توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69547
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
اصرار بر انتخاب مسیر غلط؛
ماجرای مسمومیت الکلی و اصلاح طلبان/ برای جوانان شراب سالم تهیه کنید! + هفت نکته
جای تعجب است که چه در مورد فضای مجازی، چه در ماجرای حجاب و عفاف و چه در موضوعاتی نظیر مشروبات الکلی و ...، اصلاح طلبان – با ادبیات خاص خود - طرفدار همان مسیری هستند که منجر به فساد و بی بند و باری می شود!
ماجرای مسمومیت الکلی و اصلاح طلبان/ برای جوانان شراب سالم تهیه کنید! + هفت نکته
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: این روزها ماجرای مسمومیت های الکلی و جان باختن و مسموم شدن برخی افراد در رسانه ها مطرح شده است. هر چند که در گذشته نیز بارها شبیه به این اتفاق، پیش آمده است و شاهد اتفاق جدیدی نیستیم، اما در این زمینه به چند نکته باید اشاره کرد:

یک: جالب است که وقتی این خبرها در رسانه ها منتشر می شود، ضد انقلاب و برخی اصلاح طلبان می گویند که تولید و فروش مشروبات الکلی باید در ایران رسمی شود تا شاهد این عوارض نباشیم!

جای تعجب است که چه در مورد فضای مجازی، چه در ماجرای حجاب و عفاف و چه در موضوعاتی نظیر مشروبات الکلی و ...، اصلاح طلبان – با ادبیات خاص خود - طرفدار همان مسیری هستند که منجر به فساد و بی بند و باری می شود!

دو: برای اینکه عده ای به صورت رسمی مشروب الکلی به دستشان برسد، قانون و شرع را نادیده بگیریم؟! یعنی کمک کنیم که یک فعلی که مورد غضب الهی است در جامعه اسلامی جایز شود؟!

براساس احکام اسلامی، شرب مسکر، حرمت شرعی دارد. در همین راستا، طبق ماده ۲۶۴ قانون مجازات اسلامی (مصوب سال 1392)، «مصرف مسكر از قبيل خوردن، تزريق و تدخين آن كم باشد يا زياد، جامد باشد يا مايع، مست كند يا نكند، خالص باشد يا مخلوط به گونه‌ای كه آن را از مسكر بودن خارج نكند، موجب حد است». حدّ مصرف مسكر نیز هشتاد ضربه شلاق تعیین شده است.

سه: در گزارشی که یورونیوز اروپا در زمینه مصرف مشروبات الکلی منتشر کرده، آورده است: «طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، هیچ سطح ایمن و غیرمضری برای نوشیدن الکل وجود ندارد و کمترین میزان ورود الکل به خون سلامت بشر را به خطر می اندازد و می توان گفت که تنها ننوشیدن الکل راه جلوگیری از اثرات مخرب آن است.

این یعنی اینکه مشروب الکلی استاندارد و غیر استاندارد نداریم و از نظر پزشکی، هر نوشیدنی الکلی دارای اثرات مخرب است.

چهار: واقعاً خنده دار است! برای اینکه مثلاً عده ای از طریق رسمی مشروبات الکلی تهیه کنند، ما کل جامعه را در معرض فساد و بی بند و باری قرار دهیم؟! آیا برای اینکه مردم از طرق رسمی به هروئین، کراک و شیشه دسترسی داشته باشند و جنس تقلبی به دستشان نرسد، معقولانه است که تولید و فروش مواد مخدر را آزاد اعلام کنیم؟!

پنج: رسمی شدن خرید و فروش مشروبات الکلی، اتفاقاً موجب ترویج و تبلیغ آن در جامعه خواهد شد و به دنبال آن شاهد استفاده بیشتر مشروبات الکلی خواهیم بود. در پی آن، شاهد افزایش برخی آسیب های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی نیز خواهیم بود.



شش: در یکی از گزارش هایی که NCDAS (National Center for Drug Abuse Statistic) منتشر کرده است – این گزارش بسیار مفصل و در مورد آمار سوء مصرف الکل در ایالت متحده آمریکا است - ، آمار جالب توجه به چشم می خورد. در بخشی از این گزارش آمده است:

«سالانه نزدیک به 100.000 مرگ، ناشی از سوء مصرف الکل است. بیش از نیمی از آنها به دلیل استفاده طولانی مدت است.

بیماری کبدی الکلی، عامل اصلی 19.1 درصد مرگ و میرهای ناشی از مصرف الکل است.

53.7 درصد از مرگ و میرهای ناشی از مصرف الکل به دلیل سوء مصرف مزمن است.

52.4 درصد از مرگ و میر ناشی از سوء استفاده مزمن تنها به الکل مربوط می شود.

47.6 درصد شامل عوامل اضافی مانند سایر مشکلات سلامت مزمن یا سوء مصرف مواد است.

مسمومیت با الکل یکی دیگر از قاتل های اصلی، عامل 32 درصد از مرگ های حاد مرتبط با الکل است

22.5 درصد از مرگ های حاد ناشی از مصرف الکل به دلیل خودکشی است. خودکشی ناشی از مصرف الکل بیشتر از تصادفات رانندگی ناشی از مصرف الکل باعث مرگ افراد می شود که 16.1 درصد از مرگ و میرهای حاد ناشی از مصرف الکل را تشکیل می دهد».

هفت: به طور کلی، وقتی برای شرب خمر، بدون تساهل و تسامح، حّد زده شود و وقتی خبر حدّ خوردن این افراد در جامعه پخش شود، برای بقیه نیز درس عبرت خواهد شد. اساساً نباید جایی برای سخنان بیهوده برخی افراد کوته فکر در جامعه وجود داشته باشد.
Share/Save/Bookmark