توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64370
دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۷
تاجگردون بازهم از کمیسیون تحقیق تائیدیه گفت!
بررسی صلاحیت تاجگردون و آزمون مجلس یازدهم در پیشگاه ملت
بنا به اخبار رسیده از درون مجلس شورای اسلامی بازهم تیر مخالفان غلامرضا تاجگردون نماینده پرحاشیه گچساران به سنگ خورده و وی مورد تائید قرارگرفته است.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، بنا به اخبار رسیده از درون مجلس شورای اسلامی بازهم تیر مخالفان غلامرضا تاجگردون نماینده پرحاشیه گچساران به سنگ خورده و وی مورد تائید قرارگرفته است.

مواردی همچون ارتباط خانوادگی با ساواک و حزب رستاخیز و حمایت از رفع حصر عوامل فتنه و... از مهم‌ترین دلایل مخالفان تائید اعتبارنامه این فرد بوده است که در کمیسیون مربوطه هم محل اعتنا قرار نگرفت و با تائید دوباره تمام نگاه‌ها به سمت صحن علنی مجلس معطوف گردید. البته در اینکه به‌راحتی می‌شد این تنش‌های سیاسی را که پتانسیل تبدیل‌شدن به تنش‌های خیابانی در برخی مناطق کشور را هم دارد در مراجع قانونی حل‌وفصل نمود شک و تردیدی وجود ندارد، درست همان‌گونه که بسیاری آر نمایندگان دوره دهم با تشخیص درست وضعیت سیاسی خود یا از ثبت‌نام خودداری کردند و عطای استمرار نمایندگی را به عطای آزادی و خلاص شدن از مطالبه گری های به‌حق ملت در طول مدت نمایندگی‌شان بخشیدند و یا اینکه ماندند و با پذیرش رد صلاحیت خویش از ادامه راه بازماندند لیکن هر چه بود این تنش‌های سیاسی در شورای محترم نگهبان موردبررسی قرار گرفت و قضیه فیصله پیدا کرد اما جریان تاجگردون باوجود تمام مدارک صوتی- تصویری و کتبی موجود محل مناقشات زیادی شده است و ظاهراً حرف آخر را صحن علنی مجلس خواهد زد.


بنظر این موضوع معترضان به اعتبارنامه تاجگردون را در برابر یک دوراهی بیم و امید قرار داده است:


۱- استفاده از ترکیب سیاسی صحن علنی و جریان غالب سیاسی: به جریان انداختن پرونده اعتبارنامه شخص یادشده در این جهت با این امید که اگر کمیسیون محدود تحقیق با فرض تأثیرپذیری از لابی‌گری‌های تاجگردون و همفکران سیاسی‌اش در مجلس رأی به تائید دوباره تاجگردون داده‌اند اما در صحن علنی شاید و با تأکید شاید اعتراض معترضان به نتیجه نهایی برسد.

۲- از زمان افتتاح مجلس یازدهم تاجگردون از خوان اول شورای نگهبان، خوان دوم کمیسیون اعتبارنامه مجلس، خوان سوم صحن علنی اول که با اعتراض علیرضا زاکانی پرونده مورد تائید قرار نگرفت و به کمیسیون تحقیق رفت، خوان چهارم کمیسیون تحقیق دوباره مجلس در میان حیرت ناظران سیاسی تائید صلاحیت دوباره خود را گرفته است، در روزهای آتی خوان پنجم و نهایی صحن دوم مجلس درباره پرونده تاجگردون به قضاوت خواهد نشست.

درنتیجه تائید صلاحیت یا صلاحیت تاجگردون در ابهام قرارگرفته است ازیک‌طرف او تمام خوان‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است و از طرف دیگر بنظر نمی‌آید صحن علنی هم بخواهد برخلاف نظر شورای نگهبان و کمیسیون تحقیق نظری بدهد. البته باید در نظر داشت که حضور وی در میان ترکیب نمایندگان مجلس یازدهم قطعاً منشأ اثرات زیاد نیست اما ریاست کمیسیون او در مرحله تائید اعتبار دیگر نمایندگان از موضوعاتی است که می‌تواند احساس مدیون بودن نمایندگان و درنتیجه رأی به تائید صلاحیت تاجگردون در صحن علنی را افزایش داده و شانس حضور تاجگردون در این دوره را افزایش دهد.


لذا روزهای آینده روزهای سرنوشت‌ساز مجلس و تاجگردون در آزمایشی سخت است که چشم‌انداز و نگاه مردم و ناظران را در ۴ سال آینده به این مجلس را سمت‌وسو خواهد بخشید.
Share/Save/Bookmark