توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67477
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴
یادداشت : محمد حسین ترکمن
نانمایندگان یا وکلای تصادفی
نانمایندگان یا وکلای تصادفی
نمایندگان پیمانکار و پیمانکاران نماینده؛ کاسبکاران سیاسی و سیاسیون کاسب؛ نمایندگان‌ و وکلای تصادفی را، استان ما زیاد به خود دیده که با به هم خوردن دفتر ایام به واسطه تندباد تمهید منافع پشت‌پرده‌های فاسدالضمیر و سوءاستفاده از وابستگیهای قومی و قبیله‌ای دفتر ایامشان به هم خورده و ناگاه وکیلی به وکالت رسیده و به مقصد و مقصود دست یازیده که سیمای سیاست و ادب از شرم تا بناگوش، سرخ شده است!

البته روی سخن حقیر با بزرگانی نیست که زندگی خود را وقف مردم کرده که به حق از چهره های ملی ما هستند و شرح خدمات پیدا و پنهانشان افتخاری برای مردم و منطقه ماست‌.

طرف حساب این مقال آنانند که وکیلان تصادفی نام دارند و وقتی نماینده می‌شوند، عاملیت قدرت وثروت می‌شوند و مایه‌ی شرم استانی که خون شهدا و غیرتمندی مردمانش در تاریخ زبانزد است. البته که مردم باید در انتخابشان توجه بیشتری کنند و بسیار بیش از پیش در حسن‌ظن خود به سیاست‌آلودگان قدرت‌طلب تجدیدنظر کنند. به فرموده آن شیرزن‌ آشتی ناپذیر، ماهی دادن به مردم که از صید اموال خود آنها شامل وحامل است، موجب تحول درنگاه می‌گردد، و ثروت را به قدرت تبدیل می‌کند.

در سیکل ترکیبی قدرت و ثروت همه چیز عوض می‌شود. هیچکس از هزینه های میلیاردی نمی پرسد، از سفره های رنگین نام‌ و نشانی نمی‌گیرد، فقط پول است که کار می‌کند.

تبدیل نمایندگی به پیمانکاری و پیمانکاری به نمایندگی روش مذمومی که مدیر تحول و استحاله آن صرفا روابط ناسالمی است که در پروژه پولشویی عنصر کثیف را به عنصر مقبول تبدیل می‌کند، لذا آن عنصر سازمانش بر پول استوار است و قدرت آفرینی می‌کند و از همین روست که بسیاری از تحولات، حول محور ثروت انباشته از ارتزاق از مویرگهای مردم می‌چرخد و برخی مدیران هم به گزمه های نگهبانی از این تپه‌های ثروت و قدرت تبدیل می‌شوند و این چرخه چون حافظ منافع دارد داشته های میزبان را نگهداری کرده و به جای حفظ مردم به دنبال و حافظ قدرت سیاسیون و منافع ثروت ثروتمندان شده و انتظار نیست این روش، رنسانس یا تحولی به نفع مردم‌ در استان ما داشته باشد.

همینها منجر به آن می‌شود که رتبه‌های بالای بیکاری و فقر و فساد و خودسوزی و خودکشی روی دهد که همه اینها منشاشان خواری سیاسی و اقتصادی است.

اعتقاد نگارنده این است باید مردم را روشن نمود باید مردم خصوصا رای خاکستری را به میدان آورد، برای این مهم‌ بزرگان دین و اخلاق جامعه به میدان بیایند.
باید اساتید و بزرگان استان بلندگو، رهبان و راهنمای مردم باشند که ایها الناس هر کس بیشتر خرج می‌کند، رنگین تر سفره می اندازد ،رنگین تر تبلیغ می کند، این تاجر است و دعوی نمایندگی مردمان شریف این استان دروغی بیش نیست.
چنین موجوداتی هر کس با هر تفکری باشند، پشت سرشان باندهای غارتگر وجود دارد که بهشت فروشند و اهل رانت غارت مردم.

باید بگویند به پول پاشها رای ندهید. به آنانی که خلاف نظر ولایت برای بابامدرسه‌ها هم کاندیدا و گزینه دارند و در انتصاب ها دخالت منفعت طلبانه می‌کنند، رای ندهید آن مدیری که نه به واسطه شایستگی که تنها با حمایت نماینده، مدیر می‌شود که ناقض امر رهبری است، مدیر نیست، عمله سیاسی است.
به تولید کنندگان عمله های سیاسی رای ندهید، به نانمایندگانی که ناقض امر ولایتند رای ندهید.

جناب شورای نگهبان؛ ما شما را به تقدس و امانت داری و تقوا می‌شناسیم، فرمان آقا و امام انقلاب را جزء به جزء رعایت کنید. بار سنگینی بر دوش شما است.
والله در مقابل رفتار نماینده هیچ احدی چون شما دین ندارد.

خاتمه سخن با نخبگان و عناصر تاثیرگذار کرمانشاه از موثرین سیاسی تا ذینفوذان اجتماعی است.
حضرات؛ مردم شریف کرمانشاه نمایندگان و چهره های ارزشمندی داشته و دارند که باید آنها را پشتیبانی و حمایت کنید و از مردم بخواهید آنها را بر صدر بنشانند‌.
محصول امروز که کرمانشاه بیکارترین استان ایران شده است حاصل جمع بی مسئولیتهای همه‌ی جریانهای موثر سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است که به جای روشن سازی مردم، به جای پرهیز از معاملات پلشت و به جای اصالت بخشی به تقوا و تدبیر، منافع قومی و قبیله‌ای و شخصی را در معرفی چهره ها به استخدام درآوردند‌.

حضرات!
باید به مردم بگویید به آنانی رای بدهید که کارنامه روشن دارند و ثمره کار آنان بالاترین استان در شاخص های نامناسب نباشد و چنین نباشد که هست.
به کاسبکاران و نانمایندگانی که در تمام ادوار گذشته مجلس بدنبال نام و نان بودند یا هستند و خلاف امر ولایت ومنافع مردم حرکت می‌کنند، نباید اعتماد کرد که این شاخصهای امروز نماد بی مسئولیتهای دیروز نخبگان است.
Share/Save/Bookmark