توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55820
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
گسترش اسلام و افول فرهنگ غرب
از اسلام هراسي تا مسلمان شدن مشاهير آمريکايي و غربي
از اسلام هراسي تا مسلمان شدن  مشاهير آمريکايي و غربي
به گزارش خط نیوز؛ "بي شک وعده خداوند تحقق مي يابد" و اين وعده اي بر حق است چنانچه هر روز بر تعداد گروندگان به اسلام در همه جهان افزود مي شود " و در آن روز مردم را خواهي ديد که فوج فوج به دين خدا داخل مي‌شوند." اين روزها دامنه اسلام هراسي گسترش بسياري يافته و کشورهاي غربي،آمريکا و همپيمانانشهر روز هجمه‌هاي بزرگ و ناجوانمردانه اي به اسلام و مسلمانان وارد مي کنند؛ اما آنچه مهم اينکه به رغم تمام اين تلاش هاي ضد اسلام در غرب هر روز تعداد غير مسلماناني که جذب اسلام ناب محمدي و فرهنگ عاشورايي مي شوند رو به افزايش است و جامعه مسلمانان هر روز بزرگ و بزرگ تر مي شوند.
فرهنگ غرب رو به انحطاط است و اين را نه تنها انديشمندان مسلمان بلکه فيلسوفان غربي هم بر آن اذعان دارندو شايد همين امر در کنار چهره ايماني و موجه اسلام سبب شده که حتي افراد چهره، مشهور و اثر گذار غربي هم از مشاهير سينمايي، فرهنگي، ورزشي، علمي و هنري گرفته تا بزرگان مذهبي دنياي غرب با وجود هجمه هاي عظيم اسلام هراسي غرب به اسلام بگروند.
از مسلماني محمد علي کلي تا ليام نيسون بازيگر هاليوودي
اگر بخواهيم نام ببريم نمونه هاي زيادي وجود دارند از "محمد علي کلي" بوکسور معروف آمريکايي تا "ليام نيسون" بازيگر معروف هاليوود، "ادوارد آنيلي" پسر مدير باشگاه يوونتوس و شرکت خودروسازي فيات، "شان استون" کارگردان و بازيگر نامدار‌هاليوودي، "سارا بوکر" هنر پيشه، مدل و مانکن آمريکايي، "دکتر ميلر" بزرگ‌ترين مبلّغ دين مسيحيت در کانادا و "جاناتان پيرت" فرزند رئيس شبکه BBC و صدها و هزاران نفر ديگر جزو افرادي هستند که هر روز مسلمان مي شوند. بر اساس آمارها از هر چهار انسان روي زمينيک نفر مسلمان است و برآورد شده که هر سه ساعت يک نفر به دين اسلام وارد مي‌شود. شواهد نشان مي‌دهد که گرايش به اسلام روز به روز در حال گسترش است و اين روند، مصداق همان آيه از سوره "نصر" است که در ابتداي اين گزارش به آن استناد کرديم که"و در آن روز مردم را خواهي ديد که فوج فوج به دين خدا داخل مي‌شوند."
دو ميليون مسلمان در سراسر آمريکا
آخرين مطالعات و تحقيقات صورت گرفته در مورد مسلمانان آمريکا در سال 2011 حاکي از آن است که حدود دو ميليون مسلمان شيعه در سراسر آمريکا گسترده اند.بيشترين جمعيت شيعيان آمريکا در ايالت کاليفرنيا متمرکز است و بعد از کاليفرنيا، ميشيگان، ايلي نويز، واشنگتن، نيويورک و تگزاس به ترتيب در رده هاي بعد قرار دارند. همچنين حدود 230 مسجد و مرکز اسلامي وابسته به شيعيان در سراسر آمريکا گسترده است و بيشترين مساجد و مراکز شيعي آمريکايعني چيزي حدود 37 درصد در غرب اين کشور در محدوده کاليفرنيا و بقيه در ساير ايالت هاي آمريکا و از جمله ميشيگان، ايلي نويز، واشنگتن دي سي و حومه، نيويورک و تگزاس هستند.
بايد گفت بيشترين تعداد مساجد شيعي در آمريکا حدود 45 تا 49 درصد بعد از دهه 1980 ميلادي به اين طرف و در شهرها وحومه شهرهاي بزرگ آمريکا بنا شده اند؛ آماري که خود گوياي گسترش روز افزون اسلام در سال هاي اخير در آمريکا دارد.
