توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65441
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸
استاندار کرمانشاه:
پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات "مسکن ملی" را داده‌ایم
استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به رشد قیمت عوامل تولید مسکن، پیشنهادات اصلاحی برای افزایش سقف تسهیلات برای واحدهای طرح اقدام ملی مسکن و کاهش سود بانکی این تسهیلات در استان تدوین و به معاون اول رییس جمهور ارائه شده است.
پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات "مسکن ملی" را داده‌ایم
هوشنگ بازوند در جلسه شورای مسکن استان با تأکید بر لزوم فراهم کردن شرایط لازم برای ایجاد رونق در بازار مسکن به عنوان پیشران و محرک اقتصاد کشور گفت: آیین نامه و دستورالعملی که برای طرح اقدام ملی مسکن به استانها اعلام شده دارای ایرادات و مشکلاتی است که برای اصلاح درخواستی به معاون اول رییس جمهور ارائه شده و برای تصمیم گیری به کمیسیون اقتصادی و امورزیربنایی دولت ارجاع شده است.

وی افزود: یکی از درخواست‌های استان افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن به 150 میلیون تومان است. در صورت موافقت و تحقق این موضوع امکانی فراهم می‌شود که بخشی از هزینه ساخت تأمین گردد و با آغاز عملیات اجرایی امید بیشتری به انجام فرآیند ساخت در بازه زمانی تعیین شده داشته باشیم.

رییس شورای مسکن استان کرمانشاه افزود: در صورت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از 18 به 12 درصد و افزایش میزان تسهیلات شرایط مناسب تری برای متقاضیان ایجاد می شود.

بازوند یادآور شد: ما تجربه مسکن مهر را داریم که بعد از گذشت 15 سال هنوز خیلی از واحدها ساخته نشده یا نیمه کاره هستند و حتی متقاضی هم ندارند و این حاکی از این است که باید بگونه‌ای عمل کنیم که طرح اقدام ملی مسکن در آینده با مشکل مواجه نشود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه تأمین زمین و ساخت پنج هزار واحد مسکن ایثارگران و 1500 واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تصریح کرد: در حال حاضر عملیات ساخت 700 واحد مسکن ستاد اجرایی با سرعت بسیار مناسبی در حال انجام است و با رفع برخی مشکلات حقوقی مربوط به زمین بنیاد شهید و امور ایثارگران بزودی عملیات اجرایی این طرح نیز پیگیری و شروع می شود.
Share/Save/Bookmark