توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 27100
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۷
حمید رسایی:
سخنان زنگنه آبروی جمهوری اسلامی را برده است/ خبر دروغ گریه روحانی در بیش از ۵۰۰ رسانه داخلی و خارجی کار شده است
سخنان زنگنه آبروی جمهوری اسلامی را برده است/ خبر دروغ گریه روحانی در بیش از ۵۰۰ رسانه داخلی و خارجی کار شده است
نماینده مردم تهران در مجلس در سوال خود انتقادی را به صحبت‌های وزیر نفت مطرح کرد.
به گزارش خط نیوز ، حمید رسایی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس، در ارائه توضیحات خود در مورد سوال از وزیر نفت خطاب به رئیس جلسه گفت: اسم بنده در تذکرات نفر دوم و در اخطار قانون اساسی نفر پنجم بود اما برخی از دوستانی که اسامی‌شان بعد از بنده بود پنج نفر اخطار قانون اساسی دادند که بعضی از این افراد اظهارات غیرمنصفانه‌ای داشتند و در مورد سوال کننده‌ها ادعاهای عجیب و غریبی را مطرح کردند.

وی بیان کرد: می‌خواهم ۵ تا ۵ دقیقه و برای رعایت ماده ۷۹ صحبت کنم که لاریجانی هم خطاب به وی گفت: شما اگر اخطار دارید بفرمایید، اخطار را من جواب می‌دهم شما جواب نمی‌دهید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در مورد سوال از وزیرنفت متاسفانه تلاش‌های زیادی شد تا سوال ناموجه باشد اما سوال مسیر قانونی را طی کرد، خیلی از دوستان مصاحبه کرده‌ بودند، توضیح دادیم، حلالیت طلبیدند.

رسایی خاطر نشان کرد: برخلاف آن چه رسانه‌ها اعلام می‌کنند ما به دنبال چوب لای چرخ گذاشتن نیستیم و اگر اصرار کردیم نه از حب کسی و نه از بغض کسی بوده است بلکه به این دلیل بود که آبرویی از کشور با بیانات زنگنه برده شده است و ما به دنبال این هستیم که این موضوع اصلاح شود.

نماینده مردم تهران در ادامه اظهار کرد: آیا حفظ عزت و آبروی کشور از وظایف وزیر است یا خیر؟ اگر وزیر مطالبی را مطرح کردند که آبروی نظام جمهوری اسلامی برده باشد آیا باید اصلاح شود یا خیر؟

وی افزود: گزارشی که از طرف کمیسیون انرژی قرائت شد رقیق شده است متاسفانه واقعیت کامل نیامده است.

رسایی ادامه داد: زنگنه در جلسه عمومی بعد از اینکه در مورد سند نفت صحبت‌هایی را می‌کند که هیچ کدامش هم درست نیست، گفته‌اند که یک شب وزرای قبلی پیش من آمدند و مطرح کردند که رفته‌اند امارات پول بگیرند و آقای روحانی گفت که بعد از رفتن آنها، من نشستم گریه کردم چرا باید کار کشور به اینجا برسد که برای امور جاری کشور از شیخ اماراتی ۴ قران پول بگیریم. این عزت ما نیست.

وی افزود: این یک سیاه‌نمایی بود که در آستانه ۱۳ آبان هم گفته شد و البته خبر گریه روحانی بیش از ۵۰۰ بار در رسانه‌های داخلی و خارجی کار شده است و تیتر یک برخی از همین روزنامه‌هایی شد که فردا هم تیتر می‌زنند رسایی و همکارانشان مجلس را به هم ریختند در حالی که ما می‌دانیم چه اتفاقی افتاد.

