توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37334
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
هاموند مدعی شد: موضع ایران نسبت به اسرائیل اندکی تغییر کرده است!
وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با بی بی سی افزود: ایران را براساس اقداماتش در قبال اسرائیل قضاوت می‌کنیم/ نسبت به خطاهای ایران کور نیستیم/ میراث عمیقی از عدم اعتماد میان دو کشور وجود دارد
به گزارش خط نیوز به نقل از «نسیم»، فیلیپ هاموند که در سفری ۲ روزه در تهران به سر می‌برد در مصاحبه با رادیو ۴ بی‌بی‌سی گفت که ما نسبت به خطاهای ایران کور و چشم بسته نیستیم.

هاموند روز دوشنبه (امروز) در گفت‌وگو با رادیو ۴ بی‌بی‌سی گفت: «بریتانیا باید در روابطش با ایران محتاط باشد.»

وزیر خارجه انگلیس بعداز بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران گفت: «باید با احتیاط با ایران گام برداریم. میراث عمیقی از عدم اعتماد میان دو سو وجود دارد و عرصه‌های مهمی هستند که سیاست‌هایمان تفاوت‌های اساسی دارد.»

هاموند خاطر نشان کرد: عدم اعتماد بین طرفین «به معنای صحبت نکردن نیست؛ باید جاهایی که دید مشابهی داریم مانند مساله داعش، با هم صحبت کنیم و با همکاری در این مسایل این امکان فراهم می‌شود که در مسایلی که با هم توافق نداریم به فهم مشترک و معقولی برسیم.»

وی در ادامه گفت: هر دو کشور برای مبارزه با داعش همکاری می‌کنند اما در مساله حقوق بشر با یکدیگر تفاوت دارند.

هاموند افزود: «اگر با ایرانی‌ها صحبت نکنیم، قادر نخواهیم بود در توسعه سیاست ایران تاثیرگذار باشیم.»

وی در این گفت‌وگوی رادیویی تصریح کرد: «می‌توانیم روابطی صمیمی با ایران داشته باشیم؛ ایران کشور مهمی در منطقه است. هرچند تاریخ ناخوشایندی از روابط داریم اما بعد از چند سال و بعد از توافق این روابط درحال بهتر شدن است و اکنون باید به فاز بعدی وارد شویم؛ باید وارد گفت وگوی دو طرفه بشویم.»

هاموند با این ادعا که موضع ایران نسبت به اسرائیل اندکی تغییر کرده است گفت که ایران را براساس اقداماتش در قبال اسرائیل قضاوت می‌کنیم. وی به رادیو بی‌بی‌سی گفت «آنچه در مورد ایران اهمیت دارد رفتار ایران در قبال بازیگران منطقه چه اسرائیل و چه دیگر کشورهاست که معلوم می‌شود که ایران دیگر تهدیدی برای آنها نیست.»

وی در ادامه گفتگو تصریح کرد: انگلیس برای تاثیر گذار بودن در منطقه باید با ایران که بازیگر بزرگی در منطقه خاورمیانه است، همکاری کند.
Share/Save/Bookmark