توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62570
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳
وزیر بهداشت:
چالش بیماری‌های غیرواگیر نیازمند تغییر الگوی زندگی است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروزه گرفتار چالش بیماری‌های غیرواگیر هستیم که نیازمند تغییر الگوی زندگی است و یکی از عوامل این تغییر ورزش همگانی است.
چالش بیماری‌های غیرواگیر نیازمند تغییر الگوی زندگی است
سعید نمکی روز دوشنبه در همایش پیاده‌روی به مناسبت شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت افزود: کاهش مرگ و میر کودکان و زنان و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی که در کشورهای منطقه و جهان به عنوان یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها درخشید، از جمله دستاوردهای ما بوده است. آن زمان کودکان‌مان را با ۶ دلار علیه ۶ بیماری واکسینه می‌کردیم. همچنین گسترش خانه‌های بهداشت کمک زیادی به ارتقای سطح سلامت کشور کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: خوشحالم نشست منطقه‌ای وزرای بهداشت را با ورزش همگانی شروع کردیم. وزیر وزرش و شهردار تهران از حامیان ورزش همگانی هستند و ورزش قهرمانی هم از دل ورزش همگانی می‌روید.

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: امروزه موضوع بیماری‌های غیرواگیر مانند فشارخون، دیابت و اضافه وزن مشکل همه کشور و نه فقط نظام سلامت و وزارت بهداشت و درمان است. به همین دلیل باید همه دستگاه‌ها برای مقابله با این بیماری‌ها دست به دست یکدیگر بدهند، تا این موضوع بین بخشی حل شود.

همایش پیاده‌روی به مناسبت شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت صبح امروز با حضور وزرای بهداشت و ورزش و شهردار تهران و مدیر کل دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت برگزار شد.

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی با حضور وزرا و نمایندگان ۲۱ کشور منطقه از ۲۲ تا ۲۵ مهر ۹۸ به مدت سه روز در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می‌شود.
Share/Save/Bookmark