توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69853
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه:
حدود 900 هزار نفر در استان، از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند
بیمه سلامت با هدف محرومیت زدایی و ارائه خدمات درمانی رایگان به افراد کم برخوردار، اقدام به راه اندازی پنج صندوق بیمه سلامت در قالب بیمه کارکنان دولت، بیمه سایر اقشار، بیمه بیماران صعب العلاج و بیماران خاص، بیمه روستایی و بیمه همگانی یا ایرانیان کرده است ودر این راستا حدود 900 هزار نفر از جمیعت استان از خدمات درمانی رایگان بیمه سلامت برخوردار گردیده اند.
حدود 900 هزار نفر در استان،  از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند
به گزارش خط نیوز؛ دکتر رضا تحویلیان، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان این مطلب و با اشاره به اجرای طرح بیمه همگانی، که طبق آن همه ی مردم ایران می بایست از خدمات بیمه درمانی رایگان برخوردار باشند و بر این اساس، تمام افراد و خانواده های ایرانی از نظر اقتصادی به 10 گروه یا دهک تقسیم شده اند گفت: در ابتدای سال جاری بنا به مصوبه هیئت دولت، سه دهک اول جامعه، ازمجموع بیمه شدگان صندوق ایرانیان یا بیمه همگانی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، در حالی که پرداخت حق بیمه برای سایر اقشار برای هر نفر یک میلیون و 435 هزار تومان در سال محاسبه می شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان این که دولت در راستای ایجاد رفاه بیش تر برای شهروندان ایرانی، طی مصوبه ای با افزایش دهک های چهار و پنج به جمع بیمه شدگانی که خدمات رایگان دریافت می کنند افزود: با احتساب دو دهک دیگر به جمع بیمه شدگان همگانی، در حال حاضر 302 هزار نفر به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند که این تعداد حدود 81 درصد جمعیت بیمه شدگان صندوق همگانی را تشکیل می دهد.
وی با اشاره به این که در برخی استان ها آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی آن ها رقم بالایی را نسبت به استان ما نشان می دهد خاطر نشان کرد: حدود یک میلیون و 163 هزار نفر از اعضای صندوق های مختلف، که رقمی حدود60 درصد جمعیت استان را در بر می گیرد تحت پوشش بیمه سلامت از خدمات درمانی رایگان بیمه ای برخوردار هستند.
دکتر تحویلیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که تمام افراد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، در قالب صندوق بیمه روستایی با جمعیتی بالغ بر 550 هزار نفر که با احتساب جمعیت بیمه شدگان همگانی حدود 900 هزار نفر از جمعیت استان از خدمات بیمه درمانی رایگان برخوردار شده اند اظهار کرد: بنا به تصویب دولت تخفیفات عمده ای برای پرداخت حق بیمه پنج دهک 6 تا 10 در نظر گرفته شده است به عنوان مثال پرداخت حق بیمه دهک ششم جامعه از 30 درصد به 20درصد کاهش یافته است و سایر دهک ها نیز به همین نسبت از تخفیفات پرداخت حق بیمه برخوردار شده اند، به طوری که
دهک های 7 تا 9 از 30 تا 50 درصد تخفیف برخوردار
می شوند و فقط دهک دهم که معمولاً افراد ثروتمند و متمکن جامعه را شامل می شود می بایست تمام حق بیمه خود را که رقمی حدود یک میلیون 435 هزار تومان برای هر فرد در سال است پرداخت نمایند.
مدیر کل بیمه سلامت استان، از تسویه حساب کامل این اداره با تمام پزشکان و مراکز درمانی در سال جاری خبر داد و افزود: این اداره تمام مطالبات پزشکان و مراکز درمانی استان را به طور کامل پرداخت نموده است و به هیچکس بدهکاری ندارد ؛ همچنین بر اساس قانون بودجه، تمام پزشکان و مراکز درمانی موظف به انجام قرار داد با بیمه پایه را دارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف شهروندان می توانند به صورت شبانه روز با شماره تلفن گویای : 1666 تماس حاصل نموده و یا مراتب پیشنهاد یا شکایت خود را به سامانه (ستاره 1666 مربع) ارسال کنند.
