توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32320
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۱
رئیس‌جمهور در دیدار نخست‌وزیر سوریه:
پایداری ارتش و مردم سوریه نشان داد نمی‌توان یک دولت مشروع را سرنگون کرد
روحانی گفت: پایداری ارتش و ملت سوریه در برابر تروریست‌ها به همه مخالفان مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و کسانی که مخالف استقلال و حاکمیت ملی این کشور هستند این درس را داد که نمی‌توان با کمک‌های مالی یک دولت مشروع را سرنگون کرد.
پایداری ارتش و مردم سوریه نشان داد نمی‌توان یک دولت مشروع را سرنگون کرد
به گزارش خبرگزاری خط نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر سه‌شنبه و در دیدار وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه با بیان اینکه ملت و ارتش سوریه در طول چهار سال توانستند به خوبی در برابر توطئه‌ها و جنگی تمام عیار ایستادگی کنند، اظهار داشت: امروز افکارعمومی جهانیان متوجه این واقعیت شده که ارتش و مردم سوریه در برابر گروه‌های تروریستی و توطئه‌های خارجی مبارزه می‌کنند.

وی افزود: جنایات و شرایطی که گروه‌های تروریستی در عراق به وجود آوردند باعث شد تا ماهیت آنها بیش از پیش آشکار شود و توطئه‌ای که توسط دشمنان علیه منطقه و اسلام طراحی شده بود، مشخص‌تر شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مسائل سوریه تنها در چارچوب گفت و گو و مذاکرات سیاسی داخلی حل و فصل خواهد شد، ادامه داد: آرزوی دولت و ملت ایران بازگشت ثبات و امنیت به سرتاسر سوریه و بازگشت آوارگان سوری به خانه و زادگاه‌شان است.

وی تصریح کرد: ایستادگی و پایداری ارتش و ملت سوریه در برابر تروریست‌ها به همه مخالفان محور مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و کسانی که مخالف استقلال و حاکمیت ملی این کشور هستند این درس را داد که نمی‌توان با کمک‌های مالی و نظامی، خط مقاومت را شکست و یا یک دولت مشروع را سرنگون کرد.

روحانی با بیان اینکه این سفر گامی به جلو برای توسعه روابط دو کشور است، از گسترش مناسبات فی‌مابین بویژه در عرصه اقتصادی حمایت کرد و گفت: تهران و دمشق می‌توانند همکاری‌های خود، در زمینه انرژی راه، معادن و کشاورزی را بیش از پیش توسعه دهند.

نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم بشار اسد به رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهوری و دولت و ملت ایران، گفت: دولت و ملت سوریه قدردان دولت و ملت ایران هستند که طی چهار سال جنگ ظالمانه علیه سوریه ما را حمایت کرده‌اند.

وائل الحلقی با اشاره به موفقیت‌های ارتش و نیروهای مردمی در مقابله با گروه‌های ترویستی نظیر داعش و النصره، همکاری ایران و سوریه برای مقابله با توطئه‌هایی که قصد شکستن محور مقاومت را دارند ضروری خواند و گفت: خوشبختانه روند آشتی ملی در سوریه به منظور ایجاد الفت و صلح در سوریه به طور مستمر پیش می‌رود و دولت سوریه طرح‌ها و ابتکار عمل‌هایی که در این زمینه از سوی سازمان ملل متحد یا روسیه ارائه شده را بررسی می‌کند.

وی با انتقاد از برخی کشورهای منطقه در حمایت از تروریست‌ها، گفت: هر ابتکار عملی که حاکمیت ملی سوریه را خدشه‌دار نکند و به یکپارچگی کشور بیانجامد در دولت سوریه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نخست‌وزیر سوریه همکاری‌های گسترده تهران دمشق به ویژه در عرصه اقتصادی را خاطرنشان کرد و گفت: کشورش از حضور و فعالیت شرکت‌های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی سوریه استقبال می‌کند.
Share/Save/Bookmark