بي شک قدرت استکبار جهاني رو به افول است و در پي اين افول و با وجود سياست هاي خصمانه خود هر روز بيش از گذشته به سوي انحطاط مي رود. افول قدرت آمريکا را از نگاه ادبيات تمدني هم که بررسي کنيم نه تنها صاحب نظران مسلمان ايراني بلکه افرادي مانند ساموئل هانتينگتون آمريکايي هم که متخصص مشهور علوم سياسي است، خطر تقابل تمدن اسلامي و غربي را گوشزد کرده است.
قطعا آنچه که مسلم است در تقابل اين دو تمدن، تمدن اسلام است که پايدار مي‌‌ماند؛ تمدني که اقتصادش بر پايه آموزهاي اسلامي است و به تجربه اثبات شده و دستورالعملهاي اقتصادي حضرت محمد مصطفي (ص) که خاتم پيامبران است بهترين منشور اثبات شده اقتصاد اسلامي در مقابل اقتصاد غرب است و در اين خصوص آيه‌هاي اقتصادي قرآن کريم، بهترين سند است.
ترس استکبار از فرهنگ عاشورايي و اربعين
از اين مهم که بگذريم يکي از مسائلي که اين روزها حساسيت زيادي در ميان سياستمدارن غربي و ضد اسلام دارد فرهنگ عاشورايي و مسئله اربعين و فرهنگ ناب حسيني است که اين روزها عجيب سر و صدا کرده و توجهات جهانيان را به خود معطوف ساخته است امري که سبب جذب مسلمان و غير مسلمان، مسيحي و يهودي و شيعه و سني به سيد و سالار شهيدان و اهداف والاي ايشان از کربلا تا قتلگاه شده است. نمايش عظيم پياده روي اربعين و پذيرايي ميزبانان از زائران هم جلوه ديگري است که دنيا را محو تماشاي اخوت، جوانمردي، قلوب پاک و همسو شدن مسلمان و غير مسلمان کرده است. مساجد و مراکز شيعي در سراسر آمريکانيز در دهه هاي ماه محرم و بزرگداشت سوگواري تاسوعا و عاشوراي سالار شهيدان ابا عبدالله الحسين(ع) و اهل بيت و اصحاب آن حضرت حداقل ميزبان 700 هزار نفر ازشيعيان داغدار هستند چنانچه عزاداري حضرت اباعبدلله الحسين(ع)، نماد شيعيان آمريکا به شمار مي رود. جالب است بدانيمهر سال يک روز آن هم در يکشنبه نزديک به روز عاشوراي حسيني شيعيان مقيم نيويورک اقدام به برگزاري مراسم سينه زني و راه اندازي دستجات عزاداري در سطح خيابان هاي منهتن نيويورک مي کنند.منهتن که قلب نظام سرمايه داري آمريکاست و از آن به عنوان قلب نيويورک نيزياد مي شود در روزي که به نام (روز حسين) است، مملو از عاشقان و ارادتمندان سياه پوش حسيني است.
در اين روز شيعيان و مسلمانان علاقه مند با اهتزاز پرچم هاي سرخ و سياهيا ثارالله و يا حسين و علامت هاي سنتي و راه اندازي کاروان اباعبدالله الحسين(ع) به ذکر و ياد مصيبت هاي قيام حسين مي پردازند و چنان با شکوه عزاداري و سينه زني ميکنند که مردم نيويورک در کنار خيابان به تماشاي اين مراسم مي پردازند و در اين بين افرادي اقدام به توزيع بروشور و کتابچه به توضيح قيام کربلا و مراسم مي کنند؛ و اين همان تحقق وعده الهي است . وقتي در قلب نظام سرمايه داري آمريکا فرهنگ عاشورايي جريان دارد و سوگ ابا عبدالله بر پاست نهايت شکست نهادهاي ليبرال آمريکا را به تصوير مي کشد که در اوج اسلام هراسي و تلاش آمريکا و همپيمانانش چطور اين فرهنگ و تمدن جاي خود را باز مي کند و حتي بازيگران و ثروتمندان معروف آمريکايي و غربي را نيز به خود جذب کرده و بر آمار مسلمانان مي افزايد.
Share/Save/Bookmark