رسایی در ادامه با اشاره به تیتر برخی از این روزنامه‌ها و رسانه‌های خارجی گفت: "رو انداختن دولت قبل به شیخ امارات، گریه روحانی را درآورد"، "کدام وزیر احمدی‌نژاد روحانی را به گریه انداخت"، "روحانی به خاطر پول گرفتن از امارات گریه کرد"، "گریه روحانی به خاطر بی‌پولی"، "ماجرایی که وزیری فاش کرد: پول گرفتن وزیر از شیخ امارات"، "گریه روحانی برای عزت کشور"،‌"دلسوزی امیر امارات برای کشور"، "وزیر نفت از طلب مالی دولتمردان قبلی از شیخ امارات خبر داد"، "کدام وزیر احمدی‌نژاد ۴ قران پول از شیخ امارات گرفت"،‌"وزیر احمدی‌نژاد گدایی کرد"، "وزیر روحانی: با وجود مشکلات می‌مانم و ادامه می‌دهم"، "زنگنه ضمن افشای قرض گرفتن وزیر احمدی‌نژاد گفت: افراد خطرساز چوب لای چرخ مدیریت کشور می‌گذارند" ،" پول گرفتن ایران از عرب‌ها"و... این‌ها برخی از تیترهایی است که رسانه‌ها به آن پرداختند و برخی از تیترها مربوط به رسانه‌های خارجی است که آنها را از پشت تریبون نمی‌خوانم زیرا توهین به شما و رهبری و عزت کشور است. این‌ها فقط نمونه‌ای از ۵۰۰ خبری است که در روزنامه‌ها، سایت‌ها بازخوانی، تکرار و تیتر شد که فقط تکرار کردم.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از وظایف وزیر حفظ مسائل و عزت ملی است. آیا اگر وزیری با اظهارات خود به عزت ملی خدشه وارد کند نباید مورد سوال قرار گیرد؟ و بهانه به دست دشمن دهد. نباید مورد سوال قرار گیرد؟ آیا واقعا آقای روحانی در هیأت دولت گریه کرده است؟ ایشان گفتند که در اظهاراتی که در گزارش کمیسیون بوده کفایت می‌کنم.

رسایی تصریح کرد: آقای زنگنه در جلسه کمیسیون گفتند وزیر نرفته پول قرض کند وزیر رفته پول خودمان را گرفته و آمده. من گفتم آقای زنگنه اگر وزیر رفته پول خودمان را گرفته و برگشته گریه ندارد. شما می‌گویید آقای روحانی در جلسه هیات دولت گریه کرده است. اگر رفته و پول خودمان را گرفته باید به وی گفت دستت درد نکند، وزیر باغیرت که رفته‌ای پول خودمان را گرفته‌ای. نرفتی توافقنامه ژنو امضاء کنی، رفته‌ای پول خودمان را گرفته‌ای.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اینکه اصلا گریه نداشته است اگر در هیات دولت آقای روحانی گریه کرده است عذر بدتر از گناه است آقای زنگنه گفت این کار روزنامه ‌ها است و شیطنت کرده‌اند و بنده گفتم اگر کسی خلاف واقع گفته شما چرا اینکار را کرده‌اید؟ اگر روزنامه‌ها این کار را کردند شما چرا این را تکذیب نکردید؟ تیتر یک شد در برخی از رسانه‌هایی که دشمنی آمریکا را بزک می‌کنند.

وی افزود: من مطالبی که در رسانه‌ها بابت خبر زنگنه نوشته شده قرائت می‌کنم؛ نوشته شده ما حاضریم از آمریکا پول قرض کنیم ولی از عرب‌ها پول قرض نکنیم. مگر این حرف شما نیست. ببینید معنی این حرف چیست،‌پشت این حرف چه می‌آید. بنده حرفم این است که چرا شما تکذیب نکردید، چرا اصلاح نکردید، چرا توضیح ندادید، چرا بعد از اینکه سوال مطرح شد کاری نکردید.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به سخنان زنگنه که گفته من نگفتم آقای روحانی در جلسه هیات دولت گریه کرده گفت: در گزارش کمیسیون صدای ضبط شده شما وجود دارد که شما فرمودید آقای روحانی در جلسه خصوصی به من نگفته در جلسه هیات دولت گفته است.

وی با بیان اینکه بحث ما این نیست که ۴۰ میلیون نفر بداند گفت: این اتفاق دروغ است شما خودتان گفتید وزیر رفته پول خودمان را گرفته است. بنده عرض کردم رفته پول خودمان را گرفته، نرفته توافق‌نامه ژنو امضا کند و تمام توان هسته‌ای و خون شهدای هسته‌ای را بدهد و برود برای ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار.

رسایی خطاب به زنگنه گفت: این حرف‌ها چیست که می‌گویید شما می‌خواهید جلوی تکرار بابک زنجانی‌ها را بگیرید شما بروید جلوی کرسنت را بگیرد. در خصوص کرسنت در دادگاه لاهه در شرایط حداقلی موضوعاتی است.

براساس این گزارش لاریجانی در تذکر به سخنان رسایی گفت: در این مورد وارد نشوید بحث چیز دیگری است.

