توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43760
سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۰
"كاشي طوس" و "دوچرخه‌سازي آساك" هم تعطيل شدند
كارخانه كاشي طوس ۴ ماه رسما تعطيل شد و كارگران آن بيش از يك سال است كه هيچ حقوقي دريافت نكرد‌ه‌اند مسئولين فكري كنند
"كاشي طوس" و "دوچرخه‌سازي آساك" هم تعطيل شدند
به گزارش خط نیوز به نقل از نسيم، دو كارخانه مهم شمال شرق كشور به نام‌هاي كارخانه "كاشي طوس" و "دوچرخه سازي آساك دوچرخ قوچان" به صورت همزمان تعطيل شده و كارگران هر دو كارخانه حدود 8 ماه حقوق نگرفتند. به گزارش «نسيم آنلاين»، گفته مي‌شود كه كارخانه كاشي طوس در طي سال گذشته با مشكلات زيادي مواجه بوده و در نهايت نيز با شروع سال 95 به مدت 4 ماه رسما تعطيل شده است، اما پس از 4 ماه دوباره و تنها به صورت توليد روزانه فعاليت خود را آغاز كرده است.

در تمامي اين مدت دو كارخانه مذكور نتوانسته است حق و حقوق كارگران اين مجموعه ها را پرداخت كند. گفتني است وضعيت نابسامان و بلاتكليفي كارگران موجب شده تا امام جمعه قوچان نيز در اين باره اظهار ناراحتي كرده و بيان كند كه " وقتي اين كارگراني كه به نان شب خود محتاج بوده و به دفتر بنده مراجعه مي‌كنند و نمي‌توانم مشكلات آن‌ها را حل كنم، احساس مي‌كنم در اين شهر اضافه هستم"

به گفته بسياري از كارگران كارخانه كاشي طوس تا مدتي قبل و پيش از اين كه كارخانه در آستانه ورشكستگي قرار بگيرد، حدود 300 كارگر در اين كارخانه اشتغال داشتند اما پس از آن اين تعداد با بازنشستگي جمعي از آنان به نهايتا 150 نفر رسيده است اما مسئولان كارخانه حتي حقوق اين تعداد را نيز پرداخت نكرده اند.

شايد نتوان به راحتي در رابطه با علت ايجاد اين مشكلات قضاوت كرد و اين كه آيا ركود كنوني بازار و اقتصاد فلج شده دو سال اخير موجب چنين اتفاقي شده است و يا اين كه سهل انگاري و قصور از سوي مديران اين كارخانه مطرح است، اما آن چه كه مسلم است اين است كه تا بررسي كاملي در اين باره صورت نگرفته و بيش از پيش چنين مهمي از سوي دولتمردان و مسئولين جدي تلقي نشود نه تنها دردي از خانواده‌هايي كه بيش از يك سال است با فقر زندگي مي گذرانند حل نخواهد شد بلكه روز به روز نيز بر عظمت اين اتفاق ناگوار افزوده مي‌شود.
Share/Save/Bookmark