توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58520
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱
چیپس و پفک سارقان را به دام انداخت +جزئیات
به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل مردی به اداره پلیس رفت و از دو سارق موتور سوار به اتهام سرقت گوشی‌تلفن همراهش شکایت کرد.
چیپس و پفک سارقان را به دام انداخت +جزئیات
به گزارش خط نيوز، شاکی گفت: کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که تلفن همراهم زنگ خورد هنگام جواب دادن ناگهان دو سارق موتورسوار گوشی‌ام را سرقت و فرار کردند. با طرح شکایت پرونده به دستور قاضی علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه ۵ دادسرای ناحیه‌۳۴ برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. همزمان با ادامه تحقیقات مأموران با شکایت‌های مشابهی روبه‌رو شدند که حکایت از این داشت دو سارق موتور سوار به دو شیوه موبایل‌قاپی و تهدید با چاقو موبایل‌های شهروندان را در سطح شهر تهران سرقت می‌کنند.

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد کارآگاهان دریافتند مأموران گشت پلیس دو مرد موتور سوار را هنگام سرقت بسته چیپس و پفک از شهروندی در تعقیب و گریز به دام انداخته‌اند. بررسی‌های مأموران نشان داد دو متهم از سارقان سابقه داری هستند که در جریان سرقت‌های مشابه و زورگیری‌های سریالی از شهروندان دوربین‌های مداربسته محل حادثه چهره آن‌ها را شکار کرده است. بدین ترتیب دو متهم که همان سارقان سریالی بودند برای تحقیق در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند. دو متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌ها و زورگیری‌های سریالی با همدستی مرد جوان دیگری اعتراف کردند. در ادامه مأموران همدست دو متهم را بازداشت کردند. سه متهم صبح دیروز برای بازجویی به دادسرا منتقل شدند. سردسته باند که مرد ۲۷‌ساله‌ای به نام ستار بود، گفت: من و شهرام هر دو معتاد و از سارقان سابقه دار هستیم.

پس از آزادی از زندان با وحید که مغازه جوشکاری داشت و معتاد به مواد مخدر است باند موبایل‌قاپی را تشکیل دادیم. ما معمولاً دو نفری به سرقت می‌رفتیم و به دو شیوه موبایل‌قاپی و تهدید با چاقو، تلفن همراه شهروندان را سرقت می‌کردیم. در این مدت حدود ۱۶۰ موبایل سرقت کردیم که ۸۰‌مورد آن به شیوه موبایل‌قاپی و ۸۰ مورد آن به صورت زورگیری بود. وی درباره آخرین سرقتشان گفت: روز حادثه من و شهرام با موتور سیکلت داخل خیابان در حال پرسه زدن بودیم که دیدیم شهروندی در حالی که پلاستیک دسته داری در دست دارد از داخل پاساژی بیرون آمد.

از آنجایی که پلاستیک دسته دار آرم و نشانه برند تلفن همراهی روی آن نقش بسته بود احتمال دادیم داخل آن تلفن همراه باشد. ما او را تعقیب کردیم و در فرصت مناسبی کیسه پلاستیکی او را سرقت کردیم و گریختیم که مأموران متوجه ما شدند و ما را تعقیب کردند. پس از طی مسافتی تصادف کردیم و دستگیر شدیم که متوجه شدیم داخل کیسه پلاستیکی فقط تعدادی چیپس، پفک و خوراکی‌های دیگر است. سه متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی وسیله ایرد موسی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: روزنامه جوان
Share/Save/Bookmark