رسایی سخنان خود را ادامه داد: در قضیه کرسنت ما ۸ میلیارد تومان و ... که مجددا لاریجانی سخنان وی را قطع کرد و گفت: موضوعاتی که مربوط به امنیت کشور است و جای دیگری بحث می‌شود شما نباید صحبتی داشته باشید.

وی سخنان خود را اینگونه ادامه داد: شما می‌گویید من استعفا ندادم، من اهل استعفا نیستم. این عین جمله آقای ربیعی است.

وی افزود: حرف ما این است که چه شیخ امارات و شیوخ دیگر و اروپا، به گور خواهید برد که از ما یک آخ بشنوید. اگر بعضی‌ها در این دولت هم کوتاه بیایند ملت، رهبری و مجلس شورای اسلامی کوتاه نمی‌آید.

نماینده مردم تهران در مجلس باردیگر با اشاره به سخنان زنگنه گفت: آقای زنگنه می‌گوید روزنامه‌ها شیطنت کرده‌اند این‌ها همان روزنامه‌هایی است که آقای روحانی از آنها حمایت کرده‌اند واقعا کاری که وزیر دولت قبل کرده است گریه‌دار است یا به حراج گذاشتن سرمایه‌ای‌ امثال احمدی‌روشن و... خون دادند، بچه‌هایشان یتیم شدند و اینکه ما در سال ۹۰ و ۹۱ صادر کننده نفت بودیم و مدیریت آقای زنگنه باعث شده وارد کننده بنزین باشیم و این موضوعات گریه ندارد.

وی ادامه داد: آیا این کار گریه دارد یا توزیع سبد کالا به شکل توهین‌آمیزی که سیاه‌نمایی علیه کشور بود؟ آیا این کار گریه داشت یا اینکه در سایه سیاست‌های انفعالی ویزا برای نماینده جمهوری اسلامی ایران صادر نشود که برای اولین بار قرار بود احترام به پاسپورت‌های ما برگردد؟ آیا این گریه دارد یا کم سواد خواندن منتقدان و محرمانه کردن توافقاتی که با دشمن بسته شده است؟

رسایی خطاب به لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت گفت: این‌ها حرف اصلی ما است بنده می‌خواستم فقط از پشت تریبون ملت معلوم شود هیچ وزیری کما اینکه جنابعالی هم در یک جلسه غیرعلنی گفتید که یکی از نماینده‌ها گفته وزیر احمدی‌نژاد در مجلس گریه کرده این عین جمله دکتر آقای لاریجانی است. آقای دکتر لاریجانی انصاف داشت و گفت که هیچ وزیری این کار را نکرده و اگر می‌خواست این کار را بکند ما از مجلس بیرون می‌کردیم.

وی افزود: بنده همان موقع هم گفتم اگر آقای روحانی گریه نکرده چرا شما این را گفتید، اگر قرار باشد مملکت را با گریه اداره کنیم، نمی‌شود. گریه کار بچه‌هاست مملکت را به دست بچه‌ها بدهیم چون آنها بیشتر از بقیه گریه می‌کنند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: حرف ما همین بود همینطور هم که فرمودم دولت باید به توان داخلی به جوانان، به همان‌هایی که در ستاد روحانی بودند تکیه کند.

رسایی در ادامه خطاب به روحانی گفت: هرچه شما بیشتر تحریم تحریم بگویید آنها بیشتر فشار می‌آورند. حرف ما این بود که از پشت این تریبون از عزت کشور دفاع شود هیچ وزیری این کار را نکرده است اگر این کار را کرده بود، ما باید با وی برخورد می‌کردیم. این تیترهایی که رسانه‌ها هم زده‌اند شیطنت‌آمیز است برای اینکه جلوه دهند وضعیت کشور خراب است و مانند طرح موضوع خالی بودن خزانه که برای این موضوعات ما چاره‌ای نداریم و باید کوتاه بیاییم.

وی خاطر نشان کرد: حرف اصلی من این بود و از اینکه آقای زنگنه پشت تریبون توضیحاتی را دادند بنده تشکر می‌کنم لطفا در بیاناتشان از این به بعد بیشتر دقت کنند.

به گزارش ایسنا، پس از سخنان رسایی لاریجانی گفت: آیا قانع شدید یا رای‌گیری کنم، که رسایی گفت: من از اینکه توضیحات به اطلاع مردم و غربی‌ها رسید، بنده تشکر می‌کنم نیازی به رای‌گیری نمی‌بینم.

لاریجانی هم افزود: رسایی از توضیحات زنگنه قانع شد.
Share/Save/Bookmark