توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47144
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
گزارش فارس از تمام موانع ازدواج آسان
حداقل بودجه برای تشکیل زندگی مشترک چقدر است؟ / جوانانی که دیگر به ازدواج فکر نمی‌کنند
حداقل مبلغ مورد نیاز برای رهن یک واحد مسکونی 50 متری در تهران و بعضی شهرهای بزرگ کشور حدود 30 میلیون تومان است. حالا فرض کنید آقا پسر 24 ساله که دو سال هم سربازی بوده و بعد هم برای ادامه تحصیل به دانشگاه رفته چگونه می‌تواند هزینه رهن واحد مسکونی را تقبل کند؟!
حداقل بودجه برای تشکیل زندگی مشترک چقدر است؟ / جوانانی که دیگر به ازدواج فکر نمی‌کنند
به گزارش خط نیوز و به نقل از فارس - گروه جامعه: آمارها از موفق‌تر بودن ازدواج‌های صورت گرفته در سنین 20 تا 24 سالگی حکایت دارند، براساس آمارهای بدست آمده، بهترین ازدواج‌ها در بین سنین 20 تا 24 رخ می‌دهد و با بالا رفتن سن ازدواج، تعداد طلاق در زنان از 6 به 22.5 درصد و در مردان از 5.6 به 32 درصد افزایش می‌یابد. همچنین آمارها نشان می‌دهد در طول دهه گذشته سن ازدواج در کشور به‌گونه‌ای بی‌سابقه افزایش پیدا کرده است.

برخی پژوهشگران دلایلی چون تغییرات اقتصادی و اجتماعی مانند سنگینی جهیزیه و مخارج جشن ازدواج، تمایل به ادامه تحصیل، تغییر شیوه انتخاب همسر از والدین به دختران، مشارکت زنان به‌عنوان نیروی کار، آینده شغلی مبهم و بالا بودن سطح توقع جامعه از جوانان را به‌عنوان عامل افزایش سن ازدواج معرفی می‌کنند.

اکثر جوانان در سن ازدواج با سوالات متعددی روبرو می‌شوند که نمی‌توانند به آن پاسخ دهند و یا ترجیح می‌دهند که با پارامتر گذر زمان بحران بی‌پاسخی را به زمان دیگری موکول کنند. بخشی از بحران بی‌پاسخی ناشی از شرایط فرهنگی و بخشی دیگر ناشی از وضعیت بی‌ثبات اقتصادی است. از سوی دیگر این‌طور به نظر می‌رسد هرچند نهادهای مسئول در کلام از افزایش نرخ ازدواج در جامعه حمایت می‌کنند اما مانند نحوه برخورد با دیگر مسائل اجتماعی و فرهنگی برنامه مدون و مشخصی برای کاهش مشکلات پیش روی جوانان وجود ندارد.
Share/Save/Bookmark