توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69817
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۸
مدیرعامل آبفا کرمانشاه:
برای رفع تنش آبی زیرساختی عمل کردیم، نه مقطعی
برای رفع تنش آبی زیرساختی عمل کردیم، نه مقطعی
به گزارش خط نیوز؛ به مناسبت گرامیداست روز خبرنگار، توسط شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مراسم باشکوهی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران استان برگزار و از تمام دست اندرکاران این عرصه تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم مهندس رضا داودی، مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تبریک روز خبرنگار به عنوان افسران خط مقدم جنگ نرم،
خبرنگاران، و اصحاب رسانه را بسیار هوشمند و فرهیخته توصیف کرد و گفت: مترصد رفع مشکلات خبرنگاران در عرصه آبفا هستیم.
مباحث مالی و مطالبات رسانه ها یکی از مهم ترین دغدغه این شرکت و رسانه ها است و درصد ایجاد عدالت هرچند نسبی برقرار کنیم.
مدیرکل آبفای استان با تاکید بر تجلیل از پیشکسوتان عرصه خیر و رسانه اظهار داشت: تجلیل و تکریم از پیشکسوتان به عنوان سرمایه های اجتماعی از مهم ترین وظایف ما محسوب می شود که این امر را از وظایف اصلی خود می دانیم و به آن پایبند هستیم.
داودی در ادامه افزود: شرکت آبفا یک نهد خدمات رسان است و با توجه به اینکه آب یک کالای محلی است بای کیفیت این کالا که بسیار سخت و حساس است و می بایست تمام استانداردها را دارا باشد تا آب سالم و 24 ساعته در اختیار مردم قرار گیرد.
خدمت مهم دیگر شرکت آبفا، دفع فاضلاب است که حدود 20 هزار کیلومتر شبکه دفع فاضلاب، سه هزار کیلومتر شبکه آب رسانی در استان داریم اگر کوچک ترین مشکلی رخ دهد فشارهای زیادی به جامعه وارد می شود.
وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل بروز گرمای زیاد با مشکلات قطعی و نارسایی آب شرب مواجه شدیم گفت: با تدابیر و زیرساخت هایی که ایجاد شده قول تامین آب شرب و جلوگیری از قطعی آب را در سال آینده به مردم می دهیم.
مدیر کل آبفای استان از سفر قریب الوقوع وزیر نیرو به استان خبر داد و افزود: با سفر وزیر نیرو به استان و جذب اعتبارات بیش تر شاهد اجرا و تکمیل طرح های آب رسانی خواهیم بود و دیگر تنش آبی به خصوص در شمال شهر کرمانشاه نخواهیم داشت
وی اظهار امیدواری کرد با توجه به ایجاد زیر ساخت های راهبردی، در آینده نزدیک در استان و به خصوص در کرمانشاه تنش آبی به طور کلی بر طرف شود.
داودی، آب شرب کرمانشاه را از نظر کیفیت بسیار خوب و نزدیک به پارامترها و استاندارهای تعریف شده توصیف کرد و افزود: برای یک متر مکعب آب آشامیدنی 10 میلیون تومان هزینه لازم است در صورتی که شرکت آبفا این مقدار آب را 1600 تومان در اختیار مشترکان خود قرارمی دهد. همچنین در حوزه آب روستای نیز خدمات چشمگیری صورت گرفته و آب رسانی به 30 هزار روستا صورت گرفته و ما توانسته ایم در قرارداد اول 340 روسال را آب رسانی کنیم و در نظر داریم 840 روستا را طی یک برنامه سه ساله تنش زدایی کنیم، اما در حال حاضر امسال حدود 200 روستا تنش زدایی خواهد شد.
داودی از افتتاح هفت طرح آب رسانی و تنش زدایی در هفت شهرستان استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بنده به عنوان نماینده وزیر نیرو رئیس شورای آب و برق استان زیر ساخت های اربعین حسینی (ع ) در استان انتخاب شده ام و از شهرستان کنگاور تا مرز های خروجی استان آب رسانی پایدار داریم و آب شرب زائرین به طور کلی تامین شده است و پایدارترین شبکه آب رسانی را در مرزهای خروجی کشور به کشور عراق داریم.
در ادامه جلسه از مراحل تصفیه و انتقال آب شرب سالم و انتقال آن در شبکه آب بازدید به عمل آمد.
Share/Save/Bookmark