توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37000
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
تیم المپیاد شیمی ایران در رده پنجم جهان قرار گرفت
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: دانش آموزان المپیادی افتخارآفرین ایرانی مقام پنجم ، چهل و هفتمین المپیاد جهانی شیمی را کسب کردند.
تیم المپیاد شیمی ایران در رده پنجم جهان قرار گرفت
به گزارش خط نیوز به نقل از ایرنا حسن ساعی دهقان اظهار کرد: دانش آموزان برجسته ایرانی در این المپیاد جهانی توانستند چهار نشان شامل یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات از ۲۹ تیر لغایت ۷ مرداد ماه در شهر باکو آذربایجان برگزار شد، افزود: کسری اثنی عشری مدال طلا، آرمان آی از شهر تهران و محسن صابری فر مدال نقره از ساری و نهال باقری از مشهد به مدال برنز دست یافتند.

ساعی دهقان اظهار کرد: تیم دانش آموزی ایران در بین ۷۵ کشور شرکت کننده پس از چین، روسیه، رومانی، آمریکا که رتبه های اول تا چهارم را بدست آوردند در رده پنجم جهان قرار گیرد.

وی کسب این موفقیت را به جامعه علمی کشور تبریک گفت و افزود: افتخار آفرینان این المپیاد ساعت ۳۰/۲۲روز پنج شنبه ( هشتم تیرماه ) از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) وارد کشور می شوند و مورد استقبال مسوولین وزارت آموزش و پرورش ، خانواده ها و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان قرار می گیرند.

ایران اولین بار در سال ۱۹۹۳ در بیست و پنجمین المپیاد شیمی شرکت کرد ودر سال های گذشته توانست نتایج خوبی را کسب کند که از آن جمله آن می توان به رتبه اولی تیمی در المپیاد جهانی ۱۹۹۵ در چین و ۱۹۹۶ در روسیه اشاره کرد.

سال گذشته چهل و ششمین المپیاد جهانی شیمی در شهر هانوی ویتنام برگزار شد و تیم ایران با کسب یک طلا و سه نقره توانست مقام چهارمی جهان را کسب کند.
Share/Save/Bookmark