توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 45165
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۵
وقتی انتصاب سیاسی رییس جمهور نفس کشیدن مردم را سخت می کند/ ابتکار دیروز بنزین داخلی را مقصر آلودگی هوا می دانست، امروز وارونگی هوا را
در حالی چندروز از آلودگی کلان شهرها می گذرد که خانم ابتکار در سفر خارج از کشور به سر می برد. معصومه ابتکار که در ابتدای انتصاب سیاسی خود بنزین تولید شده در داخل را عامل اصلی آلودگی هوا معرفی کرده بود و باعث شد تولید آن متوقف شده و بنزین خارجی جایگزین آن گردد امروز دیگر صحبتی از کیفیت بنزین نمی کند و مقصر این بحران را وارونگی هوا معرفی میکند!
وقتی انتصاب سیاسی رییس جمهور نفس کشیدن مردم را سخت می کند/ ابتکار دیروز بنزین داخلی را مقصر آلودگی هوا می دانست، امروز وارونگی هوا را
به گزارش خط نیوز به نقل از رجانیوز؛ در حالی چندروز از آلودگی کلان شهرها می گذرد که خانم ابتکار در سفر خارج از کشور به سر می برد. معصومه ابتکار که در ابتدای انتصاب سیاسی خود بنزین تولید شده در داخل را عامل اصلی آلودگی هوا معرفی کرده بود و باعث شد تولید آن متوقف شده و بنزین خارجی جایگزین آن گردد امروز دیگر صحبتی از کیفیت بنزین نمی کند و مقصر این بحران را وارونگی هوا معرفی میکند!

به گزارش رجانیوز از زمان انتصاب معصومه ابتکار به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مهمترین تحلیل کارشناسان بر این موضوع استوار بود که این انتصاب یک انتصاب سیاسی است. از آنجایی که در دولت اصلاحات نیز همین مسئولیت برعهده ایشان گذاشته شده بود و کارنامه نه چندان مناسب ایشان نشان می داد که معصومه ابتکار نه یک فرد مدیریتی ومسئولیت پذیر بلکه یک بانوی سیاسی است که دغدغه هایی متفاوت از جنس مسئولیت خود دارد، انتصاب دوباره ایشان را چیزی جز یک بی تدبیری و سیاسی کاری نمی شود دید.

نوع عملکرد دو سال گذشته نشان می دهد که تیم مدیریتی خانم ابتکار هیچ‌ رویکرد جدیدی منطبق با شرایط روز نداشته و بدون هیچ برنامه فکری منسجمی مجددا وارد سازمان شده اند و حتی در مدیریت داخلی سازمان نیز درمانده اند که نارضایتی و اعتراضات آنها نیز موید این موضوع است.

خانم ابتکار که در ابتدای مسیولیت خود نیز با گفتن این جمله که:« بنزین آلوده یکی از مهم ترین عوامل افزایش آلودگی هواست» به مردم قول بهبود وضعیت هوا را داده بود وضمن انتقاد از عدم شفافیت در این حوزه گفته بود:« رویکرد دولت یازدهم شفاف سازی در مورد موضوع و حل بحران آلودگی هوا از طریق برنامه مدون عملیاتی و حذف بنزین آلوده پتروشیمی است.»

حال با گذشت سه سال از این موضوع و واردات بنزین خارجی که نشان از غلط بودن رویکرد سازمان در تشخیص چرایی آلودگی هوا دارد جای سوال اینجاست که وعده های دولت در خصوص رفع بحران آلودگی تا کی مشمول زمان میشود؟؟؟

ابتکار که در موقعیت های بحرانی چون پدیده ریزگزدها نیز کارنامه خوبی به جا نگذاشته و برخلاف انتظار به شهرهایی غیر از مکان های بحرانی سفر کرده بود، در آلودگی هوای این ماه نیز در سفر مراکش و شرکت در اجلاس جهانی به سر می برد. وی در مورد آلودگی هوای این روزها گفته است که وارونگی هوا علت پایین آمدن کیفیت آن شده است.

رییس جمهور نیز سخنرانی خود در کرج در راستای حمایت از فرد منصوب خود به همین عامل در وضعیت پیش آمده اشاره کرد.

واضح است که مردم دلایل مختلف را در مورد وضعیت نابسامان امروز را نمی پذیرند و این گونه نیست که یک بار با متهم کردن بنزین پتروشیمی(درحالی که کمیسیون های مختلف مجلس در مورد سالم بودن آن گزارش داده بودند) و بار دیگر با عنوان وارونگی هوا بتوان از مشکل تنفس مردم به راحتی عبور کرد.

آنچه مهم است اینکه دولت باید همانگونه که در نامه 35 تن از نمایندگان مجلس به رییس جمهور آمده است به اصلاح شیوه مدیریتی حاکم بر این وضعیت بپردازد و درغیر این صورت راهکارهای موقتی چون تعطیلی مدارس نمی تواند بر کاهش آلودگی و بیماری های ناشی از این بحران تاثیر چندانی بگذارد.
Share/Save/Bookmark