دکتر تحویلیان با اشاره به این که از اواسط سال قبل
تا کنون 24 هزار بیمار صعب العلاج در استان شناسایی شده است گفت: به منظور ارائه خدمات درمانی به این بیماران، مشخصات آن ها در سیستم این سازمان به ثبت رسیده و اصطلاحاً نشان دار شده اند که می توانند از مراکز دولتی بسته های درمانی رایگان دریافت نمایند. همچنین تمام هزینه های آزمایشگاهی و پاراکلینیکی شامل : سونوگرافی، ام. آر. آی، رادیولوژی ، سی، تی اسکن و ... به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار می گیرد که 107 نوع بیماری صعب العلاج را در بر می گیرد.
وی با بیان این که طی سال گذشته تاکنون با همکاری سازمان های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد امام (ره) سه هزار و 300 پرونده خارج از ضوابط برای بیماران صعب العلاج تشکیل شده و در این راستا نیز حدود 16 میلیارد تومان به این بیماران پرداخت شده است تصریح کرد: در کشور ما تا سال گذشته فقط پنج نوع بیماری به عنوان سرفصل بیماری های خاص به ثبت رسیده بود، اما امسال در بیمه سلامت این رقم به 107 مورد افزایش یافته که مهم ترین آن ها نظیر :
بیماری های فشار خون، دیابت، انواع سرطان ها، انواع بیماری های ژنتیکی، پارکینسون، آلزایمر، ام اس، اعصاب و روان مزمن، اتیسم، بیماری بال پروانه ای و ... است که از نظر اقتصادی شدیداً خانواده بیماران را تحت فشار قرار داده بود.
مدیر کل بیمه سلامت استان، تکمیل نسخه نویسی الکترونیکی، اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت که پوشش بیمه ای مادران باردار و فرزندان آن ها را تا سن 5 سالگی انجام می دهد، شناسایی و نشان دار کردن زوجین نابارور و تامین هزینه های درمانی آن ها و پوشش بیمه رایگان برای 900 هزار نفر از جمعیت استان را از مهم ترین اقدامات بیمه سلامت استان کرمانشاه در دولت سیزدهم
بر شمرد و گفت: در حال حاضر حدود 40 هزار نفر از افراد معسر و ساکن در محلات کم برخوردار، همچنین زندانیان و خانواده های آنان تحت پوشش خدمات رایگان بیمه سلامت هستند.
وی در مورد تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی در استان تصریح کرد: تاکنون حدود 127 نفر از اتباع خارجی نیز از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند؛ منتهی بر اساس قانون اتباع خارجی می بایست حق بیمه خود را به طور کامل و بدون تخفیف پرداخت نمایند.
دکتر تحویلیان از افزایش 50 نوع خدمات درمانی به افراد توان خواه (معلول) در مراکز توانبخشی خبر داد وافزود: به منظور رفاه حال بیماران توان خواه و مساعدت با
خانواده های آنان، با همکاری مجموعه مدیریتی این سازمان ، تعهد پرداخت خدمات درمانی از 9 مورد به 59 مورد خدمت توانبخشی شامل: گفتار درمانی، شنوایی سنجی، کار درمانی و ... ارتقاء یافته است و در مراکز توانبخشی که طرف قرار داد بیمه سلامت هستند 70 درصد تعرفه خصوصی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
دکتر تحویلیان با نکوداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در آستانه هفته دولت و گرامیداشت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) گفت: با عضویت در کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان در راستای تامین هزینه های درمانی و ارائه خدمات درمانی به زائرین و بیماران بیمه شده، تا پایان این مراسم به صورت شبانه روز در حال انجام وظیفه هستیم و یکی از بزرگ ترین افتخارات ما، خدمت به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) است.
گزارش: بهمن سلطانیان
Share/Save/Bookmark