توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 46091
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶
به جای اشک شوق، باید عرق شرم ریخت؛
دسته گل برای ایرباس/ ایران هشت سال پیش ماهواره به فضا فرستاد و امروز آخوندی برای ورود یک هواپیما، «جشن ملی» می‌گیرد!
برای کشوری که هشت سال پیش یک ماهواره کاملا بومی را به فضا فرستاد و حتی کاخ سفید را وادار به پذیرش دستاوردهای علمی خود کرد، خوشحالی از ورود یک هواپیمای خارجی به داخل کشور قطعا طنز تلخی است که البته به لطف وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم که سابقه سوانح دردناکی همچون تصادف دو قطار در مسیر مشهد و کشته شدن ده‌ها نفر از هموطنان‌مان را در کارنامه خود دارد، تبدیل به واقعیت شده است.
دسته گل برای ایرباس/ ایران هشت سال پیش ماهواره به فضا فرستاد و امروز آخوندی برای ورود یک هواپیما، «جشن ملی» می‌گیرد!
به گزارش خط نیوز به نقل از رجانیوز: اشک‌ شوق عباس آخوندی و قهقهه‌های همراهانش در مراسم باشکوه ورود یک فروند هواپیمای اجاره‌ای ایرباس به ایران به قدری بهت‌آور است که اگر همین چند سال پیش، رونمایی از ماهواره امید و گردش آن در مدار خود در فضا را ندیده بودیم، قطعا گمان می‌کردیم «هواپیما» یک محصول تازه است که برای نخستین بار به داخل کشور آورده شده است!

به گزارش رجانیوز، برای کشوری که هشت سال پیش یک ماهواره کاملا بومی را به فضا فرستاد و حتی کاخ سفید را وادار به پذیرش دستاوردهای علمی خود کرد، خوشحالی از ورود یک هواپیمای خارجی به داخل کشور قطعا طنز تلخی است که البته به لطف وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم که سابقه سوانح دردناکی همچون تصادف دو قطار در مسیر مشهد و کشته شدن ده‌ها نفر از هموطنان‌مان را در کارنامه خود دارد، تبدیل به واقعیت شده است.

برگزاری یک مراسم بزرگ دولتی و حضور وزیر ذوق‌زده و گل به دست – که تحقیرآمیز بود ـ شگفتی همه را در برداشت. وزیر راه‌وشهرسازی که نمی‌توانست ذوق‌زدگی خود را از فرود ایرباس 321 به کشور پنهان کند، گفت:‌ سهم ایران در حمل‌ونقل هوایی منطقه باید بازگردد و امسال 2 فروند ایرباس ۳۳۰ و در سال ۹۶ تعداد ۹ فروند ایرباس ۳۲۱ و ۳۳۰ به ناوگان افزوده می‌شود. عباس آخوندی پنجشنبه در مراسم ورود نخستین ایرباس هما به مهرآباد گفت: باید کل صنعت هواپیمایی ایران شامل کل فرودگاه‌ها و هوانوردی به موازات نوسازی ناوگان نوسازی شود. وی افزود: همه مراحل اخذ مجوزهای قانونی در مذاکرات خرید هواپیماها لحاظ شده است و برای 2 طرف رعایت آن الزامی است. وی گفت: «امسال 2 فروند ایرباس 330 و در سال 96 تعداد 9 فروند ایرباس 321 و 330 به ناوگان افزوده می‌شود.»

دسته گل به پای ایرباس ریختن برای کسانی که چند سال پیش را به یاد دارند، حسی به جز تحقیر به همراه ندارد. ماهواره «امید» بامداد ۳ فوریه ۲۰۰۹ میلادی (۱۵ بهمن ۱۳۸۷) و در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدار فضا قرار گرفت. ناسا هم تایید کرد که این پرتاب موفقیت آمیز بوده‌است.

پیش از ایران هفت کشور اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، ژاپن، چین، بریتانیا و هند مستقلاً موفق به پرتاب ماهواره شده بودند. به همین دلیل روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از «جفری فوردن» از موسسه فناوری ماساچوست نوشت: «ایران با وجود رویارویی مخالفت جهانی و تحریم‌های متعدد، به این مجمع (کشورهای دارای فناوری ماهواره) منحصربه‌فرد پیوست. وی حرکت ایران را یک شاهکار تکنولوژیکی توصیف کرد.»

کاش مسئولین وزارت راه و شهرسازی قبل از برگزاری این مراسم، فیلم ارسال ماهواره امید به فضا را برای آقای وزیر به نمایش می‌گذاشتند تا اینقدر ذوق‌زده و با حیرت به هواپیمای اجاره‌ای خیره نشود.
Share/Save/Bookmark