توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64794
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
هشدار نسبت به افزایش مصرف برق در کرمانشاه/ برق ادارات بدمصرف قطع می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: برق هر اداره‌ای که از امروز بعد از پایان ساعت کاری (ساعت 13)، بیش از 10 درصد مصرف پایه باشد، قطع خواهد شد.
هشدار نسبت به افزایش مصرف برق در کرمانشاه/ برق ادارات بدمصرف قطع می‌شود
به گزارش خط نیوز، افزایش دما، سبب بالا رفتن مصرف برق در کشور شده به طوری که هم اکنون استان کرمانشاه به دلیل افزایش مصرف در منطقه قرمز قرار دارد.

وضعیت قرمز حاصل به طور عمده ناشی از افزایش مصرف در بخش خانگی است که به گفته مسؤولان، در صورتی که مشترکان عدم مدیریت مصرف برق داشته باشند در نهایت به اعمال خاموشی‌های با برنامه منتهی می‌شود هرچند هنوز از سوی مسؤولان خبری مبنی بر اعمال خاموشی‌ها اعلام نشده است.

با توجه به این وضعیت و به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات پیک و جلوگیری از قطع برق از امروز 30 تیرماه با دستور هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه؛ ساعت کار اداره‌ها، سازمان‌ها و بانک‌های استان (به استثنای بیمارستان‌ها و مراکز امدادی) از ساعت 7:15 تا 13 و روزهای پنجشنبه از ساعت 7:15 تا 12 خواهد بود و این تغییر ساعت کاری اداره‌ها تا 20 مردادماه اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: استاندار و معاونان کرمانشاه به دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق و اینکه برق مشترکین استان قطع نشود با تغییر ساعات کاری ادارات موافقت کردند.

امیدعلی مرآتی ادامه داد: براساس دستوری که از طریق شرکت توانیر به شرکت‌های توزیع کل کشور داده شده مصرف ادارات بعد از ساعات اداری که در استان از امروز ساعت 13 است به طور کامل پایش می‌شود و هر اداره‌ای که مصرف بیش از 10 درصد مصرف پایه داشته باشد مجبور هستیم برق اداره را قطع کنیم تا هم‌استانی‌ها در خاموشی نباشند.

وی تصریح کرد: همکاران در حوزه معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ از مرکز کنترل فهام در شرکت توزیع مصرف ادارات را پایش می‌کنند که تاکید بر کاهش 10 درصد برق مصرفی ادارات و دستگاه‌های دولتی است.

مرآتی با بیان اینکه تاکنون خاموشی با برنامه‌ای در کرمانشاه نداشته‌ایم، تصریح کرد: اگر برنامه‌ای در رابطه با خاموشی با برنامه به دلیل کمبود بار از طریق شرکت برق ایران به شبکه توزیع ما اعلام شود، حتما به استحضار هم استانی‌ها می‌رسانیم.

وی از مشترکان خواست، برای جلوگیری از اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده حتما مدیریت مصرف داشته باشند و مبحث مهم صرفه‌جویی را طی یکی دو هفته آینده در صدر برنامه‌های خود داشته باشند.
Share/Save/Bookmark