همچون وضعيت رقت بار مردم خوزستان و سيستان و... همه و همه موجب شده تا دولت يازدهم در شيب منحصر به فردي در طول تاريخ انقلاب از نظر اعتماد مردمي قرار بگيرد و همگان تطابق عنوان
» دولت تك دوره اي« را به اين دولت نزديك به واقع بدانند.
در اين بين ، جريان هاي انقلابي در سه سطح مشغول به فعاليت هستند. اجتماع انقلابيون با عنوان »جمنا« كه از مدت ها قبل مشغول رايزني بين شخصيت ها و جريان هاي ولايتي بوده است، نخستين سطح اين فعاليت هاست از برآيند اخبار حاصل از اين مجموعه مي توان به اين نتيجه رسيد كه احتمالاً اجماع بر روي شخصي مانند قاليباف يا زاكاني دور از انتظار نخواهد بود.
سطح دوم، مربوط به برخي جريان هاي انقلابي است كه با تمسك به اصل »اصلح« به دنبال نامزد كردن »سعيد جليلي« هستند اين مجموعه با محوريت سعيد جليلي در حال فعاليت است . جليلي از ابتداي دولت يازدهم در دانشگاه و مراكزي هم چون مساجد مشغول فعاليت هاي روشنگرانه است.
سطح سوم نيز به نامزدي » حميد بقايي« معطوف
مي شود، كه با پشتيباني محمود احمدي نژاد
»رئيس جمهور سابق« پاي به عرصه ي انتخابات نهاده است هر چند وي از سوي بقيه جريان هاي انقلابي مورد نقد جدي است اما نبايد از خاطر دور داشت كه بخش هايي از نيروهاي انقلابي هم چنان احمدي نژاد را به عنوان يك الگو با فرض قبول برخي نقدها مقبول مي دانند.
در اين سه سطح تنش هايي از خفيف تا شديد قابل مشاهده است. همين تنش ها اگر به شكل فعلي ادامه يابند قطعاً وضعيت فعلي در قوه مجريه ادامه مي يابد. از طرفي عمق اختلافات سليقه اي بين 3 گروه چنان مشهود است كه امكان اجماع بين اين 3 گروه را به شدت پايين مي آورد. بايد اين را متذكر شد كه عمده ي اختلافات بين اين سه طيف را نمي توان مبنايي دانست زيرا اگر اختلافات مبنايي بود ديگر عنوان »انقلابي« را به اين سه طيف نمي شد اطلاق كرد. اختلافات موجود در دسته بندي هاي مختلف قابل ذكر است. از جمله
مي توان به برخي لجاجت ها، اختلافات سليقه اي و خناسي جريان هاي خارج از مجموع انقلابي ها را بيان نمود كه موجب مي شود تا اجماع با وضعيت فعلي روي ندهد. اما در اين ميان به يك باره رايحه ي خوش عطري به مشام مي رسد كه مي تواند هم وحدت را به شكلي حداكثري تامين نمايد، هم در آراي مردمي موجب مثبت ايجاد كند و هم اينكه توانايي مديريت كلان و ملي را عملي نمايد.
استقبال پرشور و خودجوش از نامزدي حضرت آيت اله سيد ابراهيم رئيسي در انتخابات رياست جمهوري پيش رو بارقه هايي از اميد را در دل دوستداران انقلاب اسلامي روشن كرده است.
آيت ا... رئيسي كه چهره اي محبوب، بي حاشيه، خدمتگزار و در عين حال مدير را از خويش از بدو انقلاب به نمايش گذاشته است از آن جا كه شخصيت جامع الاطرافي از جهات گوناگون است خواهد توانست موج اختلافات در بين انقلابي ها را به راحتي بشكند و امكان حضور جريان انقلابي در مديريت كلان اجرايي كشور را مهيا نمايد.
نگاهي به مواضع آيت ا... رئيسي در سال هاي حضور در مناصب مهم و تاثيرگذار انقلاب نشان مي دهد ايشان كمترين وقعي به حاشيه ها نگذاشته وهرگز حواشي نتوانسته اند ايشان را از تكليف خود باز دارند. علاوه بر اين، ايشان هرگز حاشيه آفرين نبوده اند و حاضر
نشده اند براي دستيابي به اهداف مورد نظر خود حاشيه سازي كنند. يكي از دردهاي بزرگ مسئولان در كشور ما اين است كه در صورت ناكارآمدي، ضعف و مواردي ازاين دست به جاي بازگشت به خويش و تلاش براي رفع نقصان خويش، دست به حاشيه آفريني مي زده اند. و همين موضوع در ادوار مختلف قابل مشاهده
است.
اما آيت ا... رئيسي هرگز به اين روش هاي سياسي آلوده نگرديده اند، فلذا انتظار حكمراني آرامش در كشور از پيامدهاي حضور ايشان در صدر منصب اجرايي قريب بر يقين است. البته اين آرامش، آرامش ديكتاتوري نيست و شخصيتي كه از ايشان مشاهده شده است اخلاقي و زاهدانه است و آرامش حاصله از حضور ايشان همراه با نقدهاي مثبت دور از انتظار نيست.
نكته ي بسيار مهم در سيره ي عملي آيت ا... رئيسي وجهه مردمي و روابط بسيارمثبت و موثر و تاثيرگذار ايشان با توده هاي مردمي است.
آيت ا... رئيسي در مناصب مختلف چهره اي مردمي بوده، همراهي با مردم شاخصه شخصيتي وي است حساب ايشان از سياستمداران سياست زده و
تكنوكرات هاي متفرعن كاملاً جداست. وجهه ي مردمي آيت ا... رئيسي برآمده از حقيقت وجودي ايشان بوده و فارغ از هر گونه رفتار پوپوليستي دنيامدارانه ي قابل بحث و فحص است.
آيت ا... رئيسي نماد روشن يك شخصيت به تمام معنا انقلابي است كه در سپهر سياسي خويش مردم را ولي نعمت مي داند و براي اثبات اين روحيه ي الهي، نگاه به عملكرد بي نظير ايشان در آستان قدس رضوي از زمان انتصابشان مؤيد اين روحيه است.
انقلابي ها بايد با تمام وجود و تمام توان در راه دعوت و اقناع ايشان براي حضور در انتخابات تلاش كنند زيرا بخت بلند تفكر انقلابي در حال حاضر و در انتخابات پيش رو در شخصيت آيت ا... رئيسي متعين است.
هر گونه اختلاف، شيطنت، نفس پرستي و خودخواهي هر نامزد انقلابي كه خود را مؤمن به امهات بداند
بدون هيچ ترديدي ريشه هاي رشد جريان هاي غيرانقلابي را منجر خواهد شد و كفاره ي سيئه ي جرياناتي كه چنين عمل كنند بي شك دامنگير يك ملت خواهد شد.
Share/Save/Bookmark