توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 27344
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
مرگ برنده دوی ماراتن هنگام دریافت جایزه
این ورزشکار که "ازکوئیل پونس" نام داشت، در این مسابقه که در مسیری به طول ۲۱ کیلومتر برگزار شد از حدود ۵۰۰ رقیب خود پیشی گرفته بود.

مرد ۲۷ساله ای که در دور اول یک مسابقه دوی مارتن در شهر کوروبای آرژانتین برنده شده بود، هنگام دریافت جایزه ناگهان به زمین افتاد و مرد.

به گزارش خط نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این ورزشکار که "ازکوئیل پونس" نام داشت، در این مسابقه که در مسیری به طول ۲۱ کیلومتر برگزار شد از حدود ۵۰۰ رقیب خود پیشی گرفته بود.

سه آمبولانس در محل مسابقه حضور داشتند اما هیچ یک از پزشکان نتوانستند قلب وی را احیا کنند.

پزشکان آرژانتینی علت مرگ وی را سندروم مرگ ناگهانی اعلام کردند.

در مسابقات دوی ماراتن که ۲۴ فروردین ماه امسال در لندن و همچنین کالیفورنیا برگزار شد، نیز سه نفر جان خود را از دادند.

در ماراتن لندن که معتبرترین مسابقات ماراتن دنیا به شمار می رود، یک مرد ۴۲ ساله بعد از اینکه در خط پایان نقش بر زمین شد، در بیمارستان جان سپرد.وی اولین مورد مرگ دوندگان بعد از ماراتن ۲۰۱۲ لندن بود که در آن یک آرایشگر زن ۳۰ ساله در فاصله یک مایل مانده به خط پایان به دلیل مشکل قلبی جان خود را از دست داد.

ماراتن لندن که روز ۲۴ فروردین ماه امسال برگزار شد، سی و چهارمین دوره چنین مسابقه ای بود که با حضور بیش از ۳۶ هزار نفر از دوندگان حرفه ای گرفته تا افراد آماتور برگزار شد.

در این روز همچنین یک مسابقه ماراتن در کالیفورنیای شمالی در آمریکا برگزار شد که طی آن دو دونده جان خود را از دست دادند. یکی از این افراد در نزدیکی خط پایان و دیگری در فاصله ۲۱ کیلومتر به خط پایان از هوش رفته بود.
Share/Save/Bookmark