توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 45507
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
سخني با شهردار کرمانشاه:
شهـر را نفــروشيـد؟!
شهر ماه، شهر هزار کلانتر است يکي جا به عزاداري اهل بيت نمي دهد، يکي ديگر نشان عزا پايين مي آورد، ديگري بنرهاي عزاداري هيئتي وجيه را پايين مي کشد، و از سوي ديگر مي بينيم و شاهديم سخيف ترين و منفعت محورترين تبليغات که مخالف آرمان هاي نظام است در شلوغ ترين جاي شهر خودنمايي مي کنند...
شهـر را نفــروشيـد؟!
به گزارش خط نیوز؛ آقاي شهردار کرمانشاه شهري است به عظمت تاريخ ايران، مقرگاه شهدا و رهپويان حقيقي ولايت اين اثر بايد در سکانداريش دقت ها و ريزبين ها و اولويت ها و اولويت هايي مد نظر باشد گرچه اگر سکان اين شهر امروز و ديروز به دست نيروهاي لايق، مومن و با تدبير بود شاهد وضعيت اسفبار اخير نبوديم. بيراهه راني و به نعل و ميخ زدن برخي دولت ها از جمله دولت تدبير و اميد و تهي نمودن مديريت استان از مديران لايق، بومي، و اهل کار و دادن زمام امور به دست نيروهاي غير بومي و ناتوان وضعيت استان را به بغرنج ترين مرحله رسانده است، يکي از مواقفي که بر آن نيروي بومي گماشه شده و مي شود شهرداري است. متاسفانه شهرداري ها هم بعد از قانون شورا و اجراي آن به نيروهاي (دم دستي) و حيات خلوت برخي مسئولين تبديل شد و شهرداران بومي جز (مواقفي اندک) که دلسوزترين و مسبوق ترين و متدين ترين نيروهاي استان بر آن حاکم بودن به بيراهه روي دچار شد. تعويض هاي پي در پي و سلب و عزل هاي فوري از شهرداران و نابساماني هاي دروني شوراي شهر بر اين مواقف دامن زد بگذريم...
آقاي شهردار
اما امروز که شما شهرداريد و معلوم نيست تا کي بر اين منصب بمانيد ضرورت دارد براي فرداهاي بعد صحبتي باشد که گفته ها را (يستمعون القول و يتبعون الحسنه) به خدمتتان عرض کنيم شايد مفروفرجام و حجت و حجتي باشد براي فرداهاي بعد...
آقاي شهردار
اين شهر نه نمايشگاه تبليغات است نه جولانگاه تبلغي کنسرت ها و آرايشگاه هاي زنانه، اين شهر قدمتي دارد، و اين قدمت را نبايد به ثمن بخس فروخت، شهر ما ديواره و تبليغاتش عشري از اعشار مذهبي و آرماني و الهي نيست اگر کلان شهرها را بنگريد در کنار برخي تبليغات، خط شعائر و ديوار نويس ها و بنرهاي آن حکايت از آن دارد که ادغام موزوني و سياست مقبولي در تبليغات حاکم است در شهر ما تبليغات که مغايرت تام و تمام با اصل اقتصاد مقاومتي است آنچنان گريبانگير است که از حوزه قلم و بحث خارج است، تبليغات مصرفي، حتي آرايشگاه ها هم آن هم زنانه عرصه را بر شهر تنگ کرده است کدامين شهر کشور چنين است، تبليغات گسترده و بي حساب در آن چه که نبايدهاي متعدد دارد. بحمدالله گوش مسئولين استان از دعواهاي حزبي و منافع گروهي به اين امور نه بدهکار است و نه شنوايي لازم را دارد.
آقاي شهردار...
شما که شهرداريد، شهر را نفروشيد؟! آن هم با ثمن بخس، در و ديوار خسته شهر از تبليغات اقلام مصرفي حتي در مواردي که شامل (نه) ها فراواني است که هيچ محمل شرعي و قانوني ندارد. درست است مبناي شهرداري ها خود کفايي ولي خود جفايي به فرهنگ و مردم اين شهر رو اندازيد، شما که تابلوهاي امور واجب شهر را جمع مي کنيد ابتدا به ساماندهي و طراحي در اطلاع رساني اقدام و سپس حداقل اطلاع رساني کور مي کنيد. تا اطلاع رساني
آرايشگاه و ...
سرپا باشد اين (چراي) بزرگ را چه جوابي دارد؟!
آقاي شهردار، شما که سد معبر را حق علي الابد مي دانيد چرا و به چه دليل سد معبر جلو فروشگاه که به حکم خود صدها متر از خيابان را مي بندد نمي بندند و اجرائيات اجراي حکم نمي کند؟!
