توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50320
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
لاریجانی مطرح کرد
آمادگی مجلس برای جابه‌جایی برخی ردیف‌های بودجه در راستای حمایت از مددجویان
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آمادگی دارد تا برای جابه‌جایی برخی از ردیف‌های بودجه از نظر قانونی اختیارات لازم را در اختیار کمیته امداد قرار دهد تا این مجموعه بتواند به شیوه موردنظر حمایت‌های خود را از مددجویان دنبال کند.
آمادگی مجلس برای جابه‌جایی برخی ردیف‌های بودجه در راستای حمایت از مددجویان
علی لاریجانی در مراسم جشن توانمندسازی یک‌هزار و ۳۰۰ خانواده کمیته امداد استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه حرکت کمیته امداد در یک مسیر درست و مناسب دنبال می‌شود، اظهار کرد: یکی از نهادهایی که بعد از انقلاب اسلامی با نیت خالص و خوب ایجاد شده، کمیته امداد است.

وی اضافه کرد: اینکه خیرین به استان قم توجه دارند یک موضوع مطلوب است که باید توسعه یابد، خیّرین دیگر استان‌ها نیز باید در میدان رقابتی کمک به نیازمندان وارد شوند و در این مسیر از خیرین قمی الگوبرداری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختصاص منابع قرض‌الحسنه برای توانمندسازی مددجویان اقدام قابل تقدیری است، اضافه کرد: جهت‌گیری نظام اسلامی برای حمایت از مستضعفان باید به‌ عنوان یک محور دنبال شود و در این راستا نیز باید برای توانمندسازی مددجویان اقدامات جدی را پیگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد باید افراد را به مهارت‌های مورد نیاز برساند، عنوان کرد: ۵۰ هزار مسکن مهر نیمه‌کاره به کمیته امداد واگذار شده است که می‌توانیم این واحدها را با مشارکت خیّرین تکمیل و مددجویان بسیاری را صاحب‌خانه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: مجلس آمادگی دارد تا برای جابه‌جایی برخی از ردیف‌های بودجه از نظر قانونی اختیارات لازم را در اختیار کمیته امداد قرار دهد تا این مجموعه بتواند به شیوه موردنظر حمایت‌های خود را از مددجویان دنبال کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه خیّرین قمی در ساخت بیمارستان‌ها، مدارس و کمک به کمیته امداد گام‌های مطلوبی برداشته‌اند، تأکید کرد: این افراد بستر پیشرفت استان قم را فراهم کرده‌اند؛ نمایندگان مردم قم در مجلس نیز با توجه به جایگاهی که دارند تلاش می‌کنند تا حمایت‌های لازم را از خیرین داشته باشند.

وی در پایان از اجر معنوی خیّرین یاد کرد و ادامه داد: صدور پیام یک مرجع دینی به این همایش نشان‌دهنده اهمیت فعالیت کمیته امداد است.

منبع: خبرگزاری فارس
Share/Save/Bookmark