البته سد معبر امري و فعلي است حرام و غيرقانوني و غير شرعي، اما يک بام و دو هواي اجرائيات شما که (مامورند و معذور) حرف هاي فراواني و حديث هاي مفصلي دارد.
آقاي شهردار
حتماً اگر دقت لازم انجام نشود و راهکارهاي قانوني را عمل نکنيد و ايضاً به شأن مردم احترام قائل نشويد، اجرائيات شما مثل هفته گذشته پرچم عزاداري ها اهل بيت را هم پايين مي کشند و باجسارت به آن افتخار مي کنند، تا به جاي آن ها پرچم کنسرت ها و آرايشگاه هاي زنانه بالا برود. جا دارد و حتماً شما اصول تبليغات کشور را به گروهي کارشناس ارجاع کنيد تا مطالعه کنند، و حداقل ها را عمل کنند.
آقاي شهردار
نگذاريد اجرائيات شما به سرنوشت پارکبان ها گرفتار شود، اجرائيات خوب قانون محور، فهيم، آشنا به حقوق مردم و احترام به مردم حتماً لازم است، آن چنان لازم که يک پارکبان خوب هم نياز يک شهر است اما متاسفانه بيراهه روي، عدم آموزش کافي بي دقتي در برنامه ريزي، نداشتن برنامه مدون و لازم، اخذ نظر از کارشناسان خبره، فاقدنشان داده که نفع عملي هستند. زمينه را براي ترک تازي و به نام دين، انقلاب و قانون را در اين شهر ورق مي زند و بدبين کردن مردم را در پي دارد.
شهرداري نه حکومت فدراتيو است و نه حق عمل غيرقانوني دارد و نه حکومتي خود مختار است، هر که با مردم بيشتر سروکار دارد، بايد بيشتر با مردم همراه و همسو و هم هدف باشد، نه اين که مردم را بدهکار خود بداند.
اين مردم شريف و نجيب و شهيد پرور و صبور و قانع که همواره از نظام دفاع کرده اند در قبال اعمال خلاف آرمان خواهي آنان حتماً واکنش موثر نشان خواهند داد.
پايين آوردن تبليغ عزاداري اهل بيت نشانه گستاخي، بي تدبيري، و جسارت تام و تمام به مقدسات، ارزش مردم است بايد آناني که اين تخلف بزرگ را انجام داده اند در هر مقام و موقف معرفي و حتماً با آن ها برخورد قانوني شود. بي ترديد در اين موقف با هيچ کس تعارف نداشته باشيد.
شهرداري و شهر مشکلات ويژه و بالطبع عزم ويژه مي خواهد که در مقابل (ارادت سالاري ها) (منافع محوري ها)، بايستند، البته شهر ماه، شهر هزار کلانتر است يکي جا به عزاداري اهل بيت نمي دهد، يکي ديگر نشان عزا پايين مي آورد، ديگري بنرهاي عزاداري هيئتي وجيه را پايين مي کشد، و از سوي ديگر مي بينيم و شاهديم سخيف ترين و منفعت محورترين تبليغات که مخالف آرمان هاي نظام است در شلوغ ترين جاي شهر خودنمايي مي کنند...
آقاي شهردار
از ترافيک پرحجم و سنگيني که ساعت ها عمر مردم شهر را تلف مي کند، نمي شود گذشت به هر حال شوراي ترافيک بايد دست به اقدامي عملي بزند و چاره کار کند، برخي ممنوعيت ها ويا حداقل اختصاص برخي خيابان هاي پرتردد اختصاص به وسايل نقليه عمومي و چاره انديشي براي بازکردن برخي معبرهاي نو، خلاقيت و تفکر مي خواهد جا دارد به جاي فروختن شهر به تبليغات خارج از شئون به فکر مردم شهر باشيد.
آقاي شهردار سد معبر هاي شبانه با سد معبرهاي روزانه چه تفاوتي دارد، سد معبرهاي برخي کسبه که خيابان را ملک مطلق خود مي دانند و با رديف کردن ضايعات و وسايل محل پارک مردم را کور مي کنند اين چه صيغه اي است که برخورد ندارد؟! اما پرچم عزاداري سالار شهيدان برخورد با آن لازم است. تخلف هاي ساختماني، نداشتن آبريزگاه درنقاط مختلف شهر، دردهاي شهرند که به فراموشي و نسيان سپري مي شود، آنگاه اجرائيات (مامور و معذور شما) آن مي کند که شرح آن رفت. در شماره بعد جهت حقوق شهروندي و دفاع از آن به مطالب اساسي تر خواهيم پرداخت.
Share/Save/Bookmark